Vikten hänger sig
Hej
Jag har under ett år gått ner 20 kg (från 100 kg) och gått upp en del muskler för jag jobbade kontor tom i höstas och har jobbat fysiskt sedan dess (snickrar).
I början tappade jag typ ett halvt kg i veckan trots mycket mat och ca 2 chipspåsar i veckan. Sedan fick jag anstränga mig mer och efter ett halvår fick jag börja tänka mer på vad jag åt för att fortsätta gå ner. efter drygt ett halvår ca 8 månader hängde sig vikten på 80,4 ( ja exakt så mycket på min våg!) och jag slutade helt med fredagschips (var nu nere i max en på se i veckan men nu inget mer!). Regelbundna promenader. Efter över 2 månader på samma vikt släppte det och jag gick ner 1-2 hg i veckan till 79,3. Då åkte jag till italien och åt ohämmat i en vecka, hemma visade vågen 84! Snabbt tappade jag till 80,8 där jag nu hängt i 5 veckor och kommit ner till 80,1.
Jo, nu till min fråga. Jag skall förtydliga mig för resten. När jag skriver att jag hängt i vikt så har jag samtidigt kört stenhårt med kost och promenader. Gått hungring ibland, inga chips pizzor eller snabbmat. Käkat tonfisk och kvarj trots att mina arbetskompisar undrar om jag snott kattens mat osv. Ofta gått hungrig och ett kg morot kan gå åt på en dag.
Jo just ja, min fråga, varför hänger sig vikten och man får köra på stenhårt? Är ju HÅRDARE med kost och motion och inte slappare!!
Hoppas på svar i alla fall, för jag vet inte!
Mvh
Jonas
|