Citat:
Ursprungligen postat av Apos78
Om du får i dig precis all olja du hällde i från början så ja. Men ska man vara så pass detaljerad och petig vad gäller maten får man inget annat göra och det kommer garanterat att blir rejält tröttsamt i längden.
|
Nja, jag uppskattade som sagt att 15 gram sögs upp i broccolin och kycklingen, som jag alltså sen får i mig när jag äter upp allt.
Jag hällde säkert i mer än bara 15 gram olja. Kanske 20, kanske 25 gram? Hade inte så bra koll faktiskt, hällde på några stänk två ggr.
Men det jag uppmärksammade att så gott som ALL olja va borta när jag stekt klart... hmm...
Så, det motsvarar som sagt 135 kcal om det är 15 gram olja som sugs upp. Detta är lika mycket som ett gott knäckebröd med smör och leverpastej på, som jag gärna tar till min protec.
Tänk om man steker mat två ggr? då är du uppe i 270kcal bara på oljan du steker med... det är en hel del av mina 2000 kcal som jag siktar på nu när jag vill minksa mitt kroppsfett.
Sen vill jag tillägga att jag inte alltid kommer vara så petig, utan bara nu i början när jag "lär mig" detta nya matintag, från att ha ätit vad som helst tidigare!