Fick för 3-4 år sedan ett begynnande diskbråck i nedre ländryggen, jag fick även då viss värk i nacken även om jag inte exakt kommer ihåg hur det kändes då.
För ~1.5 år sedan under en halvdum pushpress högg det till i nacken så att jag knappt kunde vrida huvudet varken upp/ner eller åt sidorna. Detta har sedan återkommit 1 eller 2 ggr vid tunga pushpressar (som jag nu lagt ner..). Nu på sistone har jag även fått detta vid chins?! I toppläget (går ungefär så långt att jag har hakan vid stången) har det nu 3 ggr senaste 6 mån huggit till likadant som vid pushpressarna.
Var för några veckor sedan hos en kiropraktor i stan som påstod att detta berodde på att jag svankade / drog upp bröstryggen för mycket samtidigt som jag kollade uppåt och då kom till ett dumt ytterläge. Han rådde mig att köra "så raka chins" som möjligt utan svank.
Sagt och gjort, kört så senaste 2v men idag högg det till likförbannat trots superstrikt utförande.
Så en tanke som slog mig var att det kan vara ngt sorts diskbråck i nacken som spökar? Fast jag har inga bortdomningar i armar osv. Bara typ i nedre delen av traps upp i nacken.
Inputs, någon? Få magnetröntgen lär väl inte vara det lättaste i första taget