Hallå allihopa, nu är det så att jag behöver hjälp med kostupplägg.
Först och främst, mitt mål är enkelt: Gå upp så mycket jag bara kan i muskelmassa och vikt.
Har alltid tyckt att jag ätit bra men det verkar bara vara barnmåltider för det händer inte mycket. Nu är det skärpning på det och ska börja äta som ett djur. Jag väldigt svårt för att äta tills jag spyr som många kan, min viljestyrka är inte stark nog för det. Så därför tänker jag köra på 4-5 måltider per dag.
Jag har tyvärr ingen aning om hur många g kyckling jag äter eller så och känner inte riktigt för att hålla på att väga mat och hålla på. Istället får jag experimentera lite själv och försöka ligga på ett stort kcal överskott varje och se vad som hänt efter en vecka, ifall det står stilla får jag väl lägga till en till måltid eller något.
Mitt kostschema varierar lite beroende på ifall jag jobbar eller inte, men jobbar skift så det är inte mån-fre.
Kost under jobb:
05.30 - Frukost: Havegrynsgröt

. Fiberrikt bröd och pålägg. En proteindrink.
09.00 - Lunch 1: Pastasallad med kyckling, grönsaker.
12.30 - Lunch 2: Pasta/Ris/Potatis och Kött/Fisk/Fågel och grönsaker.
15.00 - Mellanmål 1: Kvarg* med någonting annat med kolhydrater för jag behöver mycket energi på eftermiddagen där.
17.30 - Mellanmål 2: Innan träning blir det proteindrink och någongting.
19.00 - Middag: Samma som Lunch 2.
22.00 - Mellanmål 3: En proteindrink innan sängdags, kanske lite Kvarg eller nåt ifall jag är hungrig.
*Kvarg är nytt för mig, håller på och testar det för att se ifall jag gillar det
Kost under ledighet:
10.00 - Frukost: En rejäl frukost, med fiberrikt bröd och pålägg, müsli med mjölk, egengjord proteindrink med äggvitor, banan, mjölk och något annat jag är sugen på.
12.30 - Lunch: Pasta/Ris/Potatis och Kött/Fisk/Fågel och grönsaker.
15.00 - Mellanmål 1: Osäker på vad jag ska äta här, kvarg igen kanske? Eller en till Lunch?
17.30 - Mellanmål 2: Proteindrink och någonting mer.
19.00 - Middag: Likadan som Lunch.
22.00 - Mellanmål 3: Kvarg eller något annat, har inga förslag vad man kan käka såhär på kvällen.
Sedan ska jag även klämma in en frukt här och där och försöka dricka flera liter vatten om dagen.
Så hade jag väl tänkt mig, fast nu när jag skriver så känns det väldigt lite dock. Hur som hellst, ge mig kritik eller råd på mitt kost schema, ska jag äta ännu mer eller?
Ni får gärna länka till andra trådar där det står mycket nyttiga saker om viktuppgång osv.
Tack på förhand