2009-05-27, 13:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Farsan varit med om ett väpnat rån
Hej,
Fick nyss höra från farsan att han i förrigår var med om ett väpnat rån i en bank. Två maskerade män beväpnade med yxor tog sig in i banken där bland annat han befann sig. Han berättade att de skrek, hotade och tom tog tag i en person. Alla som befann sig där låg i cirka 2 timmar på marken. Inte kul att höra
Efteråt när polisen kom pratades det med alla och de erbjöd alla någon sorts krishantering. Farsan är en tuff gubbe som varit med om mycket i sitt liv, även om han mjuknat till nu på senare år... men jag förstår att det vore bra om han tog emot den hjälp som erbjöds och det ska jag uppmuntra honom till att göra. Det jag undrar är vad jag och övriga familjemedlemmar kan göra för att den här händelsen inte ska ta på hans psyke? Hur kan en sådan händelse påverka en människa egentligen?
Tack,
|
|
|
2009-05-27, 13:36
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Ah, trodde din far varit med och rånat banken.
2009-05-27, 13:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
fy fan, 2 timmar? fan va opti att träna plankan då... nej, men det där beror ju helt och hållet från person till person, vissa går bara där ifrån, slår en drill, tar en mosbricka och fortsätter som vanligt. Andra kan säkert tänka på det varje dag i resten av sitt liv.
|
|
|
2009-05-27, 13:41
|
|
Certified lurker
Reg.datum: Nov 2005
|
Hände samma sak för min farsa, fast inne på systemet. Hade åkt bil med honom men han skulle dra in lite fort och köpa någonting där medans jag satt kvar. Får förstås vänta ett jävla bra tag innan jag får reda på vad som har hänt. De lustiga är att polisstationen ligger granne med systembolaget men ändå så tog de över 30 minuter innan polis var på plats. Allt gick bra dock, ingen kom till skada och dom kom inte över några pengar.
|
|
|
2009-05-27, 13:42
|
|
Registred User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Looney
Efteråt när polisen kom pratades det med alla och de erbjöd alla någon sorts krishantering. Farsan är en tuff gubbe som varit med om mycket i sitt liv
|
Har han haft 22 tjejer? Hängt med raggare va och kanske modsen?
Jag tror inte man blir särskilt traumatiserad av sånt här om man inte är extremt känslig.
|
|
2009-05-27, 13:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Tror inte ni behöver göra nå särskilt.
|
|
|
2009-05-27, 13:50
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Ah, trodde din far varit med och rånat banken.
|
Varför?
|
|
|
2009-05-27, 13:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mongar
Tror inte ni behöver göra nå särskilt.
|
Vad får dig så säker på det?
|
|
|
2009-05-27, 13:52
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Jag var med om ett väpnat rån när jag var 12 år och min familj stod i en bank när vi var på semester i Spanien. Det var tre rånare med avsågade hagelgevär och e fick sina pengar innan polisen kom dit och stack därifrån. Som 12-åring förstod jag mycket väl vad som hände och såg allvaret i det hela men eftersom ingen blev skadad etc så tyckte jag då att det det var en rätt fräck upplevelse, min mamma däremot blev rätt skärrad vilket jag har ökad förståelse för idag. Som vuxen ser man ju risker på ett helt annat sätt.
När polisen kom på plats kollade de bara att de inte fanns några skador, tog vittnesmål och 10 minuter senare var banken igång som vanligt igen.
Så länge det inte blir personskador och det är dödshotningar mm så är nog situationen som sådan inte så traumatisk. otäck, givetvis men inget som förföljer en efteråt.
|
2009-05-27, 13:57
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Jag var med om ett rån inne på konsum. Jag skulle precis betala när två killar trängde sig fram med en pistol. Efter några sekunder såg ena killen att jag stog bredvid dem så han viftade att jag skulle gå och ställa mig med alla andra.
Jaha typ. Fattade att dom bara ville ha pengarna och höll man sig lugn skulle man sannolikt inte råka ut för något. Inga problem efter
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2009-05-27, 14:10
|
|
tuff shit
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Varför?
|
Värd fråga?
Tror inte heller man blir så himla traumatiserad av det.
|
2009-05-27, 14:15
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Värd fråga? 
|
Tycker bara att inget i titeln eller texten antyder något om att fadern skulle ha varit med och rånat baken.
|
|
|
2009-05-27, 14:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Hej,
Fick nyss höra från farsan att han i förrigår var med om ett väpnat rån i en bank. Två maskerade män beväpnade med yxor tog sig in i banken där bland annat han befann sig. Han berättade att de skrek, hotade och tom tog tag i en person. Alla som befann sig där låg i cirka 2 timmar på marken. Inte kul att höra
Efteråt när polisen kom pratades det med alla och de erbjöd alla någon sorts krishantering. Farsan är en tuff gubbe som varit med om mycket i sitt liv, även om han mjuknat till nu på senare år... men jag förstår att det vore bra om han tog emot den hjälp som erbjöds och det ska jag uppmuntra honom till att göra. Det jag undrar är vad jag och övriga familjemedlemmar kan göra för att den här händelsen inte ska ta på hans psyke? Hur kan en sådan händelse påverka en människa egentligen?
Tack,
|
prata med honom helt enkelt så att han inte (eventuellt) går runt och grubblar och håller inne allt. sen är det ju olika från människa till människa, vissa får inga bestående men av det som har hänt medan andra kan behöva professionell hjälp.
|
|
|
2009-05-27, 14:21
|
|
tuff shit
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Tycker bara att inget i titeln eller texten antyder något om att fadern skulle ha varit med och rånat baken.
|
Läser man det fort så är det väl inga större problem? Är man sen dessutom uttråkad så är det ännu mer lätt hänt.
|
2009-05-27, 14:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Vad får dig så säker på det?
|
Inget. Därför jag skrev "tror"...
Tycker inte det lät så farligt bara, att normalt beteende från er sida inte skulle vara tillräckligt för att hjälpa en vuxen man att repa sig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:14.
|

|