Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-18, 16:18   #1
Vespertilio
Registered User

Vespertilios avatar

Reg.datum: Aug 2008
Optimala vikten är äntligen uppnådd (bilder) och behöver hjälp o åsikter ^^

Jag har sakta deffat från 75-65 kg. Sedan slutet av sista november började jag att sakta dra ner på intaget och försöka förbättra kosten. (minskade på kolhydrater framförallt) Nu en tid längre än jag förväntade mig pga lite slarv och en o annan skräp vecka är jag där. 65 kilo var målet och få rutor inför sommaren. Målet är att bli lika lean och få en kropp på samma nivå som skådisen Cam gigandets. Vet att många discobyggare på forumet snackar om han nu och ni förmodligen är jävligt trötta men hoppas att ni kan se över det en sista gång haha.

Nu när jag väger 65 kg måste jag säga att jag fortfarande är lite besviken. Jag tycker att jag fortfarande är en bra bit ifrån Cam. Jag har fått bra mycket bättre resultat på kroppen men mina armar är inte i närheten =(

Här är jag

Här är Cam.

Heh ser ut som jag spänner magen med armen på bild 3 men bilderna är ärliga haha Däremot visar den klart o tydligt problemet jag nämnde om armarna. Mina axlar är jag nöjd med. de tycker jag är bättre på riktigt än på bilderna men mina armar är precis sådär. speciellt den vänstra där som är värre än höger. =/.

Tror ni jag skulle se närmare ut mitt mål om jag bränner bort 2-3 kilo till? (2-3 kilo kanske låter lite att fråga om men det är riktigt jobbigt nu ^^) Jag har funderat mkt över hur jag skulle se ut på 60kg. Skulle gissa på att cam har nån % lägre BF än jag och säkert något mer muskler. Jag har dock hört att när det gäller lean look så visar sig de riktiga resultaten först efter att man legat på sin optimala vikt ett längre tag. (ca 2 månader i samband med fortsatt träning.) stämmer detta?

Det känns som jag är lite fast. öka i muskler tar tid och inte utan att bygga på en del fett under bulk. Jag kommer inte hinna till sommaren då jag vill se lean ut.

Så vad tycks, skulle jag komma närmare målet om jag brände lite till? Bör jag kanske bara träna armar nu (eftersom de ligger efter) xD eller tror ni det blir bättre om jag ger mig med vikt minskningen nu och bara fortsätter att träna på.

Senast redigerad av Vespertilio den 2009-03-18 klockan 16:20.
Vespertilio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 16:25   #2
Pelle2
Registered User

Pelle2s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Bygg mer, sen är du där
Pelle2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 16:25   #3
Vespertilio
Registered User

Vespertilios avatar

En annan bild som visar hans resultat i liknande pose som min (kan va jämförbar) :P

Gammal 2009-03-18, 16:28   #4
Razorman
Registered User

Razormans avatar

Reg.datum: May 2008
nm, dom dök upp efter ett tag ser ju rätt bra ut, du behöver väl lite mer muskler...vilket e svårt o skaffa när man deffar
Razorman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 16:54   #5
kt6
Registered User

Reg.datum: Dec 2008
Men gud... Du ser ju jättebra ut som du är. Verkligen. Kan väl inte snacka för alla tjejer men killen på bilden känns faktiskt ganska läskig.
kt6 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 17:56   #6
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Reg.datum: Oct 2008
ser inga bilder.
Fearstrike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 18:09   #7
Vespertilio
Registered User

Vespertilios avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fearstrike Visa inlägg
ser inga bilder.
märkt att min host är jävligt seg av någon anledning prova att uppdatera, brukar funka. Annars testa o vänta lite.
Gammal 2009-03-18, 18:17   #8
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
1. Du bör vara riktigt nöjd över dina resultat, du är inte långt från Cam alls. Tänk på att alla människor ser olika ut i grund och botten, muskelfästen och gener är inget man kan göra åt. Dessutom har Cam fördelen av att alltid ha perfekt ljussättning för ändamålet.

2. Gå inte ner mer i vikt är mitt råd, risken är då stor att det istället skapar en "anorektikerlook" för att tala klarspråk. Din kroppsfett är nu mycket låg. Lägre kommer bara se konstigt ut för alla som inte spenderat X antal år på gymmet.

3. Specialsatsa inte på armarna i detta läge, utan kör på jämnt och fint en uppbyggnadsperiod till iallafall för att sedan ta det därifrån isåfall, för nu tycker iaf jag din fysik ser jämnutvecklad ut. På din kroppsfettsprocent är det överhuvudtaget svårt att ha "stora" armar.

4. En långsam viktuppgång,(bulkperiod), på något knappt kilo i månaden förslagsvis torde göra att du fortfarande behåller bra form över sommaren, samtidigt som du lägger på dig mer muskler, om nu detta är ditt mål.
Gammal 2009-03-18, 18:37   #9
Vespertilio
Registered User

Vespertilios avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
1. Du bör vara riktigt nöjd över dina resultat, du är inte långt från Cam alls. Tänk på att alla människor ser olika ut i grund och botten, muskelfästen och gener är inget man kan göra åt. Dessutom har Cam fördelen av att alltid ha perfekt ljussättning för ändamålet.

2. Gå inte ner mer i vikt är mitt råd, risken är då stor att det istället skapar en "anorektikerlook" för att tala klarspråk. Din kroppsfett är nu mycket låg. Lägre kommer bara se konstigt ut för alla som inte spenderat X antal år på gymmet.

3. Specialsatsa inte på armarna i detta läge, utan kör på jämnt och fint en uppbyggnadsperiod till iallafall för att sedan ta det därifrån isåfall, för nu tycker iaf jag din fysik ser jämnutvecklad ut. På din kroppsfettsprocent är det överhuvudtaget svårt att ha "stora" armar.

4. En långsam viktuppgång,(bulkperiod), på något knappt kilo i månaden förslagsvis torde göra att du fortfarande behåller bra form över sommaren, samtidigt som du lägger på dig mer muskler, om nu detta är ditt mål.
Tack kalajset! Du var en av de som var med i början och hjälpte mig när jag startade min första tråd om deffen. Det tackar jag för! byggde mitt schema delvis på vad du sa ^^.
Gammal 2009-03-18, 19:27   #10
Mac88
Registered User

Mac88s avatar

Reg.datum: Mar 2009
Bara gym träning du behöver. Gå te gymmet lyft vikter ett tag så har du nått dit mål
Mac88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 20:13   #11
Tobbet
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Lite mer massa och bort med Raggar fjongen så harru de
Tobbet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 20:28   #12
Veggo
Registered User

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av kt6 Visa inlägg
Men gud... Du ser ju jättebra ut som du är. Verkligen. Kan väl inte snacka för alla tjejer men killen på bilden känns faktiskt ganska läskig.
Håller helt med! Herregud, du ser ju jättefin ut i kroppen. Var nöjd, grabben! När du är 30 + så kommer du att tänka tillbaks och inte fatta att du inte njöt av att du hade den kropp som du nu besitter. (Inte för att jag vet hur gammal du är, men gissar att du är lite yngre..)
Veggo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:21   #13
Tobbet
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Hur lång är du ?
Tobbet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:23   #14
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Heh, är du kär i Cam? :-)

Mer träning är vad du behöver, om du tycker att dina armar är för små.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:33   #15
Heniin
Registered User

Heniins avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Heh, är du kär i Cam? :-)

Mer träning är vad du behöver, om du tycker att dina armar är för små.
vem är INTE kär i cam? killen är ju dösnygg ( jag e inte bög )

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:38.