Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-25, 10:15   #1
Juliette
Hobby huligan.

Juliettes avatar

Reg.datum: Oct 2005
Kostdagbok på nätet

Det finns ju flera olika program/hemsidor för att föra matdagbok, exempelvis Hälsovakten, Aftonbladets Viktklubb mfl.

Har ni provat någon och fördelar/nackdelar med dem isåfall?

Jag har tidigare provat Hälsovakten, där det var massa strul och sidan låg nere ganska ofta (var ganska många år sen dock) och senare även Aftonbladets Viktklubb (var också ett antal år sen) den var helt okej då.

Men det kan ju ha poppat upp fler och kanske bättre sidor därute, så vilka ev program har ni som är här på Kolo?

Det jag söker är väl framförallt en sida som har stor databas med olika matvaror, och som man kan lägga in egna recept och matvaror i.
Sen är det ett plus om man kan lägga in träning i programmet.
Juliette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-25, 11:16   #2
Alone_in_the_dark
Registered User

Alone_in_the_darks avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Juliette Visa inlägg
Det finns ju flera olika program/hemsidor för att föra matdagbok, exempelvis Hälsovakten, Aftonbladets Viktklubb mfl.

Har ni provat någon och fördelar/nackdelar med dem isåfall?

Jag har tidigare provat Hälsovakten, där det var massa strul och sidan låg nere ganska ofta (var ganska många år sen dock) och senare även Aftonbladets Viktklubb (var också ett antal år sen) den var helt okej då.

Men det kan ju ha poppat upp fler och kanske bättre sidor därute, så vilka ev program har ni som är här på Kolo?

Det jag söker är väl framförallt en sida som har stor databas med olika matvaror, och som man kan lägga in egna recept och matvaror i.
Sen är det ett plus om man kan lägga in träning i programmet.
Skulle vilja rangordna dem så här.
1. Kollovarianten
2. Hälsovakten
3. AB Viktklubb (suger ordentligt)

Den första är mycket bra så du har koll på alla varianter plus den är enklare att ordna så den passar dig. Hälsovakten funkar mycket bra men e ett jäkla jobb att lägga in allt som saknas, konditionen får du ta med en nypa salt kan visa helgalet ibland.
AB är bara irriterande ångrar att jag slängde ut pengar på den.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Alone_in_the_dark är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.