Visa resultat för omröstning: Lightprodukter - Bra eller anus?
|
Bra
|

|
196 |
73.68% |
Anus
|

|
70 |
26.32% |
2009-01-08, 11:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2005
|
Lightprodukter - Bra eller anus?
Fun Light, Coca-Cola Zero, lightmejeriprodukter etc etc.
Köper du dessa? Är det bra alternativ?
|
|
|
2009-01-08, 11:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Light-produkter är inte nått jag gillar. Undviker dessa så gott det går. Läskedrycker med sötningsmedel som ofta lightprodukter innehåller, kan få mig att bli törstig och få ont i huvudet. Vissa lightmejeriprodukter har jag provat, och dessa fungerar rätt ok, men inget jag föredrar.
www.luleaak.se
Träningsbok
2009-01-08, 11:39
|
|
Lever på gamla meriter
Reg.datum: May 2008
|
Pepsi-max och liknande med aspartam eller annat sötningsmedel är både gott och kalorisnålt, I like em.
Sen drickar jag iof sällan läskedrycker, men köper gärna minimjölk, minilätta, ost med 17% fetthalt, äppelmos/ketchup med mindre socker i osv. Så länge det inte tummar för mycket på smaken!
|
2009-01-08, 11:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2005
|
Jag tycker det är svårt att känna följderna när man konsumerar lightprodukter. Jag kanske inte känner efter tillräckligt?
|
|
|
2009-01-08, 11:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av bengdoktor
Jag tycker det är svårt att känna följderna när man konsumerar lightprodukter. Jag kanske inte känner efter tillräckligt?
|
Det är inte alltid jag känner att jag får ont i huvudet. Kan kanske hänga ihop med hur mycket Light-läsk jag dricker. Men jag ska säga dig att skulle du vara jag hade du märkt om du fick ont i huvudet, för det blir en sån tryckande-diffus-ont-i-huvudet-känsla, Inte skönt.
www.luleaak.se
Träningsbok
2009-01-08, 11:52
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av bengdoktor
|
Majoriteten får inga "följder".
|
|
|
2009-01-08, 12:17
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Aldrig upplevt några negativa effekter från lightprodukter av alla de slag. Tycker det är bra att lite "nyttigare" produkter blir populärare, även om jag kanske inte sätter i mig speciellt mycket av dessa i alla fall. En ost med 10% i fetthalt är ju t.ex. en källa med mycket protein förhållandevis till kaloriinnehåll. Annat kan sägas om en bit västerbotten som man nästan känner smälter i handen. Mini-yoghurten som ligger runt 40 kcal/100g och innehåller sötningsmedel tycker jag faktiskt är godare än "normal" yoghurt. Lättsötad smakar trist, och den feta översötade normala känns kladdig och äcklig till konsistensen. Creame cheese tycker jag inte det är någon större skillnad mellan den lätta och den feta, så då känns den smala varianten bättre.
Light is the shit
|
2009-01-08, 12:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Aldrig upplevt något negativt med lightprodukter. Dem finns där och för mig funkar alldeles utmärkt.
|
|
|
2009-01-08, 12:50
|
|
Andas genom munnen
Reg.datum: Dec 2007
|
Så länge de inte smakar illa är de helt klart bra. Fun light Appear tex, den enda Fun lightsaft jag kan dricka, alla andra smakar hemskt.
Men jag föredrar socker före sötningsmedel
|
2009-01-08, 12:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Har aldrig märkt av någon negativ inverkan av light produkter, fast jag undviker light grejer det så långt som möjligt, socker är sött, socker är gott.
|
|
|
2009-01-08, 12:55
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Majoriteten får inga "följder".
|
Om man trycker en hel påse sockerfritt godis får man grymma följder
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2009-01-08, 13:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Jag försöker undvika lightprodukter i nio fall av tio, även under deff. Tycker först och främst standardprodukterna smakar bättre i de flesta fall, och deffar jag äter jag ändå såpass lite av t ex ost att jag skulle få för mig att välja någon "smalare" variant, det ryms i kaloribudgeten ändå. Däremot finns det produkter som är guld värda även för mig, t ex lightläsk och lightsaft. Inte heller dessa är några produkter jag vräker i mig under deff, men hellre dessa än standardalternativen när man är på diet, de där hundratalen kalorier i en vanlig burk läsk är en hel del.
Sedan ser jag också varför det finns, och tycker att det är bra att de finns, då de har sitt syfte. (Alltså röstade jag m ao just på "bra", även om jag själv som sagt inte är så förtjust i de flesta av dom).
|
|
|
2009-01-08, 13:28
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Pepsi max och lilds cola light (6l för 18:-) var räddaren i nöden för mig under min viktnedgång förra våren. Läsksuget minskade och man kände sig lite mättare efter att ha druckit det.
|
|
|
2009-01-08, 13:36
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
Ort: Södra Sverige (äntligen ute ur @#!¤@&! Lund och inne i Malmö)
|
Överdrivet användande av det av kvasikomikerna Fredrik & Filip starkt populariserade uttrycket "Bra eller Anus" ->
*Bra?
*Anus?
Annars är det bra att lightprodukter finns. Pulandet med makronutrienter fyller trots allt ett syfte för många tydligen.
|
|
|
2009-01-08, 14:11
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag gillar dem.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:19.
|

|