Hej
Jag skulle behöva lite hjälp med mitt deff-upplägg

Har gjort så gott det går men skulle verkligen uppskatta en bekräftelse på att allt ser bra ut. Antar att detta blev det klassiska #1 inlägget på Kolozzeum
Lite om mig:
Jag är 20 år gammal och har tränat sedan jag varit 15-16 med mindre uppehåll. Har det senaste året tränat 3 ggr vecka - varannan dag. Jag väger 76 kg och är 181 cm lång. Jag har den senaste veckan börjat lägga till lite konditionspass i veckan, i genomsnitt 3/vecka. Målet med deffen är att mina magrutor ska träda fram, magen står inte ut för mig men vill att fettlagret över magen ska bort (en liten barndomsdröm

). Detta får gärna ta tid, bara jag inte gör nårot fel jag ångrar sen.
Jag skulle uppskatta lite hjälp med
uträkningen av min energiförbrukning:
Jag räknade ut min kaloriförbränning och fick då fram:
66,5*(13,75*76)+(5,003*181)-(6,775*20)=1880 kcal
Jag undrar ungefär vilken stresnivå jag befinner mig på.
Min vecka: Jag gymmar varannan dag hårt i 1,5 h ungefär (Just nu med få reps och mycket vikt), cyklar då också i cca 40 minuter i samband med gymmet (20+20 min). Jag cyklar mer eller mindre någonstans varje dag, hänger i övrigt runt med vänner och sitter på föreläsningar i två timmar cca tre dagar i veckan. Städar lite hemma och allt det klassiska, sitter vid datorn & tv:n cca 2-3 timmar per dag. Ute och går på kvällarna lite ibland också, kanske 3-4 gånger i veckan. Ute och festar också men håller mig borta från alkoholen för det mesta. Röker inte.
Jag tippade in mig på 1,5... kan detta stämma?
En genomsnittlig dag: 1880*1,5=2820
Om jag räknar med en högre stressnivå än 1,2 så räknar jag inte till aktiviteter i förbrukningen va? altså t.ex. 2820 + tung styrketräning (600 kcal/1,5 h) och cykling till gymmet (400 kcal/40 min)?
Ska jag räkna med att alla mina dagar är stressnivå 1,5 och att det jämnar ut sig bland dagarna eller ska jag bedömma varje dag för sig?
Kost:
Jag har idag ätit följande:
Frukost:
120 gram havregryn=532 kcal
1 äpple=90 kcal
Lunch:
140 gram kokade fullkornsmakaroner=192 kcal
100 gram cevabcici kött=260 kcal
80 gram dolmio classic pastasås: 40 kcal
Efter gymmet:
Gainer=270 kcal
100 gram inlagd gurka=85 kcal
1 Ägg=141 kcal
Kvällsmat:
50 gram Nötter=300 kcal
200 gram Mellanfil 1,5% fetthalt=90 kcal
50 gram Finax Müsli Ekologisk med mörk choklad och aprikos=170 kcal
(Ska ta en fullkornsmacka med leverpastej innan jag går och lägger mig också)
(Dricker mycket vatten)
All mat till nu=2169 kcal
Ser detta bra ut? Jag vill satsa på att gå ner just 500 kcal/dag. Vill tappa minimalt med muskler. Jag äter alltid fullkornsbröd, fil med flingor och havregrynsgröt. Det är lite av min bas och sen lagar jag lite olika saker till middag. Ska jag fortsätta ta gainer egter gymmet?
Jag har läst så mkt liknande trådar som denna som möjligt, så hoppas ni inte bara blir irriterade.

Har försökt ta med så mycket information som möjligt, om jag har missat ngt så fråga bara.
Tack för hjälpen!