Åh va glad jag blev nu när jag har fått svar
Jag tycker inte att du lägger dig i. Meningen med träningsdagboken var ju att jag ska kunna få kommentarer.
Angående vikten så vet jag att det inte är så fruktansvärt petigt eftersom jag inte tävlar än. Men jag har vägt runt 58, utan att vara för smal, det har lixsom funnits kvar att ta utav. Men på grund av dålig disciplin och vintern så har jag blivit en riktig tjockis. Så det är inte bara pga av galoppen som jag vill gå ner i vikt. Utan även för att känna mig bekväm med mig egen kropp. Och så klart är man alltid lite uteseendefixerad ^^
Du frågade ju om ridningen. Då kan jag passa på att berätta allting. Jag gissade på att alla skulle tröttna om jag skrev ner det i första inlägget. (finns väll inte spec många hästnördar på kollo) :P För tillfället så går jag 2a året på gymnasiet, Nv-häst mot trav. Genom skolan kommer vi få ta monté-licens nästa vår.
Galoppen är jag så gott som ny i. Allt började i höstas. Blev intresserad på en löpdag, åkte på helgläger och sedan en veckas kurs på Strömsholm. Därefter 2veckors praktik på Täby. Men jag har stora planer för framtiden.
Eftersom jag inte har någon egen häst, utan hjälper till på ridskolan vissa helger (det är då jag får rida) så kan jag inte rida mer än 1 gång vissa veckor. Tyvärr bor jag på fel ställe för att kunna hjälpa till hos någon tränare.
Men i Maj ska jag ner på praktik i ett galoppstall i Skåne, och förhoppningsvis får jag sommarjobb där. Därför vill jag gärna minska lite i vikt tills dess. Och senare under sommaren ska jag på 3veckorskurs på Strömsholm. Innan det så är det igen ridning på galoppörer för min del. Utan jag har tänkt att träna upp "rid-kondisen" i sommar.
För mitt eget psykes skull så bör jag väga runt 57-58 i sommar. Annars kommer ja gå runt o känna mig så fet bland alla andra galoppmänniskor. Och det tär så mkt på självförtroendet...
Styrketräningen försvann när jag började tänka realistiskt på vad jag hinner med. Eftersom många här inne verkar förespråka att man ska träna hela kroppen för att bli balanserad (jag tycker det låter mycket vettigt) och att man helst ska få hjälp så att man inte utför övningarna felaktigt. Så insåg jag att jag skulle inte kunna göra det i lilla, begränsade gymmet vi har på skolan.
Så istället tänkte jag fokusera på att deffa nu fram tills sommarn, genom löpning och promenader.
Under sommarn ska jag ju rida en massa, och ligga på kaloribalans, ev kanske gå ner väldigt sakta. Beroende på hur deffen går nu.
Sen till hösten tänkte jag skaffa mig gymkort på ett riktigt gym, där jag kan se till att få några timmar med en personligtränare för att kunna sätta ihop ett träningsprogram och få hjälp med utförandet av övningarna. På så sätt kan jag passa på att "bygga" lite under vintern när jag ändå inte kan springa.
Och sen till våren igen, deffa ner vikten. För det är nästa vår som allt gäller, iaf med montén och galoppen hoppas jag väll att jag har hittat ett stall att vara i tills dess.
Det långsiktiga målet som jag tränar för är att komma in på British Racing School våren 2010. Så jag har ingen stress med att bygga upp styrka. Vad tror du om det kommandet årets planering? (: