2011-09-09, 01:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Så hjälpe mig gudarna...
Att en gång få kvala till klassiska SM. Det ligger nog många år in i framtiden, men en dag ska det ske.
Eftersom den gamla journalen liksom dog(och där var mest utrustningslyftande, vilket jag är högst osäker på om jag kommer att befatta mig med igen) så väljer jag att starta en ny. En fräsch start. Och denna gången ska jag försöka uppdatera ordentligt.
Namn: Johannes Eklund
Klubb: Ifk Dannemora/Österbybruk KK
Viktklass: -105. Mycket möjligt att jag går ner till -93 senare men det får tiden utvisa.
Lite krasslig för tillfället så inte tränat något denna veckan förutom grepp, som jag nuförtiden tränar 3-4 ggr/vecka(CoC#3 är ytterligare ett mål jag har, men det ska inte ta så många år). Kanske kommer ett böjpass på lördag, har börjat känna mig bättre nu.
Bara att se framåt nu och äntligen börja få upp vikterna lite grann på stången.
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
|
|
|
|
2011-09-09, 10:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Vad har du för klassisk total nu ungefär?
|
|
|
2011-09-09, 11:24
|
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Yay, it's on again! Lycka till nu med satsningen!
|
|
|
2011-09-09, 14:11
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av cirkelrak
Vad har du för klassisk total nu ungefär?
|
Inte hög alls. Vet inte exakt, men mellan 450-470 skulle jag gissa på.
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85
Yay, it's on again! Lycka till nu med satsningen!
|
Thx Robert!
För att ingen ska missuppfatta mig ang. utrustningen. Jag gillar utrustning. Jag är, om jag får säga det själv, ganska så duktig på utrustning. Det är kul att få lyfta mycket större vikter än annars. Men det är riktigt drygt att hålla på med när man mestadels tränar själv som jag gör. Böjutrustningen funkade ok, jag kör ju min böj i powerrack så. Men det är ändå rätt så obehagligt att faila när man är ensam. Markdräkten går ju att få hjälp med genom att nån kompis eller farsan kommer ut i garaget och hjälper på med axelbanden. Men ska jag träna med bänktröja kommer jag att kräva 2 ok passare/tröjdragare varje vecka och det är väldigt osäkert att jag kan få ihop det varje vecka. En tröjsatsning utan ordentlig träning skulle suga.
Därför väljer jag att satsa på klassiskt som är så mycket enklare. Enda gången jag behöver pass är på tunga bänkpass och då kan lite vemsomhelst passa. Och när den tiden kommer att jag kanske bor på annan ort och har tillgång till klubbkamrater som kan hjälpa med utrustning, ja då tror jag inte att utrustad SL är särskilt stort längre.
|
Senast redigerad av EkarN den 2011-09-09 klockan 14:13.
|
|
|
2011-09-10, 01:29
|
|
|
Registered User
|
9/9 2011 Grepp
Grippers
Var sliten i händerna sen i onsdags då jag körde strap holds samt negativa. Var nära på 2 reps no-set med högern på #2.
Tänkte ta och böja lite nu såhär på lördagen, om en 12 timmar eller så
|
|
|
|
2011-09-10, 02:54
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av EkarN
Tack  Sitter och smider diaboliska planer till nästa år, men blir nog inte så mycket i slutändan 
|
Sannspådd här
Citat:
Låter intressant. Tänkte sätta mig ner på flyget hem idag och skriva ner lite tankar ang träning, skriva några olika utkast till träningsprogram osv. Målet är serie III med 175-125-215 klassiskt, bära eller brista.
|
Vad hände sen?
Suttit och kollat igenom den gamla journalen nu. Perioderna innan SM 2010 samt 2011. Fantastiska perioder. Hade jag byggt vidare på den framgång jag nådde ffa 2010 hade det sett bra mycket bättre ut idag. Note to self: SLUTA INTE. 2 år på raken nu har jag fått något slags irrationell träningsdepression och tränat skitdåligt i flera månader. Jag måste kämpa mig igenom sånt för att det ska kunna bli något med min utveckling. Jag menar, min bänk är inte mycket starkare nu än för 1,5 år sedan. Jag borde vara ruskigt mycket starkare. Men känns som jag kan ha verktygen för att motverka det nu. Hoppas.
|
|
|
|
2011-09-10, 11:43
|
|
|
-105kg Svensk sisu
Reg.datum: Nov 2009
|
Fan, kul att ha han tillbaka
Låt inte psyket sinka nu. Ibland är träning det roligaste i livet, ibland vill man bara hem. Kämpa vidare. Det gör vi alla !
Vore kul att se en lite halvt utvärderad plan på upplägg oxå, och såklart grippers upplägg
|
|
|
2011-09-10, 12:36
|
|
|
Krillov
Reg.datum: Jun 2007
|
Bra bra! När ska du flytta ner till Lund
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2011-09-10, 12:38
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mpersson
Fan, kul att ha han tillbaka
Låt inte psyket sinka nu. Ibland är träning det roligaste i livet, ibland vill man bara hem. Kämpa vidare. Det gör vi alla !
Vore kul att se en lite halvt utvärderad plan på upplägg oxå, och såklart grippers upplägg 
|
Jag ska försöka
Kan plita ner lite.
Citat:
Ursprungligen postat av thatkrillesshow
Bra bra! När ska du flytta ner till Lund 
|
Hehe ja det är en bra fråga!
|
|
|
|
2011-09-10, 12:43
|
|
|
Registered User
|
Dag 1
Övning
Gummibänk 3x3
Stoppers 6x3
Milipress 3x5 2x3
Triceps 5x6-12
Dag 2
Övning
Mark 1x1-3 1x4-8
Kättingböj 4x4
hantelrodd 3x6-15
Mage
Dag 3
Övning
Bänk 2x2-8
stopp 2x1-3
Kloss/neg 3x3
Hantelp 5x3-10
Chins 8x
Dag 4
Övning
Böj 1x1-3 2x4-8
Långa mark med kedjor 3x4
Biceps
Underarmar
Mage
Ungefär såhär ser upplägget ut. Vanlig enkel progression. Ökar vikterna varje vecka och när jag inte orkar utföra högsta möjliga repsantal sänker jag repsen. Cykeln är på 8 veckor. När den är slut utvärderar jag och lägger till/drar ifrån/ändrar.
Detta vet jag av erfarenhet att det funkar. Körde ungefär samma inför SM nu i år och har ännu att bli lika stark igen. Lite modifierat bara så att volymen ska bli lite högre det är ju grundträning.
|
|
|
|
2011-09-10, 12:47
|
|
|
-105kg Svensk sisu
|
Har icke du läst RTS bibeln?
|
|
|
2011-09-10, 12:47
|
|
|
Registered User
|
Grippers kör jag 3 ggr/vecka.
På måndagen stegrar jag upp till ett försök på den lättaste grippern av de jag ännu inte klarat(just nu 2,5an). Sedan går jag ner ett snäpp och reppar så många reps jag kan(just nu blir det 2an). Sedan stegrar jag upp igen fast med no-set close denna gång, upp till ett försök på den lättaste grippern som jag ännu inte klarat. Sedan går jag ner igen och reppar. Så gör jag måndagar/fredagar.
På onsdagen stegar jag upp på liknande sätt, men efter tyngsta försöket kör jag negativa och strapholds istället för att reppa.
|
Senast redigerad av EkarN den 2011-09-10 klockan 12:48.
|
|
|
2011-09-10, 12:48
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mpersson
Har icke du läst RTS bibeln?
|
Njet. Har ingen lust att grotta ner mig i sådant nu. Vill bara träna något som jag tycker är roligt. Kan mycket väl vara att jag skaffar den senare men just nu är jag inte sugen.
|
|
|
|
2011-09-10, 12:49
|
|
|
-105kg Svensk sisu
|
Citat:
Njet. Har ingen lust att grotta ner mig i sådant nu. Vill bara träna något som jag tycker är roligt. Kan mycket väl vara att jag skaffar den senare men just nu är jag inte sugen.
|
Ah, jag har för mig vi skrev lite på FB när jag beställde min
|
|
|
2011-09-10, 12:52
|
|
|
-105kg Svensk sisu
|
Citat:
Grippers kör jag 3 ggr/vecka.
På måndagen stegrar jag upp till ett försök på den lättaste grippern av de jag ännu inte klarat(just nu 2,5an). Sedan går jag ner ett snäpp och reppar så många reps jag kan(just nu blir det 2an). Sedan stegrar jag upp igen fast med no-set close denna gång, upp till ett försök på den lättaste grippern som jag ännu inte klarat. Sedan går jag ner igen och reppar. Så gör jag måndagar/fredagar.
På onsdagen stegar jag upp på liknande sätt, men efter tyngsta försöket kör jag negativa och strapholds istället för att reppa.
|
Okej. Har lite ångest hur jag sj ska göra. Ligger på samma nivå som du, dvs har problem med 2,5. Repade för första gången på 2an igår vilket resulterade i 7 rep höger, 4 vänster(  ). Dock vet jag inte om jag kan köra så hårt då jag har praktik som snickare 2 veckor i månaden.
Hur många set repande blir det?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.
|

|