Hej jag har kört en diet nu för att deffa bort fett, är i andra veckan nu. När jag började vägde 86,5 kg och hade 101cm runt mage och 99cm runt bröstet.
Nu två veckor senare så väger jag 80,6 kg och hade 96cm runt magen och 94 runt bröstet. (slutade dock med godis, läsk och liknande för fyra veckor sen)
Jag äter havregrynsgröt på morgonen med lite rusin, kanel och mjölk. Sen äter jag en tonfiskburk med en tomat och några kurk skivor, med en skvätt olivolja och balsamvinäger. Det äter jag även mellan fyra och sex. Senare på kvällen äter jag gröt igen. Mellan målen äter jag frukt. På lördagar och söndagar äter jag dock sen frukost=gröst och en vanliga middag med familjen.
Jag tränar innebandy ca 4.30 timma i veckan. Sen så har jag även en kurs som heter Special Idrott då det till och från är jobbiga fys pass, en till två gånger i veckan. På en eller två timmar. och sen har jag även idrott 1-2 gånger i veckan. Samt gymmar jag varje fredag innan min idrottslektion och går ibland ut och joggar när jag har tid.
Är det rimligt att gå ner så mycket på bara två veckors diet och fyra veckor utan något socker och onyttiga saker? eller kan jag ha råkat ut för katabolt tillstånd? Hörde det från en vän och blev lite orolig att det var så? Ni får gärna komma med förslag hur jag kan förbättra det.
En annan fråga har jag också, kan jag variera mellan tonfisk målet och en bruk makrill i tomatsås på två hårdbröd istället för tonfisken? Eller är makrillen onyttig?
Tack på för hand
Alexander