Så då var det färdigfunderat dags o göra slag i saken o skapa en journal…seg man är ibland :o/
Kanske ska börja m lite bakgrund.. Hästtjej sedan 7 års ålder men inga andra idrotter/träning förrän jag gått ut skolan o flyttat hemifrån. Eller ja just det en sväng på Malmöflickorna o “Millitottgympa” men min karriär där var väl ganska kort *asg*
Börjad träna först när jag åkt t Tyskland som au-pair, de första åren var det aerobics och step för hela slanten… viktlyftande och bodypump var inte o tänka på då. Tbk i Sverige o testade bodypump och blev snabbt tillfrågade om o bli instruktör, sagt o gjort så blev det.. Grundade först m en aerobicsutbildning som jag inte har använt mig så mkt av :o/ Sedan har det rullat på m utbildningar i box, spinning, core o senaste tillskottet på meritlistan är bodybalance (me like). Efter ett par års pumpande insåg jag att jag inte kom så mkt längre o började så smått smyga in lite gymträning också.. Insåg ganska snabbt hur mkt mer styrketräningen gav o resultaten syntes mer en från bodypumpen..För ca 2 år sedan bestämde jag mig för att ta hjälp av en kollega o PT för o få lite mer struktur o resultat av träningen, ngt jag inte ångrat :o) Och bodypumpen är nu lagd på hyllan (hmm ja 1 år iaf)
Idag består träning av styrketräning, intervall pass och löpning… utöver det tillkommer egna klasser (som instruktör) i form av spinning, core o bodybalance… omväxling förnöjer heter det ju så vackert :o)
Det var träningsbakgrunden det….o precis som en del andra här har även jag vägt x antal kilo mera…som mest 74 kg o jo jag tränade faktiskt redan då. Exakt vad jag gjorde för o gå ner kommer jag inte riktigt ihåg mer än mer regelbundna måltider o vissa ändringar i kosten.. Gick ner t 56 kg o sedan upp ngt kg t 58 där jag höll mig länge..tills jag drog igång styrketräningen på “riktigt”
Och så lite praktisk fakta då:
Ålder: snart 32
Längd: 170 cm
Vikt: ca 63kg
Tränar: ca 5 dagar i veckan (återkommer m upplägg) på olika Sportlife anläggningar
Målet just nu är o toppa formen inför sommaren dvs skala av lite “onödigt” fett… Hoppas att journalen ska hjälpa mig med den där lilla extra disciplinen… har inga problem o komma iväg t gymmet MEN har en tendens o småäta när jag blir stressade eller uttråkad :o/ Ja ja alla har vi våra brister…
Hoppas samtidigt kunna motivera o inspirera andra… :o)
Välkommen till min lilla värld