Jag börjar med en liten beskrivning som säkert kommer utökas något med tiden.
Bakgrund:
Jag har tränat små sporter sen jag var liten, som många andra barn, det var dykning, hockey och sådant. i 20års åldern tränade jag kamsport och vägde sällan över min viktklass som då var 71kg. när min klubb lades ner i stan slutade jag träna men åt vidare och kosten blev bara sämre, som mest låg jag på 100kg. nu håller jag på en sport som hänger ganska mycket på vikt och det är fallskärmshoppning, jag har nu efter flera år och flera miljoner pikar bestämt mig för att komma iform.
Jag har i ca 5månader sakta börjat gå mot mitt mål jag har suttit och läst här på forumet nästan varje dag men inte velat skriva en logg själv, mest för att jag var rädd att jag inte skulle klara av att träna och helt enkelt ge upp. men nu har jag hållit på i 5månader och det känns bara bättre å bättre.
för att jag inte ska tappa suget så tar jag en sak i taget små steg framåt.
månad 1.
jag började gå ut och gå ett par gånger i veckan
månad 2.
jag gick lite mer och började minska på godis, läsk och pizza
månad 3.
jag slutade nästan helt med godis,läsk och skräpmat och började köra spinning 1gång i veckan
månad 4.
jag tänker mer och mer på vad jag äter och började jogga 1 gång i veckan
månad 5.
nu kör jag spinning 2ggr i veckan springer 2 och tänker på vad jag äter.
resultat under dessa 5 månader är inte så jätte imponerande men åt rätt håll. 1kg/månad ner i snitt och tappat 10cm runt magen.
nu när jag skrivit en kort inledning så kommer jag fortsätta och ni som vill läsa om en datanörd kan trilla in då och då
Tack så länge