Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-16, 19:37   #1
Benb
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Kost + Gym?

Hej jag bara undrar om man kan mycket nyttig mat + gymma flitigt och samtidigt gå ner lite i fettmassa? Jag käkar ganska mycket mat och onyttig men är inte överviktig alls men har lite hull runt midjan som ja vill få bort men vill fortsätta bygga muskler !

Tack på förhand
Benb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 19:43   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Hej själv! Det handlar om kaloriintaget kontra kaloriförbrukningen. Äter du mer kalorier än du gör av med, ökar du i fettvikt. Äter du mindre, minskar du i fettvikt. Vid kaloriunderskott blir det svårt att öka i muskelmassa samtidigt.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 20:08   #3
Benb
Registered User

Okej tackar så hjärtligt! så om ja börja äta mindre kalorier och samtidigt tränar så blir ja smalare och behåller muskelmassan right?
Gammal 2008-04-16, 20:14   #4
Acquiescence
Registered User

Acquiescences avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Benb Visa inlägg
Okej tackar så hjärtligt! så om ja börja äta mindre kalorier och samtidigt tränar så blir ja smalare och behåller muskelmassan right?
Hej!

Endast ifall du fortsätter aktivt träna resistansträning el. dyl., (vilket du verkar göra), samt inte lägger dig på för stor negativ kaloribalans, så ja. Denna process brukar kallas "deff", där motsatsen är "bulk" då man medvetet överäter för att maximera muskeltillväxt. Det enda följer det andra.

Lycka till!
Acquiescence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 20:17   #5
Benb
Registered User

Ok tack så mkt! Men grejjen är jag läste några andra trådar om kost och såg att jag käkade betydligt mindre än alla andra.. äter lite till frukost, sen lunch och middag bara.. är 194 o väger 95 kilo! Och ändå går jag upp mycket i muskler .. iaf gjort det under en ganska lång tid.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:49.