Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-11, 16:25   #1
jonas11
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Fettminskning, deff

Hej, har tänkt att köra min första deff snart innan sommaren, är 172-174 cm lång och väger ca. 68 kilo. Just nu kör jag 3 gym-pass i veckan + en löpning 5 km. Har gjort detta sedan 3 veckor tillbaka och ska göra det 2 veckor till.

Efter det tänkte jag börja min deff men har ingen erfarenhet av det. Jag tänkte köra 2 löppass 5 km + 3 promenader 7 km (dessa före frukost). Sedan tänkte jag köra 1-2 gympass också, beroende på tid. Detta tänkte jag köra i 5 veckor, är det för kort?
Är det dumt att köra gym under deffen eller?

Så, är detta för för lite eller? Målet är att få bort fett och få fram mer muskler.

Tacksam för svar.
jonas11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-11, 20:29   #2
egge
Det var en gång en tråd-master!

egges avatar

Reg.datum: Jun 2005
Styrketräning under deff är att rekommendera för att bibehålla musklerna så gott det går. Dock låter det på dina mått som att du inte behöver någon deff men det är ju upp till dig.

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.