Jag köpte nya sängkläder igår som jag tänkte slänga på ikväll. Folk (oftast mammor) säger att man måste tvätta sängkläderna innan man använder dom, behövs verkligen detta eller är det en myt?
Det står nåt i stil med "Passed for harmful substanses" på förpackningen dvs att det är ofarliga substanser i skiten.
Jag gör det inte, min flickvän gör det alltid med allt som är nyköpt. Fast en gång åkte jag faktist dit av en t-shirt som kliade som fan när jag hade på mig den utan att tvätta den först. Antar det var rester av kemikalier eller färg på den.
Jag brukar tvätta dom först. Även om dom är inplastade, vet jag inte vilket snusk dom låg i innan dess. Däremot litar jag på ev deklarationer att dom inte har några "harmful substances".
Jag brukar tvätta dom först. Även om dom är inplastade, vet jag inte vilket snusk dom låg i innan dess. Däremot litar jag på ev deklarationer att dom inte har några "harmful substances".
klart grubben ska va opti
ot: jag tvättar inte!
Senast redigerad av petah den 2007-12-05 klockan 20:35.
saken är väl att kläder sängkläder är preparerade med nåt sorts medel som kanske inte är så bra för huden men jag har aldrig märkt något när jag inte tvättat mina kläder innan användning
Jag köpte nya sängkläder igår som jag tänkte slänga på ikväll. Folk (oftast mammor) säger att man måste tvätta sängkläderna innan man använder dom, behövs verkligen detta eller är det en myt?
Det står nåt i stil med "Passed for harmful substanses" på förpackningen dvs att det är ofarliga substanser i skiten.
Vad vinner man på att tvätta dem? Om de nu inte är styva eller luktar skunk. Jag tvättar aldrig nya saker innan jag använder dem. Inte heller sängkläder. Om de inte luktar illa eller något sånt.