Hej!
Har lite undringar här

Hon som äger gymmet i denna stad(liten stad) tycker att jag ska köra 3x8 på allt.
När jag började träna efter semestern -05 körde jag enligt Bodie for life,vilket går ut på att höja vikten för varje rep man kör:
x12, x10, x8, x6, x12(maxlast) x12 (annan övning för samma muskelgrupp)
Springer på löpband o kör "aerobic soulotion",20min intensivt springande.
Uppvärmning på hastighet 6,5 i 2minuter.
Sedan kör jag via olika nivåer,en minut åt gången. Nivå 5är "lagom" och 9 bra jobbigt.. när jag är inne på 18-19e minuten spurtar jag på på hastighet 12,5,sen sista minuten nervarvning.. o sen klar o äckligt svettig o andfådd=)
Såhär ser mina dagar ut:
Måndag: Bröst,axlar,triceps,rygg,biceps.
Tisdag : Löpband - 20min aerobic soulotion
Onsdag: Framsida lår,baksida lår,vader,mage
Torsdag: Löpband - Ae. soulotion.
Fredag: Bröst,axlar,triceps,rygg,biceps.
Lördag : Löpband - Ae soulotion (joggar lätt ute om väder tillåter)
Söndag: Vilodag....om inte jag får för mig att springa ute eller på löpisen =/
(Kör ihop fredagspassena på torsdagar innan löpbandet dom gångerna jag åker till min pojkvän eftersom han bor 20mil ifrån mig o jag inte hinner träna efter jobbet på fredagar=/)
Och varannan vecka så börjar jag med underkroppen.. och veckan efter med överkroppen .. Om ni hänger med på hur jag menar?
Jag är tjej, 1,78 lång..Kurvig kropp =Enligt mig sitter typ nästan på räva känns det som.
Har gått från 99,8 ner till dagensvikt 77-78 sen jag började träna och äta bra.(har min längd som fördel eftersom INGEN tror mig när jag säger vad jag väger.. alla tror det är runt 70

..mycket muskler med..heheh)
Följer sedan 1år tillbaka viktväktarnas koncept med.
Nu är det ännu bättre när man "får" äta mer utav vissa protein och kolhydratskällor med gott samvete tills man är behagligt mätt.. med detta ville jag bara säga att det är mer "träningsvänligt" matschema från V.v
Iallafall..
För över ett halvår sen frågade jag hon på gymmet jag nämnde i början,hur jag kunde få slankare o mindre lår och vad.. Hon sa att hon inte tyckte jag skulle träna ben överhuvudtaget.. vilket jag tycker låter konstigt..men jag var dum nog att göra som hon sa.. i ett Halvår!!! Och dom jag sa det till på gymmet bara kollade med stora ögon på mig och höll inte med henne nååånstans! Men jag körde på ändå..
Samt att hon inte tyckte om/TYCKER om det jag tränade innan,så hon sa att jag kunde köra 3x12 som alla andra gör..
och nu...
Nu har jag kört body for life i 3 månader.. Började som sagt med det för över 2år sen..
Mitt mål är att få en kropp där folk som ser mig tänker "aa..hon tränar"..
En slank,tränad kropp.. UTAN att se ut som en fitnessbrud. Inget emot er som är i fitnessform.. Men jag vill inte ha SÅ synliga muskler..
Är det någon här som (först o främst har orkat läsa sig igenom mitt långa,flummiga meddelande) Har några åsikter om mitt tränande.. om jag gör "rätt" eller inte för att uppnå mina mål?
Vad som helst! =)
Tack på förhand!
Mer utförlig förklaring över det jag tränar
http://www.bodyforlife.com/exercise/weighttraining.asp