2007-09-03, 18:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2004
|
Hur mycket pengar för ett ärr?
Hur bestämmer försäkringsbolagen hur stort beloppet skall vara? Om man tycker beloppet är för litet kan man överklaga då?
|
|
|
2007-09-03, 18:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av isato
Hur bestämmer försäkringsbolagen hur stort beloppet skall vara? Om man tycker beloppet är för litet kan man överklaga då?
|
Antar att det är ärr efter en operation som du blivit missnöjd med? Tycker inte sådant skall ersättas om det nu inte gör att det inte går att titta på ditt ansikte... Patetiskt är ordet för att man kräver staten på pengar för att man får hjälp nästan gratis
Ps: dåligt humör idag
|
|
|
2007-09-03, 18:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
|
De har vanligtvis tabeller som de går efter. Jag har ett ärr i ansiktet som jag fått ersättning för från flera bolag, dock varierande summor. Det är värt att göra ett läkarbesök och fastställa eventuella invalidiseringar som din skada har orsakat dig, i mitt fall nervskador och känselbortfall.
Och ja, man kan överklaga, men det brukar inte leda nånvart direkt. Speciellt om det inte handlar om stora summor.
|
2007-09-03, 18:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Om man säger så här...man kan inte rispa sig själv lite här å där och tro att man ska få 10.000kr/ärr. (inte för att jag tor du menade så men ändå)
|
|
|
2007-09-03, 18:55
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av X-ecuter
Antar att det är ärr efter en operation som du blivit missnöjd med? Tycker inte sådant skall ersättas om det nu inte gör att det inte går att titta på ditt ansikte... Patetiskt är ordet för att man kräver staten på pengar för att man får hjälp nästan gratis
Ps: dåligt humör idag
|
Kan väll hålla med lite grann, men om andra får pengar för det vill ju jag också ha det!
|
|
|
2007-09-03, 18:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Kan väll hålla med lite grann, men om andra får pengar för det vill ju jag också ha det!
|
Vadå får? Det är vi kunder som betalar genom premier. Hoppas du skickar ett tackkort till alla som du sedan "fått" pengar av. Jag vill inte ge dig några i alla fall...
|
|
|
2007-09-03, 18:57
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff
Om man säger så här...man kan inte rispa sig själv lite här å där och tro att man ska få 10.000kr/ärr. (inte för att jag tor du menade så men ändå) 
|
Nej det är ett operationsärr
|
|
|
2007-09-03, 18:58
|
|
Registered User
|
När vi ändå snackar ekonomiskt stöd för skador; Hur mycket kan man få om man bryter benet t.ex?
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
|
|
|
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff
Vadå får? Det är vi kunder som betalar genom premier. Hoppas du skickar ett tackkort till alla som du sedan "fått" pengar av. Jag vill inte ge dig några i alla fall...
|
tror nog jag betalat pengarna jag får själv
|
|
|
|
|
Registered User
|
Blir arg när jag ser sådanthär  Synd att man skall kunna kräva pengar om något går det minsta fel...
|
|
|
2007-09-03, 19:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Nej det är ett operationsärr
|
Operationsärr är i regel svårare att få ersättning för, beroende på hur omfattande den var, om den var akut eller frivillig, osv. Om inte läkaren gjorde fel någonstans och om du inte bevisligen lider av ditt ärr så lär du inte få någon betydande summa.
|
2007-09-03, 19:01
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av X-ecuter
Blir arg när jag ser sådanthär  Synd att man skall kunna kräva pengar om något går det minsta fel... 
|
Skit i att vara försäkrad då, problem solved.
|
|
2007-09-03, 19:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av egge
Skit i att vara försäkrad då, problem solved.
|
skit i att skriva inlägg om du inte har nått vettigt o skriva, jag menar självklart att om du opererar dig och dem gör något fel som tex, gör att det blir bestående men som tex. gör att du inte kan leva fullt ut, Jag hade tex gärna haft ett ärr som sträckte sig över hela ansiktet om det var resultatet av att jag opererades för att överleva
|
|
|
2007-09-03, 19:06
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av lectris
Operationsärr är i regel svårare att få ersättning för, beroende på hur omfattande den var, om den var akut eller frivillig, osv. Om inte läkaren gjorde fel någonstans och om du inte bevisligen lider av ditt ärr så lär du inte få någon betydande summa.
|
Det var akut och ärret är inte vackert men jag får väll nöja mig med det jag får.
tråd låst
|
|
|
2007-09-03, 19:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Det var akut och ärret är inte vackert men jag får väll nöja mig med det jag får.
tråd låst
|
Du kan överklaga, fråga personen som har hand om ditt ärende vart du skall vända dig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:13.
|

|