Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-28, 15:38   #1
xaroh
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
"Deff godis"

Hej.
jag har knappast något problem med att hålla mig borta från godis och andra onyttigheter på vardagarna. Men på helgerna brukar det bli tungt *whistle*

En "vanlig" helg brukar jag trycka i mig massa onyttigheter både fredag lördag, söndag.

Har nu tänkt inleda en liten deff. Någon som har tips på väldigt kaloriefattigt "deffgodis" lr liknande?..Får alltså nästan alltid ett sug på helgen efter godis och grejer.

Lightläsk t ex? Funkar det lr blir man lika "fet" som de säger på aftonbladet?

Aja tacksam för bra förslag
xaroh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 15:42   #2
loolY
Certified lurker

Reg.datum: Nov 2005
Tror de är en myt att man blir fet av ligthläsk om du inte dricker flera tusen liter förstås.
loolY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 15:44   #3
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Snälla, sök lite.
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 15:49   #4
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
lightläsk innehåller mindre än 0,4kcal så det kan du se som som kalorifritt, blir du alltså inte fet av.

Sedan så finns det som sagt massa trådar om just ditt problem så testa sök lite granna serru,
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 15:51   #5
Raggis
Jag har fel. :(

Raggiss avatar

Reg.datum: Mar 2006
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=100181
Raggis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 16:22   #6
xaroh
Registered User

har sökt lite, har inte hittat någon bra post om bra godis under deff lr liknande. Sorry om jag e dålig, men jag hittar inte..

så förutom light läsken..någon som vet kaloriefattigt godis? Eller annat shit som gör att man inte blir så jekla sugen ?
Gammal 2007-08-28, 16:34   #7
Saikyou
Registered User

Saikyous avatar

Reg.datum: May 2007
cashew-nöttre är Dock duktigt kalorie- och fett-rikt. Brukar bli på dagar då jag får i mig för lite fett. Annat du kan äta är godare mat(funkar bra för mig), sockerfria tuggumin(funkar hyffsat för mig), äppelcider (funkar bra för mig), snus (dödar sötsuget totalt för mig, men kanske inget alternativ att rekommendera ) För min del märker jag att sötsuget kommer efter jag ätit så undvik småätande ifall du gör det kanske..? Dom där 10gram godisen kanske inte gör någon speciellt skillnad kalorie-mässigt men eftereffekten som får en att bli ännu mer sugen kan *whistle* Ifall nu det händer i ditt fall förstås
Saikyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 16:45   #8
xaroh
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Saikyou Visa inlägg
cashew-nöttre är Dock duktigt kalorie- och fett-rikt. Brukar bli på dagar då jag får i mig för lite fett. Annat du kan äta är godare mat(funkar bra för mig), sockerfria tuggumin(funkar hyffsat för mig), äppelcider (funkar bra för mig), snus (dödar sötsuget totalt för mig, men kanske inget alternativ att rekommendera ) För min del märker jag att sötsuget kommer efter jag ätit så undvik småätande ifall du gör det kanske..? Dom där 10gram godisen kanske inte gör någon speciellt skillnad kalorie-mässigt men eftereffekten som får en att bli ännu mer sugen kan *whistle* Ifall nu det händer i ditt fall förstås
tack för tipsen.. får ta å testa lite

någon som har mer förslag? Kan ju tillägga att jag för några månader köpte tabletter mot sötsug. Prochrome hette det, men det funkade inge vidare asså
kanske någon som har något tips om hur man kan bli av med sötsug? eller allmänt hungerdämpade grejer..
Gammal 2007-08-28, 17:03   #9
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Drick kaffe, mitt standardsvar. Det är alltid gott, det dämpar hungern och piggar upp om du känner dig seg. Livets dryck.

Är du dessutom väldigt sötsugen men ändå vill ha noll kcal kan du ju ha i en sukett om du känner för det.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 17:13   #10
Saikyou
Registered User

Saikyous avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xaroh Visa inlägg
tack för tipsen.. får ta å testa lite

någon som har mer förslag? Kan ju tillägga att jag för några månader köpte tabletter mot sötsug. Prochrome hette det, men det funkade inge vidare asså
kanske någon som har något tips om hur man kan bli av med sötsug? eller allmänt hungerdämpade grejer..
Beror på din storlek/BMI. Är du över 30(tror jag) på BMI (Vikt/längd/längd t ex 70/1.77/1.77) kan du få reductil utskrivet, fick jag för 9 månader sedan, funkade otroligt mycket bättre än vad jag trodde, märkte dock inte effekten förrens jag slutade äta dom
Gammal 2007-08-28, 19:15   #11
Animalistic
Banned

sockerfritt lösgodis ?
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 19:22   #12
Handcuff
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg
sockerfritt lösgodis ?
Ger ju nästan lika mycket energi. Fast inget socker....istället bajsar man ner sig ...typ.
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 19:29   #13
Animalistic
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Ger ju nästan lika mycket energi. Fast inget socker....istället bajsar man ner sig ...typ.
vad är det som ger energi istället för sockret ?
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 19:32   #14
Handcuff
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg
vad är det som ger energi istället för sockret ?
Sockeralkoholer tror jag.
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 19:35   #15
Saikyou
Registered User

Saikyous avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Sockeralkoholer tror jag.
Används i så små mängder att man typ gör sig av med energin genom tuggandet väl? Själv har jag ingen aning men har för mig det av nån konstig anledning

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:47.