Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-10, 22:38   #1
tomasa
Banned User

Reg.datum: Apr 2007
ingen mat efter kl...

nu har ja läst en massa skit där det står att man inte ska äta kolhydrater typ efter kl 21.00 när man tränar (på andra ställen stod det andra tidpunkter) vafan då för? är det dåligt för muskeluppbyggnaden eller skriver dom det bara för att man inte ska bli pigg och inte kunna nana efteråt?
om det är för att det sabbar muskeltillverkningen; gäller samma sak för protein och fett? jag gillar att äta mkt innan jag går å lägger mig, vore det väl synd om det sabbar för mig.
tomasa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 22:40   #2
Three pigs
Banned User

Three pigss avatar

Reg.datum: Aug 2005
Det är skitsnack, ät innan du lägger dig.

Grubben svarar nog snart.
Three pigs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 22:41   #3
Handcuff
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tomasa Visa inlägg
nu har ja läst en massa skit där det står att man inte ska äta kolhydrater typ efter kl 21.00 när man tränar (på andra ställen stod det andra tidpunkter) vafan då för? är det dåligt för muskeluppbyggnaden eller skriver dom det bara för att man inte ska bli pigg och inte kunna nana efteråt?
om det är för att det sabbar muskeltillverkningen; gäller samma sak för protein och fett? jag gillar att äta mkt innan jag går å lägger mig, vore det väl synd om det sabbar för mig.
Ät du innan du kommer i säng Inte dåligt på något vis...möjligtvis om du får svårt att sova eller så. Men det verkar du ju inte ha.
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 22:44   #4
Wayfaerer
Registered User

Wayfaerers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Gäller väl mest vid deff att du inte bör trycka i dig en massa kolhydrater innan sängen, du behöver inte så mycket energi när du sover helt enkelt. Protein och fett är bra ur muskelbevarande synpunkt eftersom du trots allt inte äter på flera timmar när du sover.
Wayfaerer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-11, 00:44   #5
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Wayfaerer Visa inlägg
Gäller väl mest vid deff att du inte bör trycka i dig en massa kolhydrater innan sängen, du behöver inte så mycket energi när du sover helt enkelt. Protein och fett är bra ur muskelbevarande synpunkt eftersom du trots allt inte äter på flera timmar när du sover.
Även om du inte använder de direkt så blir det ju bara lagrade till senare, det är energibalansen som är det viktiga. Inte tidpunkten. Om man t.ex. tränar direkt på morgonen så kan det ju vara trevligt att vara påfylld tills dess
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-11, 04:20   #6
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...light=b%E4gare

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.