Citat:
Ursprungligen postat av Strongman
hej
kollade för första gången mitt kcal värde
efter att ha räknat med alla måltider fram tills just nu så har jag endast fått i mig cirka 2190 kcal!
Måste egentligen ligga över 3000kcal för att kunna öka i vikt (nu har jag iofs inte ätit klart idag men iaf)
Enda sättet att få ett högre kcal värde är att käka riktigt mat osv?
kan man inte bara dänga i sig några negerbollar, dom lär ju ha ett sjukt högt kcal 
|
När jag läser det här får jag känslan av att du är en person med bra aptit som helt enkelt äter lite mindre än du trodde innan och inte en person som gör allt för att gå upp i vikt men verkligen inte
klarar att hålla tillräckligt högt kaloriintag. Ligger det nåt i min uppfattning?
Det jag försöker säga är att alla dom här tipsen du fått är bara,
MEN främst till personer som verkligen har svårt att få i sej tillräckligt med energi. Om aptiten inte är ett problem för dej så tycker jag du kan börja med att äta större/flera portioner av maten helt enkelt. För har du inga problem med aptiten och klarar av stora volymer mat redan så finns det nog en risk att det blir ett
VÄLDIGT högt energiintag helt plötsligt omm du dessutom börjar käka nötter hela dagarna och häller på massa extra olja.
Inget är rätt lr fel såklart och jag försöker inte rätta dej lr nån av alla här som gett dej jättebra tips.
Försöker bara ge dej "en annan sida av myntet" oxå, kanske räcker det med att äta större måltider och/eller fler prtioner för din del? Hursomhelst hoppas jag du lyckas nå målet, hur du än väljer att lägga upp det i slutändan.
Lycka till!