Citat:
Ursprungligen postat av kroO
Måste jag inte veta min energiförbrukning för kunna räkna ut och förstå den där grundregeln.. "Det är energi in minus energi ut"
Är inte min energiförbrukning "energin ut"?
|
Jo det stämmer bra, din energiförbrukning är "energi ut". Det
Handcuff menade med "ditt mål" gissar jag handlade om huruvida du vill upp/ner lr ligga still i vikt.
Citat:
Ursprungligen postat av kroO
Hade väl inget riktigt mål med förra inlägget. Tänkte bara kolla om det verkade som om jag räknat rätt på hur många kcal jag skulle få i mig när jag tränar.
Kommer inte försöka börja med någon deff till denna sommar då jag inte tycker jag har tillräckligt med muskler att få fram.
Så om jag bara ska träna på är det bara äta så mycket jag känner för då eller finns det något man ska tänka på då?
Och när man ska deffa, det är mer då man behöver hålla stenhård koll på kcal.
|
Om vi nu säger att din uppskattade energuförbrukning stämmer, vilket verkar ganska troligt, så får du ju utgå från denna och sen uppskatta hur mycket du får i dej, inte svårare än så. Men det förutsätter ju att du faktiskt känner ett behov av att ha jättebra koll, många håller formen bra och får resultat bara genom att gå på känn.
Du lär ju märka om dina resultat i träningen uteblir, om vågen går åt fel håll, om spegelbilden visar en "magrande lr lagrande" kropp o.s.v.
Man
måste inte ha jättekoll vid deff heller utan kan ju gå på känn där oxå, beror som sagt på hur exakt och noggrann man strävar efter att vara.