Citat:
Ursprungligen postat av tobbelitoo
Okej, tack så mkt det ska jag tänka på!
En fråga bara, hur mycket kondition kan man träna undern bulken? Jag vill inte förlora någon muskelmassa genom att träna för mycket kondition, men jag vill hålla min kondition på en hygglig nivå om du förstår.
|
Går inte att svara på direkt men styrketräningen bör ju prioriteras iaf. Först och främst bör du ju ha i åtanke att konditionsträning förbrukar betydligt mer energi än styrketräning, ett överskott kan alltså bli svårare att uppnå under en dag med konditionsträning men du får äta mer helt enkelt.
Sen skulle jag se till så att jag känner mej pigg och stark i gymmet, känner du att träningen sliter ut dej så bör du ju sänka konditionen när det inte är prioritet ett. För mej är exempelvis konditionsträningen nummer ett så när jag är sliten drar jag ner på styrketräningen.
Försök att hålla isär konditionspass och styrkepass långt ifrån varandra tidsmässigt så du hinner återhämta dej ordentligt med mat å vila däremellan, sen får du nog gå på känn lite vilken nivå du kan hålla på konditionsträningen men 2-3 gånger i veckan lär inte vara några större problem sålänge vi inte snackar väldiga distanspass typ 15km -2 mil lr extrema intervaller.
Men kör du lugnare tror iaf inte jag att kondition 2-3 ggr per vecka ger negativ inverkan, snarare tvärtom förutsatt att du äter därefter.
Kör på och se vad som passar
Dej och vad
Du trivs med
samt känner att Du mår bra av!