2007-08-15, 20:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
Fluff goes buff (förhoppningsvis)
Fluff goes buff
Disclaimer: Dags för lilla jag att försöka mig på någon form av träningsjournal. En varning kan utfärdas redan nu: du som letar efter massiva vikter, tjurbröl och magnesium kan sluta läsa här. Jag använder mig av vikter du inte trodde fanns tillgängliga och då menar jag inte på den övre viktskalan 
Info: Är 25 år gammal, bor i de småländska skogarna och började träna tillsammans med zcream här på forumet när jag var 16 och hade en bra utveckling fram till 20 då jag började högskolan och la träningen på hyllan. Något halvår senare började även den lilla mardrömmen. Vad som utlöste den var en helt vanlig diet, som egentligen aldrig hade behövts. Vad talar jag om? Har en ganska lång historia med ätstörningar bakom mig och har sedermera förlorat det mesta av den muskelmassa jag hade åren innan. Kalorinivån i kombination med hög träningsbelastning och aktivitet har varit katastrofal. Med hjälp av släkt, vänner och arbetskamrater håller jag dock på att få denna negativa trend att vända, men det är ingen direkt dans på rosor och något som går över en dag. Även tacksam för de träningsråd jag fått i tidigare trådar av folk på forumet.
Jobbar inom vården, semiaktivt arbete dvs. På fritiden blir det inte överdrivet mycket rörelse, sitter stilla en hel del och klämmer på Xbox-dosan och försöker plugga in lite gymnasieämnen.
Träning: Jag tar dagarna som de kommer och kommer träna i form av helkroppspass, två-tre dagar per vecka, minimalt med cardio och förhoppningsvis med maximal glädje. Känner jag för att ändra något gör jag det, träningen måste för mig kännas rolig.
Kost: Här kommer väl det stora. Ska försöka hålla mig på en rimlig nivå för att sakta gå upp i vikt. Antagligen kommer jag i början väga viss mat för att få ett humm om kalorinivå tills dess jag ser att nålen på vågen börjar peka uppåt. Kan kanske låta dumt att väga mat med tanke på de problem jag har/har haft, men personligen tror jag risken är större att jag äter för lite och inte "vågar" lägga på den där extra potatisen eller köttbiten annars. Inleder på cirkus 2200-2300 kcal per dag för att se vad som händer.
Stats: 25 år, 185cm, ~64.6kg
Mål: För det första att få ordning på kosten och lägga på mig ett par kilon. Efter det kan jag börja tänka på andra mål.
Som referens hittade jag även min trevliga träningsdagbok från 2002. Vikten låg på i runda slängor 85kg, vikter som jämförelse var runt 80*10 i bänk och max 90*4 i böj. Benen har aldrig varit min grej . Lite "skoj" att jämföra med nuvarande resultat, även om jag inte har som något mål att uppnå dessa inom en närliggande framtid.
Avslutar med en bild. Detta är starten och förhoppningsvis nås målet!
|
2007-08-15, 20:57
|
|
Registered User
|
13/8 -07 Första passet
Då var det dags för första "riktiga passet". Kände mig förbannat motiverad att äntligen komma igång och stack iväg en runda innan jobbet för att se vad som kunde åstadkommas. Fick i mig i runda slängor 2200 kcal idag, utan större problem. Har dock väldigt svårt att äta på kvällarna, även om jag är hungrig. Lever nog kvar i myten om att jag blir smällfet över en natt om jag käkar sent, lustigt nog.
Bänkpress 3 set
45*9, 45*7, 45*6
Skivstångsrodd 3 set
40*15, 45*10, 45*8
Militärpress 3 set
20*14, 22.5*8, 22.5*5
Pushdowns 2 set
40*8, 40*7
Hantelcurl 2 set
10*12, 10*10
Crunches m. extra vikt
10*20, 10*20
Knäböj 2 set
40*14, 40*12
Sittande vadpress 2 set
60*15, 65*12
MYCKET roligt pass. Kändes bra hela tiden, men var lite svårt att hitta lagom vikter eftersom jag inte hade den blekaste om vad som var lagom. De inledande passen kommer nog bli lite hattande och användas för att hitta rätt belastning. Har alltid varit klen i axlarna, men detta var ju hemskt . När jag väl kommer ner i omklädningsrummet har dock nån liten unge hällt vatten i min högersko och på mina jeans (gym/simhall i samma byggnad), vilket leder till att jag får gå hem med ett klafsande ljud och en känsla av att ha pinkat ner mig. Nu går säkerligen ryktet på byn om att jag är inkontinent också.
|
2007-08-15, 20:59
|
|
Registered User
|
15/8 - 07 Kram-o-gos-pass
Jobbade ett bäbispass idag som tanterna på jobbet kallar det, 7-13, men hade en sån diabolisk träningsvärk i benen (av TVÅ set böj) sen i måndags att det kändes som en evighet. En dement herre fick tydligen en klar stund och undrade om jag gjort på mig.
Körde ett litet pass mest på skoj med zcream här på forumet. Inga ben dock. Kanske lika bra att ta det lite lugnt i början. Eftersom jag inte var på "hemmagymet" har jag ingen aning om vad stängerna vägde, så jag listar enbart de pålassade vikterna.
Snedbänk Smith | 4 set
10*15, 20*10, 20*8, 20*6
Latsdrag | 3 set
45*8, 45*7, 45*6
Hantellyft åt sidan | 2 set
6*10, 6*9
Sittande tricepspress | 2 set
15*11, 15*8
Kabelcurl | 2 set
25*15, 30*10
Magmaskin | 3 set
Precis som det första passet hade jag inte någon som helst aning om vikter, fick bli ett letande och harvande, men kul hade vi. Tog fart mot närmsta grekiska restaurang efteråt, gott. Ska försöka få in mark i nästa pass.
Tog ett par bilder. Fanmail kan ni ta via PM.
|
2007-08-15, 21:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Riktig fin journal
Men hörru nu får du ta och börja äta
|
|
|
2007-08-16, 07:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Det var allt ett trevligt pass. Schysst upplägg på dagboken. Bara att jobba på nu, vet att du klarar att ta dig ur det här! Får bli fler besök på grekisk eller annan restautang  .
|
|
|
2007-08-16, 08:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Keep on rocking the gym och ät, ät, ät!
|
|
|
2007-08-17, 18:19
|
|
Registered User
|
Tack grappar
Jo, jag äter och äter i den mån det går. Blev inget pass idag som planerat, skjuter på det till imorrn efter jobbet. Fest med jobbarkompisar istället... måste ju vara minst lika anabolt!
|
2007-08-18, 17:52
|
|
Registered User
|
Kände mig skitslö efter festen igår, trots att jag knappt tog en droppe. Gick till jobbet (eller nej, jag tog bilen) trött fan vid halv sju, men som tur var blev det en ganska lugn dag. Var nära i att hoppa över dagens pass. Tog dock mitt förnuft till fånga och väl nere på gymmet var det genast förbannat roligt. Eftersom jag är visheten själv har jag kommit fram till följande:
1: Att ta sig till gymmet är skittråkigt
2: Att vara på gymmet är skitroligt
Summan av kardemumman: ett jäkligt roligt och skönt pass. Kommer inte ta så hårt på att köra specifika övningar varje pass, utan istället fokusera på det som för stunden känns bra. Tror med största sannolikhet att det ger större resultat i slutändan än att köra på med övning efter övning som känns hur trista som helst.
Dips 3 set
kv*12, 8, 5
Skivstångsrodd 3 set
45*15, 50*11, 50*8
Militärpress 2 set
22.5*11, 22.5*7
Pushdowns 2 set
40*12, 40*9
Hantelcurl 2 set
12.5*10, 12.5*6
Knäböj 2 set
45*15, 45*11
Sittande vadpress 2 set
67.5*12, 67.5*10
Crunches 2 set m 10kg vikt, 2 set utan
2*10*20, 2*25
Knäböj till Andreas Johnson ala Rix FM var ju en ny upplevelse... Marklyft fick vänta, känner mig inte tillräckligt macho för böj + mark under samma pass än. Kalla mig vek *whistle*
|
2007-08-18, 18:54
|
|
Superklen
Reg.datum: Sep 2006
|
Kul med en journal... Kämpa på!
|
|
|
2007-08-20, 18:55
|
|
Registered User
|
Meningen att det skulle blivit ett pass idag, men det blev övertidsarbete och hela planen gick i stöpet. Har dragit med bror min på ett pass imorrn istället.
Måste justera upp kaloriintaget också, alternativt skaffa en annan våg som är mer tillförlitlig. Vägde 63,6kg imorse, vilket känns väldigt lustigt med tanke på att jag snittat 2300 kcal per dag. Kan inte tänka mig att jag skulle gå ner runt ett kilo på en vecka med det intaget, speciellt inte utan någon som helst cardio. Aja. Nu blir det kålpudding och sen hopp i säng.
|
2007-08-20, 19:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Riktigt bra journal
Hoppas viktuppgången kommer gå framåt i bra takt.
Lycka till!
|
|
|
2007-08-21, 19:09
|
|
Registered User
|
Nimille: Danke, det hoppas jag också
Körde lite på känn idag. Kollade Iron Addicts "nybörjarprogram" och körde lite efter det, splittar ben/rygg/biceps och bröst/axlar/tri/mage. Kändes riktigt skönt, fast jag måste erkänna att jag var jävligt mör i benen innan jag ens satt igång. Knäböj formligen älskar jag. Pullthroughs var en ny upplevelse - ser otroligt gay ut, men den visste vart den tog i varje fall.
Knäböj 2 set
55*7, 55*7
Pullthroughs 3 set
30*10, 30*8, 25*10
Skivstångsrodd 4 set
55*8, 55*7, 55*6, 55*6
Hantelcurl 3 set
12.5*11, 12.5*6, 15*4
Sittande vadpress 2 set
67.5*13, 67.5*11
Imorrn blir det som sagt bröst, axlar, triceps och mage tillsammans med brorsan. Av någon outgrundlig anledning hade han väldigt mycket att göra idag när jag nämnde att jag skulle köra ben. Lustigt
|
2007-08-22, 06:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Schysst journal, go att läsa.
Det måste finnas någon ond gud någonstans som bestämmer musik på alla gym...
Fråga bara: Va e Pulltroughs?
|
2007-08-22, 15:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av wally85
Schysst journal, go att läsa.
Det måste finnas någon ond gud någonstans som bestämmer musik på alla gym...
Fråga bara: Va e Pulltroughs?
|
Jo, igår blev det Amy Diamond under gympasset. Kändes motiverande
Ang pullthroughs: http://www.weightliftingdiscussion.com/pullthrough.html
|
2007-08-22, 17:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
okok, knepig övning men fattar va du menar. Passar nog in i de flesta fetish klubbar när du kör den
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.
|

|