2007-04-12, 10:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Sensationell TV ikväll
Det är unikt. Det har aldrig hänt förut.
Sverigedemokraterna skall debattera öppet i nationell TV. Det har aldrig hänt tidigare på den här nivån. Varken politiker eller media har velat ha debatten.
Men ikväll möter sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson folkpartiets partisekreterare Erik Ullenhag i programmet "Adaktusson", på TV8. Debatten börjar klockan 22:00.
Och på söndag möter Åkesson moderaternas partisekreterare Per Schlingmann i programmet "Sverige i fokus", också på TV8.
Äntligen får partiet komma till tals!
Märk väl: Jag jublar inte för att jag tror sd har rätt. Jag vet inte vem som har rätt. Men jag ska ta mig fan få höra deras argument och avgöra själv.
För den som inte har TV8 går det att se båda programmen i efterhand på kanalens webbsida.
Värt att notera är att Socialdemokraterna tackade nej till att delta i debatten, skriver DN. Och frågan kvarstår när SVT ska ta sitt demokratiska ansvar och inte bara tala om sd utan också låta sd få tala.
Jag rekommenderar alla att se debatten ikväll och bilda sig en uppfattning baserat på sitt eget och inte journalisters omdöme!
Senast redigerad av Froddan den 2007-04-12 klockan 10:29.
|
|
|
2007-04-12, 10:37
|
|
Steve is teh shit!
Reg.datum: Jun 2005
|
Jag tror inte SD har så mycket vettigt att säga ö.h.t, men visst, det är väl bra när övriga partier slutat leka demokratur genom att frysa ut dom :P
|
|
|
|
2007-04-12, 10:40
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Bara dom borgerliga som vågar ta debatt, synd. Bra chans att exponera och debattera.
|
|
|
2007-04-12, 10:52
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Jag förstår inte poängen att debattera SD. Partiet får PR och erkänns som parti. Jag tycker att de ska "frysas ut", varför ska man debattera mot en grupp som är emot de mänskliga rättigheterna?
|
|
|
2007-04-12, 10:59
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Jag förstår inte poängen att debattera SD. Partiet får PR och erkänns som parti. Jag tycker att de ska "frysas ut", varför ska man debattera mot en grupp som är emot de mänskliga rättigheterna?
|
Vilka mänskliga rättigheter?
|
|
|
2007-04-12, 10:59
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Du bevisar just varför dom borde få komma till tals.
Sd är INTE emot mänskliga rättigheter.
|
|
|
2007-04-12, 11:03
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
|
Var det inte du som ville göra karriär som diplomat?
|
|
|
2007-04-12, 11:08
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
|
Det exponerar dem och ger dem negativ publicitet, SD tjänar på att ligga lågt och fiska poäng av folk som inte orkar bry sig att ta reda på saker och ting.
Att tiga sönder problemen funkade så pass bra att ny demokrati hamnade i riksdagen 91, tänk på det
|
|
|
2007-04-12, 11:23
|
|
winning
Reg.datum: Jan 2007
|
SD är riktiga stolpskott rakt av. Men att inte låta dem komma till tals är att hindra demokratin. Det är väl för f-n folket som ska bestämma vad de ska rösta på? Ska vi hidra KD från att prata, för att de ljuger en massa om nån Gud och sånt bs?
Desstuom är det bra om de får komma till tals, för då behöver ingen tveka på om de är korkade eller inte längre.
|
|
|
2007-04-12, 11:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
|
det är redan erkännt som parti (no shit), och om något tror jag snarare att dom får negativ PR av det hela.
|
|
|
2007-04-12, 11:29
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
|
Jag ogillar kommunister skarpt men det betyder inte att jag itne skulle debattera mot stollarna. SD är ett erkänt parti, det är ju bara kolla hur mycekt röster de får. Nästa val kanske de spränger 4% spärren. I ett demokratiskt land så får man acceptera att folket kanske tycker "fel". Man ska och bör inte frysa ut politiska partier.
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2007-04-12, 16:12
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Froddan
Det är unikt. Det har aldrig hänt förut.
....
För den som inte har TV8 går det att se båda programmen i efterhand på kanalens webbsida.
|
Schysst att man kan se det i efterhand. 
Tror inte det är så många som har åttan, ingår väl t ex inte boxers paket?
Med risk för att spåra ur tråden, tycker samtidigt det är en spinoff på att de andra partierna till stor del vägrat debattera med SD, så undrar jag:
Varför vägrar de övriga partierna tala om invandringen? Den stora majoriteten kanske inte tycker det är intressant, men de som röstar på SD tycker ju uppenbarligen det. Vad har de egentligen för policies? Media tar iaf inte upp detta speciellt mycket vad jag märkt.
Såg något i SvD för bara en vecka sen eller så, då stod det att invandringen kommer öka mycket i år och kommande år pga ökade flyktingströmmar från bl a Irak. Det uppskattades bli närmare 100%iga ökningar om jag minns rätt.
Vi har alltså ingen maxgräns i reda siffror utan tar in alla som är i "behov" av det!? När tänker de sätta en gräns, när det står 1 miljon invandrare och vill in här per år eller?!
|
|
|
2007-04-12, 16:13
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag har in TV8!!!!
|
|
|
2007-04-12, 16:19
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme9
Jag har in TV8!!!!
|
Trådskaparen skriver att man ska kunna se det på deras hemsida senare.
Hittade en artikel på svd.se, men det är inte den jag tänker på. De lägger inte ut så mycket av allt de har i tidningen på nätet tycker jag.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14299527.asp
|
|
|
2007-04-12, 16:28
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix
Varför vägrar de övriga partierna tala om invandringen? Den stora majoriteten kanske inte tycker det är intressant, men de som röstar på SD tycker ju uppenbarligen det. Vad har de egentligen för policies? Media tar iaf inte upp detta speciellt mycket vad jag märkt.
|
Vilka vägrar tala om invandringen? Vilka medier tar inte upp invandringen? Detta att invandringen och problemen relaterade till den konsekvent mörkas och förtigs, som del av något fördolt, ryggradslöst och allmänt Sverigefientligt sätt förtjänar ett specialkapitel i Klintbergs nästa bok. Uppfattningens omhuldare skulle enligt min åsikt möjligen må bra av att bredda sitt intag på mediefronten en liten aning.
Citat:
Vi har alltså ingen maxgräns i reda siffror utan tar in alla som är i "behov" av det!? När tänker de sätta en gräns, när det står 1 miljon invandrare och vill in här per år eller?!
|
Har du en aning om hur många Sverige tar in per år och hur många det faktiskt finns? En aning om hur många som flyr från Irak, eftersom det var det land du valde att ta upp, till grannländerna, t.ex. Syrien (och hur många det bor per kvadratkilometer i de länderna jämfört med i Sverige)? Kanske dags att ta och titta ut över tallrikskanten?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:54.
|

|