2003-03-10, 08:24
|
|
Guest
|
Lite tips skulle sitta fint...
nu e det så att jag började träna lite halvaktivt i januari, men problemet e att jag inte e särskilt stor och skulle därför behöva lite tips på hur jag ska gå upp i vikt...
jag e 17, fyller 18 i aug, är 175 cm lång och väger runt 58 kg... väääldigt lite för min ålder, men grejen e att jag äter som en häst i vanliga fall men går ändå inte upp nånting...
tänkte att det kan vara bra o ha nånting o bygga på
|
|
|
2003-03-10, 08:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2001
|
den som ändå vore som du
det är bara att äta på, ät allt möjligt.
vräk i dig frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat som en häst. däremellan pressar du i dig godis och annat som du tycker är gott.
vad glad att du kan äta det du vill
|
2003-03-10, 11:20
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Tipset lyder:
Du skall dock veta att de allra flesta som säger att de vräker i sig inte äter särskilt mycket i alla fall. De bara tror att det är frågan om mycket mat. Det är korvstoppning på hög nivå som gäller.
|
|
|
2003-03-10, 17:28
|
|
Guest
|
tackar
får la fortsätta o vräka i mig då
tackar för tipsen... tror jag ;>
|
|
|
2003-03-12, 11:05
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
För att få i dig mycket energi kan du ju öka ditt fettintag, det blir lättare att få i sig mycket energi då på grund av dess energitäthet. Kolla också upp din aerobiska aktivitet, kanske behöver du skära ner på detta för att inte förbruka så mycket energi.
Mvh Dasse
|
|
|
2003-03-12, 13:08
|
|
Guest
|
ok
men med tanke på att jag endast tränar innebandy vilket säsongen e slut på, och styrketräning så behöver jag nog inte skära ner så mycket på min aerobiska aktivitet...
men jag fortsätter att äta som en häst, frukost, lunch, middag och kvällsmat... måste bara bli lite mindre lat o göra lite mer riktig mat
har bara tränat i sen slutet av januari, så jag går förhoppningsvis upp lite i vikt snart
|
|
|
2003-03-12, 19:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2001
|
Varför inte äta "bra" mat direkt och inte massa "skit" mat/saker och öka på ett enligt mig bättre sätt? Ät rätt ät ofta och ät ganska mycket men viktigast är väll att äta ofta, inte bara 3 JÄTTE stora måltider/dag. Så ät nu på och träna hårt så blir det nog bra
|
|
|
2003-03-12, 23:42
|
|
Guest
|
hmm... ok vad e "bra" mat då? o hur många gånger om dan tycker du att jag ska äta då? för tillfället äter jag lunch i skolan, sen gör jag riktig mat när jag kommit hem, sen eventuellt nånting framåt kvällen...
|
|
|
2003-03-13, 23:22
|
|
Guest
|
Tycker du ska köpa dig en schysst bok, typ "Ät, träna, prestera" av Fredrik Paulun. Går att köpa från ÄtTränaPrestera
Annars finns det mycket information här på forumet, sök så hittar du. Men ett tips är att äta Frukost, Mellanmål, Lunch, Mellanmål, Middag och Kvällsmål.
Alla dessa måltider skall innehålla Proteinkälla Kolhydrater samt Fett. Ca 30-40gr Protein samt då kolhydrater och fett. Då ska du se att det börjar hända saker...
|
|
|
2003-03-14, 03:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
hehe jag vägde ungefär som dej på den tiden...
onödigt o köpa den där boken, vill du gå upp i vikt så läs dom här 2 artiklarna:
The Pound O' Week Diet
där har du bra exempel på hur du kan äta under dagen.
The Bulk-Building Workout
Läs fram till själva träningsprogrammet, finns väl bättre o välja på....
du måste äta mycket, visst, om du vill gå upp ½ kilo så kan man tänka på "äta rätt", men vill du lägga på dig så kolla in länkarna.
Deffa kan du tänka på när du har nåt o deffa....aiight just my 2 cents
|
|
|
2003-03-16, 15:21
|
|
Guest
|
tack för alla tipsen.. låter skitbra!
så nu tänker jag bara köra på, läsa lite om vad som e nyttigt o bra, sen kör jag på som vanligt
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:14.
|

|