Citat:
Ursprungligen postat av ray-ray
Tja, jag hade en liten fråga. det är så att när jag va ca. 10 år så halkade jag på ett stengolv så båda mina frantänder gick av på mitten. och när det hände så bodde jag i spanien, det dom gjorde är att jag fick åka till tandläkaren. hos tandläkaren byggde dom upp mina tänder igen. jag gick med dom tänderna tills jag blev 14 år. då skulle jag äta en glass och plötsligt så sprack den ena tanden. jag åkte till tandläkaren och dom sa att dom va tvungna att dra ut hela tanden. och när dom gjorde det så va dom tvungna att göra ett snitt i gommen, som dom sedan fick sy ihop med 6 stygn. och sedan så fick jag än tandställning med en tand fastlimmat på den. och den tandställningen har jag gått med i snart 2 år. tandläkaren sa att innan jag fyllde 18 år så skulle dom dra ut båda tänderna och sätta dit konsttänder, som dom fäster i gommbenet med järnskruvar.
Och då undrar jag om jag kommer få pengar på försäkringen för allt besvär..?
|
Shit vad jag känner igen mig i din situation med tänderna. Jag hade oturen att få för många framtänder när jag var liten. Tandläkaren opererade bort en av de som stod på tur och hoppades att den som var näst på tur skulle komma ner, vilket den inte gjorde, så helt plötsligt hade jag bara en framtand. Efter att burit tandställning större delen av min uppväxttid, drog det fram en av sidotänderna och byggde upp den med plast. Så jag vet inte om jag ska säga att jag har 3 eller endast 1 framtand.

Dessutom kan man ju undra varför det byggde upp den av plast, när det hela tiden sagt att jag måste ersätta den med en porslinskrona. Varför inte ha gjort det på en gång.

*
Tror inte heller du kan få ut några försäkringspengar på det, men om du får det får du gärna uppdatera denna tråd, så kanske jag också kan få ut nått på mitt besvär!