Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus
topic, tror jag dricker alldeles för mycket vatten varje dag för det blir massa springande på toan för att pissa.
Funderar också på om det finns bättre smak-alternativ än salt? Tycker salt gör den mesta maten grymt god, men det kanske finns bättre alternativ med mindre natrium?
|
Jag dricker oxå på tok för mycke, i synnerhet på träningsdagar. Kan bli uppåt två liter bara under passet, sen lika mycke under dagen plus en jävla massa grönsaker till maten.
Jag tycker de e svårt att inte dricka mer då de e ett invant beteende som går av sej själv, men ett tips e att du tar typ en lr två dl åt gången bara. För mej funkar de iaf, känner jag mej litte törstig så släcks törsten lika bra av två dl som om de vore ett stort halvliters glas t.ex.
Fråga nummer två kan jag rekommendera Seltins mineralsalt med kryddor!

Asgott salt som får de mesta att bli suveränt gott. Innehåller lite olika kryddor å saltet innehåller bara 40% natriumklorid (100% i vanligt salt) å sen innehåller de även 32% kaliumklorid 8% magnesiumklorid. För mycke natrium hämmar kaliumbalansen i kroppen så att de innehåller både
mindre natrium å kalium e positivt för en fungerande njurfunktion, nerv-och muskelfunktion å för reglera blodtrycket (som höjs av för mycke natriumklorid).
Men fortfarande skulle jag leta alternativa "smaksättningskällor" då salt´finns gömt i så många livsmedel redan när du köper de. Jag rekommenderar fr.a. Willý's dijonsenap(

) å att du exprimenterar me olika kryddor, tyvärr e ju kryddor relativt dyrt.