Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-15, 12:48   #1
apa_ola
Rocky fo shizzle

Reg.datum: Nov 2005
Mat för hårdare mage?

Ja?
Finns det mat som har den egenskapen?

Är magsjuk. Kan numer behålla maten jag stoppar i mig. Men det kommer ut i fel konsistens i den vanliga änden

Fiber i sig lär nog inte funka, eftersom jag dricker mycket vatten.

Blåbär åt jag när jag var mindre och magsjuk, och det hjälpte. Var det på riktigt eller placebo?
apa_ola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 12:55   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Är det virus magsjukan beror på finns det ingen speciell behandling, utan det är bara att vänta ut saken som gäller. Dricka mycket.

Blåbär och blåbärssoppa agerar stoppande, men bara hos 3/4-delar av befolkningen. Resten blir faktiskt lösare i magen av blåbär, så är man inte säker, bör man kanske inte experimentera när man redan har diarré.

Annars är det vanlig mat som gäller. Inget speciellt. Undvik en massa fiber och kryddstark mat. Mjölkprodukter brukar rekommenderas att man tar det varligt med.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 13:02   #3
apa_ola
Rocky fo shizzle

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Är det virus magsjukan beror på finns det ingen speciell behandling, utan det är bara att vänta ut saken som gäller. Dricka mycket.

Blåbär och blåbärssoppa agerar stoppande, men bara hos 3/4-delar av befolkningen. Resten blir faktiskt lösare i magen av blåbär, så är man inte säker, bör man kanske inte experimentera när man redan har diarré.

Annars är det vanlig mat som gäller. Inget speciellt. Undvik en massa fiber och kryddstark mat. Mjölkprodukter brukar rekommenderas att man tar det varligt med.
ok, tack för det.

Ska nog gå till Ica för ett paket blåbär. Nu får det bära eller brista
apa_ola är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.