Citat:
Originally posted by no1fitness
Bra pass !!
Ja, det är förskräckligt varmt nu...
Hur åt du när du gick på diet ? Om du har lust att dela med dig, så vore det kul ! Jag har själv börjat på diet igen nu och hoppas att jag snart ser ut som mina bilder utan att det blir alltför jobbigt...
|
jadu.. min kost såg ut så här ;
Åt potatis, ris, pasta,
slutade med bröd,ost,smör,godis.. begränsade detta till en gång/v..
Åt mycke protein som kött, fågel, skaldjur,fisk,ägg,tonfisk ( är dock inte så förtjust i tonfisk nå längre) om jag känner för det , så steker jag lite lök, curry och tonfisken (burk) i stekpannan, låt det svalna och blanda ner kesella.. väldigt gott till pasta.. Prova det!!
sen åt jag lagomt med fett...
Jag låg på ca 1700 kcal/dag mellan 150-200 g protein/dag.. kosttillskott jag tog och tar fortfarande är Twinlabs triplewhey fuel, fiskolja och kreatin..
ex hur en dag såg ut :
Frukost :
60 g havregryn, 1 dl mjölk, 30 g sylt, 100 g äggvita eller proteindrink eller En drink som jag mixade ; 40 g havregryn, 100 g banan, 3 dl mjölk och proteinpulver.. mums..
Lunch:150 g kyckling, 85g pasta eller 50g ris,ketchup
Mm: proteindrink, frukt
Middag: 150 g kött/ 200 g fisk/ 150 g kyckling eller 50 g pasta/ris
Kvm: Proteindrink eller 200 g kesella
Dom dagar jag tränar blir det 6 mål om dagen.. efter träning tog jag riskakor ( ca 4 st) och en proteindrink..
När jag gick morronpromenader, så tog jag alltid en proteindrink före och drack en massa vatten .. Hade en ätardag i veckan : lördagar.. då struntade jag i kolhydrater, fett.. men räknade proteinet..
så här ser min kost ut när jag vill gå ner inför badsäsongen
Jag gick mellan 3- 5 promenader/ veckan och körde kardio efter varje styrketräningpass mellan 20- 30 min.. det var cykel, moonwalk eller trappmaskin.. vilade 1-2 ggr/v .. viktig med vila ..