Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-01, 15:07   #1
nr16
Banned User

Reg.datum: Oct 2006
Vatten på en hel dag?

Hallå. Jag ska börja deffa nu på måndag och har allt klart för mig hur jag ska göra det os.v men nu när jag gick hem från skolan kom jag att tänka på en sak.

Kan man leva på endast vatten i en-två dagar i veckan ?(en eller två frukter slinker kanske också ner)

Hoppas att ni förstår och kan hjälpa mig!
nr16 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 15:08   #2
HerrArne
Grand Dreadlord Extraordinaire

HerrArnes avatar

Reg.datum: Oct 2005
Givetvis kan du det.
Det du bör fråga dig är vad det skulle vara bra för?
Gammal 2007-02-01, 15:11   #3
nr16
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av HerrArne Visa inlägg
Givetvis kan du det.
Det du bör fråga dig är vad det skulle vara bra för?
Nja, det är ju väldigt nyttigt....
Gammal 2007-02-01, 15:31   #4
Englund
Registered User

Englunds avatar

Reg.datum: Dec 2006
Dricka vatten en eller två dagar i veckan, nyttigt? Visst, vatten är nyttigt för kroppen, men det är även bajs. Man måste kunna bajsa för att leva ett normalt liv. Testa äta bajs några gånger i veckan så ska vi se hur du mår.

Ursäkta för att jag låter lite otrevlig, men när någon säger att dricka vatten hela dagar utan annan föda är nyttigt så blir jag lite brydd.
Englund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 15:33   #5
mikeey
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
han skulle ju ligga på ett stort underskott som resulteras med viktnedgång men man lär inte må bra av det hehehe
mikeey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 15:39   #6
Raggis
Jag har fel. :(

Raggiss avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av nr16 Visa inlägg
Not.
Raggis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 15:45   #7
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mikeey Visa inlägg
han skulle ju ligga på ett stort underskott som resulteras med viktnedgång men man lär inte må bra av det hehehe
Väldiga mängder fettfri masa dock. Vet jag ju inte va trådskaparen väger men då den grovt uppskattadev generella siffran är att fettcellerna släpper ifrpån sej 70kcal per dygn lär de bli en hel del även om man är ordentligt överviktig.

Har man ett sängliggande BMR på, låt säga, 2500 å totalfastar kommer ju underskottet bli ca.2500 kcal.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 15:57   #8
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av nr16 Visa inlägg
VAD exakt skulle va nyttigt me att totalt svälta kroppen i ett helt dygn (ja man totalsvälter kroppen även om man stopper i sej nån frukt)?

De låter som om du fått dille på nån Aftonbladets lr Anna Skippers "fasta-och-rensa-ut-gifterna-ur-kroppen"-nonsens.

Men för att svara på din huvudfråga, huruida du kan leva på en sån dag så e svaret JA. Du kommer kunna överleva på enbart vatten ganska lång tid, dock är det skillnad på att överleva och leva.
Skulle du genomföra nån sån här dag så föreslår jag att de är en ledig dag iaf, för du kommer nog knappt kunna tänka. När jag har legat riktigt lågt på kcal nångång har jag nästintill fått hallucinationer
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 16:59   #9
nr16
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
VAD exakt skulle va nyttigt me att totalt svälta kroppen i ett helt dygn (ja man totalsvälter kroppen även om man stopper i sej nån frukt)?

De låter som om du fått dille på nån Aftonbladets lr Anna Skippers "fasta-och-rensa-ut-gifterna-ur-kroppen"-nonsens.

Men för att svara på din huvudfråga, huruida du kan leva på en sån dag så e svaret JA. Du kommer kunna överleva på enbart vatten ganska lång tid, dock är det skillnad på att överleva och leva.
Skulle du genomföra nån sån här dag så föreslår jag att de är en ledig dag iaf, för du kommer nog knappt kunna tänka. När jag har legat riktigt lågt på kcal nångång har jag nästintill fått hallucinationer

Okej. Tack..då skiter jag nog i det xD men de där jävla aftonbladsskitet du sa skulle jag aldrig få för mig att tro på...

Englund// Hehe ..de var faktist rätt bra förklarat
Gammal 2007-02-01, 18:07   #10
dannegavle
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
I lumpen fick vi lära oss "3-regeln", en generell regel för vad man kan klara:

3 sekunder utan syre till hjärnan
3 minuter utan att andas
3 dagar utan vatten
3 veckor utan mat

Beror förståss på individen och situationen, men det är en bra tumregel.

Så visst kan du överleva en dag i veckan på vatten, men det kommer resultera i mindre muskelmassa vilket i sin tur resulterar i lägre energiförbrukning. Inte så positivt resultat.

Stoppa i dig mindre kalorier än du gör av med, och se till att du får i dig ordentligt med protein. Själv uppnår jag detta genom att byta lunchen mot Nutrilett och i övrigt äta någotsånär nyttig/smal husmanskost, samt proteindrinkar efter alla träningstillfällen (5-6 per vecka). -34kg på ett drygt år...

/Daniel
dannegavle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 18:23   #11
nr16
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av dannegavle Visa inlägg
I lumpen fick vi lära oss "3-regeln", en generell regel för vad man kan klara:

3 sekunder utan syre till hjärnan
3 minuter utan att andas
3 dagar utan vatten
3 veckor utan mat

Beror förståss på individen och situationen, men det är en bra tumregel.

Så visst kan du överleva en dag i veckan på vatten, men det kommer resultera i mindre muskelmassa vilket i sin tur resulterar i lägre energiförbrukning. Inte så positivt resultat.

Stoppa i dig mindre kalorier än du gör av med, och se till att du får i dig ordentligt med protein. Själv uppnår jag detta genom att byta lunchen mot Nutrilett och i övrigt äta någotsånär nyttig/smal husmanskost, samt proteindrinkar efter alla träningstillfällen (5-6 per vecka). -34kg på ett drygt år...

/Daniel

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:51.