Citat:
Ursprungligen postat av Eliluna
Tackar för svaret...  men när ska man ta whey 100 då? innan eller efter träningen eller både och?
Kram
|
Hej och kram på dig själv!
Svaret på den frågan finns det lika många av som det finns byggare som är "insatta" i denna evinnerliga fråga! Sök på "proteinsyntes" eller "före" el. dyl. så kommer du se vad jag menar
Mitt svar på din fråga, Om du tränar
innan lunch, ta 0,7 dl. whey100
omedelbart före ditt träningspass, dvs. sörpla i dig den under din uppvärmning. Ta sen en lika stor mängd efter träningen, t.ex. som dryck under din lunch! Behöver inte vara "direkt" efter träning, efter en timme kan t.om. vara något mer positivt.
Tränar du
efter lunch antar jag att du är rätt mätt från maten, då har du dessutom troligtvis glukos och aminosyror i blodet och då tror jag (alla tror, ingen vet!) att drinken före fyller en mindre funktion. Du kan iaf. ta en mindre drink. Men efter träningen bör du ta en normalstor drink.
Tränar du
innan lunch så kan du med fördel blanda i lite kolhydrater (druvsocker eller maltodextrin) i din "fördrink" för att få energi och bättre hormonbalans. Men då känns det onödigt att ta kolhydrater i "efter-drinken" då du får det från lunchen.
Tränar du
efter lunch är det det omvända. Då har du redan kolhydrater i blodet =energi och då är det framförallt efter träningen du kan kompletera drinken med carbs.
Lycka till