Citat:
Ursprungligen postat av Nadreas
Undrar om det är en idé att dra i sig nötter direkt efter ett träningspass=)? Kom inte å säg "varför då, vassle(å alla andra saker ni stoppar i er) är bättre" för det är inte svaret jag ute efter.
|
Jämfört me en jättelång fasta så är de nog bättre, låt säga att du inte annars skulle få i dej nåt på 2-3 timmar. Då är självklart nötter ett bättre alternativ, men som "typiskt återhämtningsmål" placerar de sej ganska lågt på rankingen.
Som tp_88 redan sagt så är ju kanske inte proteinkvalitén den bästa, men främst skulle jag säga att de oerhört låga GI:t som nötter har inebär en ganska långsam återhämtning. Nötter är ju ganska svårsmält oxå, möjligt att de är lite väl tufft för magen att sätta igång å jobba me direkt efter hård fysisk ansträngning jämfört me ett "snabbt" å lättsmält livsmedel.
Men jag vet inte, kanske funkar skitbra! Testa om du känner för de, de kommer ju inte skada iaf. Den s.k. "optimala" lösningen som så många härinne söker existerar ändå inte så de e bara å exprimentera på å se va som funkar för dej.