Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicProtein
Jag och min kära vän Myten/Jusup funderar på att bara lämna allt något halvår. Inte ta med oss någon mobiltelefon, ingen dator, inge internet..ingen porr, inga kvinnor (kanske någon het bondefru isåfall som inte fått stock på evigheter), ingen hårdrock, osv. Leva som en bonde, jobba för födan och bo primitivt som i filmen Last Samurai om ni har sett den.
Vi har funderat på Tibet. Vi vill verkligen komma till ett ställe där det är riktigt primitivt, alltså ingen kommunikation ingen internet ingen telefoni osv. Fin natur ska det vara också.
Låt säga 6 månader.
Vart ska vi åka?
|
Några vänner till mig åkte till Tibet för ett antal år sedan och de har många goda minnen därifrån.
Jag hade även jag själv en liknande resa för ett gäng år sedan i Asien.
Det som jag minns bäst från vännernas Tibet-resa (de var även nere i Indien), var att det var viktigt hur man satt på kamelerna när man red över öknen.
EN av polarna hade fått grymma skador (bölder och annat infekterat shit) på skinkorna efter lång tids kamelridande på fel sätt.
En sak du MÅSTE glömma om du åker genom indien e personal space (2-3 meter fritt när du står vid bankomaten tex).
När de åkte genom indien så hände det hela tiden att det var folk (indiska barn oftast) som satte sig i knät på dom!
Många nya seder och levnadssätt som ni får vara beredda på och uppleva.
Men många fina minnen hade de.
Det man skall oroa sig mest för är väl djurlivet och vara lite (extremt) försiktig.
Blir du biten av en orm,spindel,skorpion och du e långt från närmaste sjukhus så är det ju enormt tråkigt.
Jusup får suga ut giftet annars.