Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-31, 14:41   #1
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Vad skulle du VILJA göra ikväll

Detta läses på egen risk. Det är en delvis sjuk delvis underbar fantasi. Det brukar sägas att verkligheten överträffar dikten. I det här fallet skulle jag bli förvånad om det vore så men man vet aldrig. Glöm verkligheten och besvara frågan vad skulle du VILJA göra på nyårsafton.

Nyår 2006 – en odyssé i mitt undermedvetna.

Får ett mail kl 18 ”Du är bjuden på nyårsbal. Gå ned till en taxi på gården 20:30”. Gör som befalles och upptäcker att någon vet vad jag drar för storlek för där ligger en kostym på baksätet som ser ut o passa.

Anländer en halvtimme senare till ett slott utanför storstaden, upplyst utvändigt. Det är högt och brunt med graciösa torn och spiror.

Gotisk stil. Innanför farstun kommer man in i den stora entrésalen som sedermera också ska användas som balsal. I motsatt ände av salen finns en dubbeltrappa som leder upp till nästa våning, och ovanför avsatsen skymtar man mörka glasrutor i ett myllrigt mönster som ger ett nästan splittrat intryck. Det är folktomt sånär som på den butlern som visar mig vägen. Vi går upp till andra våningen där kök och matsal finns. Detta är platsen för välkomstdrinken. Värdinnan för slottet, en mörk kvinna som jag inte tycker mig känna igen, hälsar efter en stund ett gemensamt välkomna. I minglet dyker hennes man upp, när han hälsar på mig tycker jag mig känna igen honom svagt, utan att veta varifrån. Han går sedan raskt därifrån, och jag inser att jag inte kommer att få veta vem som bjudit in mig.

En kvinna dyker upp i en av dörröppningarna. Hon ler emot mig och gestikulerar åt mig att följa med. När jag försiktigt gått ut igenom dörröppningen med glaset i handen är hon borta men det hörs ekande skratt från nedervåningen. Jag tittar mig omkring, ingen tycks ha märkt att jag gick, och jag hade inte heller sett någon jag kände.

Jag ser kvinnan nere på salsgolvet med armarna kring halsen på en annan kvinna och det är de som skrattar. Hjärtligt. Nästan uppsluppet. De pratar förtroligt med varandra.

Kvinnan som vinkat åt mig har stora bröst som framhävs snarare än döljs av en mystiskt glimrande guldklänning, guldlockigt hår och en glittrig teatermask som täcker området kring ögonen. Hon tittar upp och får syn på mig där jag står ovanför dubbeltrappan. Hon vinkar igen åt mig att komma. Jag släntrar nedför trappan och går fram till dem. Hon säger att hon behöver hjälp med att hämta upp fyrverkerierna ur källaren. Jag säger ingenting men följer henne nedför en smal stentrappa i ett av hörnen i salen.

Vi går in genom en liten dörr och kommer in i en korridor, svagt upplyst av nakna glödlampor. Plötsligt blir kvinnan hotfull och mörk i uppsynen, hennes skugga tycks växa på stenväggen bakom henne och det är nästan så jag skymtar huggtänder. Hon visar tänderna och jag vänder mig om och börjar gå därifrån. Hon kommer efter och lägger en hand på min axel men den känns isande kall och jag ryggar och börjar springa.

Jagad i kulvertarna av kvinnan som just tycks ha genomgått en total och ögonblicklig personlighetsförändring. Hon ler underfundigt, med sina vassa tänder glimrande. Jag springer med långa kliv. Precis när jag tror jag fått upp farten hinner hon ikapp, skrattandes. Hon håller i mig bakifrån runt armarna. Jag börjar undra om det är skämt eller allvar och plötsligt upplöses hon till damm, som jag borstar av kostymen.

Jag går upp till salen. Det är alldeles mörkt och tyst. Mina klackskor ger ett eko som rullar obehagligt över stenväggarna. Det är precis som om någon dött. Tyst och mörkt som i en kyrka vid den här tiden. Nästan så man känner fukten tränga sig på. Och då – en knall uppe vid taket och en stor sol brinner av och lyser upp hela salen. Det är det verkliga nyårsfyrverkeriet som gick igång. Mycket mer fyrverkeri blir det inte, kanske på grund av rökutvecklingen, salen tänds upp och gästerna strömmar ut ur nischerna i väggarna och ropar kakafoniskt ”Gott Nytt År”.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 14:50   #2
eleni
Kissemiss

elenis avatar

Reg.datum: May 2006
Jag skulle vilja gå och lägga mig nu och sova in det nya året...jag är så trött
eleni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 14:58   #3
coxie
Spare some change..?

coxies avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av eleni Visa inlägg
Jag skulle vilja gå och lägga mig nu och sova in det nya året...jag är så trött
+1

Men med allt planerat så får man hoppas på att cardio+koffein ska göra mig pigg nog för en lång kväll.
Gammal 2006-12-31, 15:06   #4
mathor
Banned

mathors avatar

Reg.datum: Jul 2005
Fantastisk historia.

Jag vill mörda någon ikväll.
mathor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 15:07   #5
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mathor Visa inlägg
Fantastisk historia.

Jag vill mörda någon ikväll.
En MUSlim eller kanske en MUSkelknutte? MUSse pigg? Någon med MUStasch?
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 15:09   #6
Inzza
Fuckar ut!

Inzzas avatar

Reg.datum: Apr 2004
skall jag vara helt ärlig så vill jag komma över en hel del droger. kanske en deceliter gobb, en femma röka, ett 50-tal tabbar benso, någon gubbe affe.

gott nytt år.
Säger som Strandbyggarn, säg till om den där gainern funkar ;D. Blev förjävla sugen på att prova den nu. Har gått upp från 57kg till 58kg på ca 4 år. Har star nutritions gainer pro nu. Men den verkar inte hjälpa särskillt mycket.
Inzza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 15:12   #7
mathor
Banned

mathors avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
En MUSlim eller kanske en MUSkelknutte? MUSse pigg? Någon med MUStasch?
En MUStbryggare på Spendrups som stal 19kr från mig genom att tillverka odrickbar julmust.
Gammal 2006-12-31, 15:15   #8
Ryska_raketen
Banned User

Ryska_raketens avatar

Citat:
En MUStbryggare på Spendrups som stal 19kr från mig genom att tillverka odrickbar julmust.
såja
Ryska_raketen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 15:16   #9
mathor
Banned

mathors avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ryska_raketen Visa inlägg
såja

Tack, mina MUSkarinreceptorer aktiveras omedelbMUS av sådan vänlighet.
Gammal 2006-12-31, 15:19   #10
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Jao ni har hajat. Träffa någon mjukis.

Hur tolkar ni situationen i storyn. Hon gick igenom faserna Hägring - Fasa - Upplösning
Gammal 2006-12-31, 15:24   #11
mathor
Banned

mathors avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Jao ni har hajat. Träffa någon mjukis.

Hur tolkar ni situationen i storyn. Hon gick igenom faserna Hägring - Fasa - Upplösning
Du blev kåt, hon blev elak, sedan drog hon.
Gammal 2006-12-31, 15:25   #12
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Skulle vara jättetrevligt att ligga med Amanda Bynes.
Gammal 2006-12-31, 15:32   #13
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Citat:
Du blev kåt, hon blev elak, sedan drog hon.
Jag blev caught, hon visade tänderna dvs sina sämre sidor och gick även till attack, sedan försvann hela bilden av henne och det blev mörkt och jävligt och slutligen underbart.

För att komma dithän var jag tungen att konfrontera henne. Kommer hon återuppstå på balen efter tolvslaget..?
Gammal 2006-12-31, 15:33   #14
mathor
Banned

mathors avatar

Citat:
För att komma dithän var jag tungen att konfrontera henne. Kommer hon återuppstå på balen efter tolvslaget..?
Det beror på hur mycket hallucinogena ämnen du hinner inmundiga innan dess.
Gammal 2006-12-31, 15:38   #15
Überbiffen
Custom User Title

Überbiffens avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Glöm verkligheten och besvara frågan vad skulle du VILJA göra på nyårsafton.
Bli immun mot katt.
Überbiffen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.