Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-08, 16:25   #1
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!

sissas avatar

Reg.datum: Nov 2005
diverse dieter

Det här med diverse dieter "filmjölksdieten, fruktdieten (och allt vad de nu kan tänkas heta) Eftersom de finns (och särskilt kvällstidningarna har ju en ny diet varje vecka) så måste ju folk tilltalas av det på nåt sätt.

Delvis så kan man ju förstå att det är mera säljande att kalla dieten för nåt flashigt inte bara "ät mindre-rör på dig mer-dieten" , men framförallt så tror jag att den fyller behovet av att någon säger åt en vad man ska äta och när.
Att man får något tydligt att följa. Varför finns det då inte mer av "normala" kostprogram? Inte nåt konstigt som "ät-bara-saker-som-är-röda-dieten"

Nu finns det väl iofs viktväktarna och säkert andra som jobbar mer långsiktigt än att man ska banta några kilo under ett par veckor. Det andra är väl kanske mest en kvällstidninggrej. Men ja..jag bläddrade i diverse tidningar idag, inte kvällstidningar, och det finns vansinnigt många dieter och upplägg.

Måste det vara trist och tråkigt om man inte hittar på nåt flashigt namn på dieten?
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-08, 20:13   #2
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Reg.datum: Oct 2005
Tyvärr så blir det lätt så att det som låter enkelt och snabbt väljs före det som ger bättre resultat i längden. Sen så handlar det om att sälja tidningar också...
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-08, 20:26   #3
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
De flesta dieterna med flashiga namn är ju sådana där man gör sken av att just den dieten har överskridit naturlagarna och man kan "äta så mycket man vill" bara man följer vissa principer. Det flashiga namnet är nog liksom pricken över i där. Och kanske trevligt att snacka om med kollegorna runt fikabordet. "Jag har bestämt mig att börja äta bättre och röra på mig mer" Tystnad eller ett förstrött mumlande. "Jag har börjat med nya superduperdieten, man får äta så mycket man vill av vad som helst bara man lägger till selleri vid varje mål och avstår från bananer, man går ner fem kilo på två veckor" ÅÅÅ, berätta mera.
Gammal 2006-12-08, 21:00   #4
Longshot
Registered User

Longshots avatar

Reg.datum: Dec 2005
Om alla skulle vara medvetna om att det bara handlar om kalori in-ut så skulle det inte säljas många dietprogram. För att lägga ihop 1+1 och läsa på baksidan av en förpackning är ju inte så svårt
Gammal 2006-12-08, 21:14   #5
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Longshot Visa inlägg
Om alla skulle vara medvetna om att det bara handlar om kalori in-ut så skulle det inte säljas många dietprogram. För att lägga ihop 1+1 och läsa på baksidan av en förpackning är ju inte så svårt
Det handlar ju inte bara om kalori in och ut. Det är det som gäller för viktminskning generellt. Men inte för att kunna dieta på det sättet man vill.

Hunger, hur väl man mår, smak, muskelförlust, tid, energi, hur lite kroppsfett man faktiskt vill ha samt lätthet spelar ju också in.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-08, 22:06   #6
Longshot
Registered User

Longshots avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Det handlar ju inte bara om kalori in och ut. Det är det som gäller för viktminskning generellt. Men inte för att kunna dieta på det sättet man vill.

Hunger, hur väl man mår, smak, muskelförlust, tid, energi, hur lite kroppsfett man faktiskt vill ha samt lätthet spelar ju också in.
Det enda jag ville få sagt med min post är att majoriteten av de dietprogram/tips jag läst om är som skräddarsytt för att förvirra och försvåra.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.