2007-06-25, 19:12
|
|
Krillov
Reg.datum: Jun 2007
|
That Krilles Training
Hallå alla kolozzeumare och välkommen till min journal!
Blev medlem här för bara några dagar sen, men tänkte att jag lika gärna kunde starta en journal på en gång.
Bakgrund (om mig): Mitt namn är Kristian (kallas Krille). Jag är 17 år, men bara i ca 1 månad till (18 år 28 juli). Mitt hem har jag här i Uppsala, på landet.
Tidigare så spelade jag fotboll och bandy (på is och INTE inne) i fem år vardera (när jag var 10-15 år gammal). Sommaren när jag fyllde 15 och fick moppe så var jag med om en trafikolycka. Dagen före jag skulle börja skolan igen så lyckades jag krocka med en bil.
Har inget minne eller så av olyckan, men vet en del eftersom jag har fått det berättat för mig ett antal gånger. Hur som helst så flög dem mig i helikopter till sjukhuset där jag låg i koma i ca 2 veckor. Kunde lika gärna vara död nu, men lever och frodas gör jag, haha . När jag vaknade upp hade jag förlorat i stort sett alla mina muskler. Jag hade inte ens tillräckligt med muskler i benen för att stå upp, så jag fick träna upp dem i sängen och lära mig gå igen från början. Måste säga att det var en grymt tuff tid. Men det härdade.
Efter det så sysslade jag inte med något speciellt men jag sprang en runda på ca 3 km varje söndag i ungefär 1½ år. Sen utan någon speciell anledning så började jag trappa upp löpningen. Från 3 km, 1 gång i veckan så ökade jag rätt så snabbt upp till att springa ca 8 km 2-3 ggr/veckan. Och för drygt ett år sedan på sommarlovet så började jag köra extra hårt (enligt mig). Det lovet sprang jag 1,2 mil plus att jag direkt efter det körde diverse övningar med hantlar och kroppen som tyngd när jag kom hem. Och detta gjorde jag i praktik varannan dag då.
Innan det så hade jag alltid räknats som lite småtjock och knubbig och bestämde mig det lovet för att bli "nyttig" och gå ner några kilon. Det lovet så förlorade jag 10 kg på ca 1½ månad, vilket inte kanske var precis vad jag ville. Men men, fettet försvann. Faktiskt så var det nog mest fett för jag orkade hela tiden mer i övningarna jag körde direkt efter löpningen, alltså måste jag bibehållit musklerna?
Men sen dess har jag gått upp stabilt 6-7 kg (muskler).
Jag har tränat på gym sen i julas, men har börjat köra seriösare de sista månaderna och försöker nu träna så seriöst det går.
Och nu är jag här och startar en journal för att hålla koll på upp- och möjligtvis nedgångarna i min träning. Mitt mål med träningen är att må bra (såklart), bli starkare, gå upp ett par kilo, få en fysik a la 100/200 meter sprinters och att behålla en bra kondition. Jag tänker inte bulka/deffa i perioder, utan trivs bättre med att sakta och säkert avancera uppåt tills jag blir nöjd. Men mitt största mål med träningen är att bli så vältränad att jag kan bli brandman. Vilket är det jag allra mest vill hålla på med i framtiden. Jag menar, gratis träning varje dag, man måste hålla sig i form + massa annat, det kan inte bli bättre.
Hur som helst, jag är 182 cm lång, väger 67 kg +/- 1 kg, vi har en gammal våg så det går inte att lita på den till hundra.
Här är en länk med lite bilder tagna på mig för bara några få dagar sen: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...t=96464&page=6 Jag äter 6-7 ggr/dag, räknar ej kalorier utan uppskattar på känsla och försöker lägga mig på ett lätt kaloriöverskott för det mesta. Jag älskar att träna och försöker att hålla mig igång så ofta som möjligt. Mina polare tycker att jag har blivit lite av en träningsnarkoman, men jag kör på för jag tycker det är grymt skönt att träna skiten ur mig. Jag skulle kunna träna varje dag bara för att det är så skönt.
Men just nu tränar jag efter ett schema som antagligen måste ändras efter lovet, men jag säger till om möjliga ändringar. Men så här ser det ut nu:
Dag 1 (måndag): länd + Mage + Axlar
Dag 2 (tisdag): länd + Bröst + Biceps
Dag 3 (onsdag): mage + Länd + Ben
Dag 4 (torsdag): mage + Rygg + Triceps
Dag 5 (fredag): Diverse övningar hemma med hantlar och kropp som tyngd + antingen intervallöpning uppför backe eller löpning på ca 1 mil. Funderar dock på att göra någon ändring den här dagen, fast jag vet inte riktigt hur än.
Dag 6 (lördag): Vila
Dag 7 (söndag): Vila
Jag har skrivit länd och mage i början av varje träning med liten bokstav för jag kör bara en sån övning då, mer som uppvärmning och för att behålla en fast mage (har kört så ett tag och det funkar riktigt bra för mig). Där jag skrivit mage och länd med stor bokstav i början kör jag mer såna övningar, mer som riktig träning. Och med ben så menar jag hela benen med vader och allt.
PUH! Det var nog allt för det första inlägg på denna journal. Hoppas ni orkade läsa... och hoppas ni fortsätter läsa, kommentera, kritisera och ge förslag. Alla synpunkter och tips är välkomna! Vi hörs!
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-25, 19:21
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
kommer nog att bli bra  Men kom ihåg att äta endå
|
|
|
2007-06-25, 19:25
|
|
Krillov
|
Alltid  Dagens träningspass kommer snart också
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-25, 19:50
|
|
Krillov
|
Dagen pass såg ut såhär ungefär (mitt i träningen så slog det mig att jag skulle börja skriva journal, började skriva efter sidolyften med hantlarna, så övningarna före det är jag inte 100 på hur mkt körde men jag är hyffsat säker på att det var såhär):
Dag 1:
Hyperextentions
50*10 kg
Som Hyperextentions fast från sidan (kommer kalla dem sidolyft i framtiden), fattar alla vad jag menar?
30*10 kg
25*15 kg
20*20kg
Cablecrunches:
30*70 kg
25*80 kg
20*92 kg
Chrunches i maskin:
140*30 kg
Sittande militärpress:
12*20 kg (uppvärmning)
12*30 kg
9*40 kg
7*50 kg
5*55 kg
Militärpress i smith:
15*30 kg (uppvärmning)
12*50 kg
7*60 kg
5*70 kg
2*70 kg
Hantellyft åt sidan:
15*8 kg
9*11 kg
7*10 kg
5*11 kg
Stånglyft framåt:
12*12,5 kg
1*15 kg
9*17,5 kg
7*20 kg
Drag till hakan:
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-25, 20:08
|
|
Krillov
|
Dagen pass såg ut såhär ungefär (mitt i träningen så slog det mig att jag skulle börja skriva journal, började skriva efter sidolyften med hantlarna, så övningarna före det är jag inte 100 på hur mkt körde men jag är hyffsat säker på att det var såhär):
Dag 1:
Hyperextentions
50*10 kg
Som Hyperextentions fast från sidan (kommer kalla dem sidolyft i framtiden), fattar alla vad jag menar?
30*10 kg
25*15 kg
20*20 kg
Cablecrunches:
30*70 kg
25*80 kg
20*92 kg
Chrunches i maskin:
140*30 kg
Sittande militärpress:
12*20 kg (uppvärmning)
12*30 kg
9*40 kg
7*50 kg
5*55 kg
Militärpress i smith:
15*30 kg (uppvärmning)
12*50 kg
7*60 kg
5*70 kg
2*70 kg
Hantellyft åt sidan:
15*8 kg
9*11 kg
7*10 kg
5*11 kg
Stånglyft framåt:
12*12,5 kg
1*15 kg
9*17,5 kg
7*20 kg
Drag till hakan:
12*30 kg
7*40 kg
5*45 kg
Chrunches i maskin:
30*35 kg
25*40 kg
20*45 kg
Inte bästa passet men helt okej. Magövningarna var lätta, ska nog öka på vikterna lite...
Första gången jag körde sittande militärpress ordentligt (har alltid kört i smith bara). Men det kändes som det tog riktigt fint, jag fick hjälp på de 2 sista repsen.
När jag körde militärpress i smithen så fuska jag lite vid 5*70 kg, därav de 2 extra. Jag gjorde dem efter ca 10 sek igen, det blev inte bra, så jag sket i den för idag.
Hantellyften åt sidan gick sådär. Dem första med 8 kgs hantlar var lätta, sen när jag körde 9*11 kg så fuska jag lite, så jag backade viktmässigt. Den övningen blev inte bra genomförd helt enkelt.
Stånglyft framåt gick bra i början, gjorde bara en reps på 15 kg för den kändes så lätt, resten gick helt ok, fuska lite på de allra sista.
Hade lite bråttom när jag skulle köra drag till hakan så den genomförde jag snabbt (och dåligt). 30 kg va enkelt. Ökade till 40 och det blev mer drag till bröstet på dem sista repsen pga lite vila före. Vilade ca 20 sek sen direkt upp på 45 kg. Det blev att jag fick ta fart för att få upp vikten. INTE bra, annars tar jag 45 relativt lätt.
Sen skyndade jag mig ut, märkte att jag inte skulle hinna med bussen, så jag gick tillbaka och körde lite mage. Det var FÖR lätt, nästa gång ökar jag.
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-25, 20:10
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Hejsan Krille!
Olyckan låter läskig, men bra att du har repat dig. Lycka till med träningen!
|
|
|
2007-06-25, 20:10
|
|
Krillov
|
Oj blev lite fel där. Klantigt. Strunta i den första.
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-25, 20:11
|
|
Krillov
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Hejsan Krille!
|
Tack du!
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-25, 20:20
|
|
Krillov
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Hejsan Krille!
|
Tja olyckan var väl inte så trevlig, men att ligga i koma rekommenderar jag. Det var som en enda lång dröm, som att sova helt enkelt. Skitnajs tills man vaknar
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-26, 18:06
|
|
Krillov
|
Jaha ni, idag körde jag pass 2 på mitt schema.
Bröst och Biceps:
Hyperextensions: uppvärmning
50*10 kg
Dips:
25*kv
15*kv+10 kg
10*kv+15 kg
9*kv+20 kg
5*kv+25 kg PB
Bänkpress i smith (smalt grepp):
20*50 kg
12*60 kg
9*70 kg
5*75 kg PB
10*50 kg
Hantelflyes:
15*13,5 kg
9*18,8 kg
5*21,2 kg
Bänkpress i smith (brett grepp på snebänk):
8½*55 kg
7*60 kg
5½*65 kg
Koncentrationscurls:
15*13,5 kg
10*16,2 kg
7*18,8 kg
5*21,2 kg
Cablecurls (liggande i cableflyställning):
12*55 kg
7*65 kg
4½*70 kg
Stångcurls (med bänkpresstång):
12*25 kg
7*35 kg
5*40 kg
Grymt bra pass ur bröstsynvinkel. Dipsen i början tog grymt bra. Bänkpressen efteråt gick också riktigt bra. Tog PB på 75 kg, fuska iofs lite på 2 sista*whistle* , men skit samma  . Körde sen 10 snabba reps på 50 kg utan vila.
Hantelflysen efteråt belv väl inte så jättebra utförda pga att jag var trött sen bänkpressen.
Sista bänkpressen sen tog riktigt fint. Fast körde ½ reps på sista på 55 och 65 kg, men det kändes bara skönt att veta att jag var trött
Annars så älskar jag att träna biceps och det går alltid grymt fint, men efter att ha tränat bröst var jag rätt seg i armarna... Koncentrationscurlsen gick helt OK, på 21,2 kg fick jag ta hjälp av andra handen på uppvägen, men kunde hålla emot på nervägen.
Cablecurlsen gör jag liggande på golvet i en cableflyställning. Det har typ samma effekt som att stå med ryggen mot väggen skulle jag tro. Hur som helst så är det ruggit skönt att göra så. Det tar RIKTIGT fint. Men lite missnöjd att jag inte klara hela vägen på sista på 70 kg. Brukar ta den rätt så lätt, hade räknat med att kunna öka till 75 kg idag. Men icke  Skyller på att jag var trött sen bröstövningarna.
När jag körde stångcurlsen var jag rätt så slut i armarna och kunde nog lika gärna gått hem, men körde det ändå. Fuskade i stort sett på alla reps efter 25 kg.
Alltså, bra pass för bröst, sämre för biceps. Kanske måste ändra på en gång i träningsschemat. Det kanske blir för mkt med bröst och biceps efter varandra. Funade iofs förra veckan, men då tog inte bröstövningarna lika bra. Får se hur jag gör...
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-26, 18:09
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av thatkrillesshow
Jaha ni, idag körde jag pass 2 på mitt schema.
Bröst och Biceps:
Hyperextensions: uppvärmning
50*10 kg
Dips:
25*kv
15*kv+10 kg
10*kv+15 kg
9*kv+20 kg
5*kv+25 kg PB
Bänkpress i smith (smalt grepp):
20*50 kg
12*60 kg
9*70 kg
5*75 kg PB
10*50 kg
Hantelflyes:
15*13,5 kg
9*18,8 kg
5*21,2 kg
Bänkpress i smith (brett grepp på snebänk):
8½*55 kg
7*60 kg
5½*65 kg
Koncentrationscurls:
15*13,5 kg
10*16,2 kg
7*18,8 kg
5*21,2 kg
Cablecurls (liggande i cableflyställning):
12*55 kg
7*65 kg
4½*70 kg
Stångcurls (med bänkpresstång):
12*25 kg
7*35 kg
5*40 kg
Grymt bra pass ur bröstsynvinkel. Dipsen i början tog grymt bra. Bänkpressen efteråt gick också riktigt bra. Tog PB på 75 kg, fuska iofs lite på 2 sista*whistle* , men skit samma  . Körde sen 10 snabba reps på 50 kg utan vila.
Hantelflysen efteråt belv väl inte så jättebra utförda pga att jag var trött sen bänkpressen.
Sista bänkpressen sen tog riktigt fint. Fast körde ½ reps på sista på 55 och 65 kg, men det kändes bara skönt att veta att jag var trött
Annars så älskar jag att träna biceps och det går alltid grymt fint, men efter att ha tränat bröst var jag rätt seg i armarna... Koncentrationscurlsen gick helt OK, på 21,2 kg fick jag ta hjälp av andra handen på uppvägen, men kunde hålla emot på nervägen.
Cablecurlsen gör jag liggande på golvet i en cableflyställning. Det har typ samma effekt som att stå med ryggen mot väggen skulle jag tro. Hur som helst så är det ruggit skönt att göra så. Det tar RIKTIGT fint. Men lite missnöjd att jag inte klara hela vägen på sista på 70 kg. Brukar ta den rätt så lätt, hade räknat med att kunna öka till 75 kg idag. Men icke  Skyller på att jag var trött sen bröstövningarna.
När jag körde stångcurlsen var jag rätt så slut i armarna och kunde nog lika gärna gått hem, men körde det ändå. Fuskade i stort sett på alla reps efter 25 kg.
Alltså, bra pass för bröst, sämre för biceps. Kanske måste ändra på en gång i träningsschemat. Det kanske blir för mkt med bröst och biceps efter varandra. Funade iofs förra veckan, men då tog inte bröstövningarna lika bra. Får se hur jag gör...
|
Seriöst va stark du va i dips , ligger och fjuttar på runt 10-14 på kv bara ...riktigt bra , bänken va inte fy skam heller , kör hårt, ska följa denna journalen , bara för att få motivering till dipsen
|
|
|
2007-06-26, 18:30
|
|
Krillov
|
Citat:
Ursprungligen postat av Strandbyggarn
Seriöst va stark du va i dips , ligger och fjuttar på runt 10-14 på kv bara ...riktigt bra , bänken va inte fy skam heller , kör hårt, ska följa denna journalen , bara för att få motivering till dipsen 
|
Tackar tackar  Men jag väger ju inte så dundermkt, så min kv är lite mindre än vad din e om man tänker på längden och så, så det kanske är lättare för mig. Men dina dips kommer nog snart också igång  Bänken va väl helt ok. Men jag ska nog kunna höja några vikter tycker jag. Känns som 75 som PB är lite lite. Men tar jag PB lika ofta som dig, så kommer det nog ändras 
Kul o motivera dig. Jag snor min motivering från dig, dina tunga vikter och dina PB:n , haha  Kör hårt du me!
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2007-06-26, 18:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av thatkrillesshow
Tackar tackar  Men jag väger ju inte så dundermkt, så min kv är lite mindre än vad din e om man tänker på längden och så, så det kanske är lättare för mig. Men dina dips kommer nog snart också igång  Bänken va väl helt ok. Men jag ska nog kunna höja några vikter tycker jag. Känns som 75 som PB är lite lite. Men tar jag PB lika ofta som dig, så kommer det nog ändras 
Kul o motivera dig. Jag snor min motivering från dig, dina tunga vikter och dina PB:n , haha  Kör hårt du me!
|
Gött ju , hur många chins klarar du ? jag kör typ dubbelt så många chins som dips nästan  lagom konstig ratio . har klarat köra dips med 15kg som mest och chins med 30.
|
|
|
2007-06-26, 19:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Gött ju , hur många chins klarar du ? jag kör typ dubbelt så många chins som dips nästan  lagom konstig ratio . har klarat köra dips med 15kg som mest och chins med 30.
|
Strandbyggarn = Fabrikatfel?
Din ratio är fucked up haha ^^, böj/mark och nu chins/dips, brukar vara tvärtom me dipsen ju  Men chins me 30kg är inte fel iofs ^^
OnT: Riktigt fina dips!
Bra konc. curls med för den delen, lycka till framöver
|
|
|
2007-06-26, 19:33
|
|
Krillov
|
Citat:
|
Haha, din sorts övning? Vågar inte svara riktigt, har inte kört chins på nån månad. Gillar inte den övningen riktigt. Det är inte min typ av övning. Men får se på torsdag när jag kör rygg. Möjligt att jag provar då... och gör jag det så ska jag för tusan tvinga mig att ta kv+20 kg  men tvivlar på att jag klarar det. Jaja, vi får se
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.
|

|