Tyckte detta verkade som en rolig grejj att skriva lite då och då vad man gjort, sina framsteg mm...främst för min egen skull men också för andra som kan vara intresserade.
Min Bakgrund
Jag är 22år och har i hela mitt liv varit överviktig..väldigt överviktig..det var inte förens 2 år efter gymnasiet jag insåg att jag var tvungen till att göra någonting åt det..för det första mådde jag inte bra psykiskt men framförallt fysiskt..i början utav 2004 vägde jag maffiga 175kg på 190cm..trots min tjocka benstomme så är detta PÅ TOK för mycket!!
Jag började smått med att gå längre promenader..efter en tids promenerande tog jag upp andra träningsformer..jag började squasha och styrketräna..allt gick bra, jag mådde bättre och bättre. Efter 1år konstant tränande, otrolig koll på matintaget var jag nere på 127kg!
Jag mådde bra..jag hade ökat min kondition kolosalt, min muskelmassa hade ökat väldigt mycket och kunde faktiskt ge mina polare en riktig match i squash
Jag flyttade strax därefter til Halmstad för att börja studera på Högskola men tyvärr så stannade mina träningsvanor och kostvanor kvar i Kristianstad...allt blev krångligare, det gick längre och längre tid mellan träningarna och matvanorna blev katastrof...1 år på högskolan och jag var tillbaka på 139kg...sommaren var inte mycket bättre och jag är nu tillbaka på 150kg..besvikelsen är stor.
Men nu har jag hittat glöden igen!!! Det har öppnat ett nytt gym i närheten som jag trivs på, jag har hittat en trevlig runda som jag kan promenera och matvanorna börjar närma sig den kvalitén de höll innan.
Så nu kommer jag skriva här, varje dag(typ) vad jag gör, vad jag ätit, framgång, mål mm...jag förde dagbok innan i excel dokument där jag har allt nedskrivit från det bästa året i mitt liv(la det som attachement för den som är intresserad)
Nu Gäller Det!!
2006-11-09 2 mackor, mjölk, pasta sallad, 200gram kyckling, 1 glas mjölk, 3 mackor, 2 äpplen, 2 risifrutti
2006-11-10 2 mackor, mjölk, 350gram kyckling, 200gram potatis sallad, 3 mackor, 1 yoggi, 2 mackor, 2 öl
2006-11-11 3 mackor, 2dl råris, köttfärssås
2006-11-12 3 mackor, 1 glas mjölk, spagetti & köttfärssås
2006-11-13 4 mackor, 2 glas mjölk, glass, spagetti & Köttfärssås
Jag har styrketränat på 3 utav dessa dagar och gått 45min på 2utav dagarna.
Lite knarrig start, jag vet..men det blir bättre, har ändå hållt mig under mitt kaloribehov...