Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-08, 16:00   #1
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Reg.datum: Aug 2006
Viktuppgång.

Har gått från 54,55-65 kg på 1,5 månad genom att äta mycket. ( säkert 3500-4000 per dag. Nu är det så att jag blivit normalviktig igen ( fri från undernärdheten, men ska öka lite mer i vikt ändå. ) och jag undrar lite nyfiket vad min viktuppgång egentligen beror på. Jag menar 10 kg på knappt 1,5 månad är inte det en ganska kraftig viktökning? Visst har det blivit en " heel del pizza " på sistone och godis men 10 kg är väl ändå ganska drastiskt? hur som helst nu mår jag as bra och har energi hela dagarna ut, sover bättre, äter, är gladare, piggare, presterar bättre i idrott, har mer muskler än tidigare och ja.. PERFEKT!
rhotkiw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 16:02   #2
Brooklyn
Registered User

Brooklyns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av rhotkiw
Har gått från 54,55-65 kg på 1,5 månad genom att äta mycket. ( säkert 3500-4000 per dag. Nu är det så att jag blivit normalviktig igen ( fri från undernärdheten ) och jag undrar lite nyfiket vad min viktuppgång egentligen berodde på. Jag menar 10 kg på knappt 1,5 månad är inte det en ganska kraftig viktökning? Visst har det blivit en " heel del pizza " på sistone och godis men 10 kg är väl ändå ganska drastiskt? hur som helst nu mår jag as bra och har energi hela dagarna ut, sover bättre, äter, är gladare, piggare, presterar bättre i idrott, har mer muskler än tidigare och ja.. PERFEKT!
finnemang att det har gått bra för dig! du borde vara lite stolt faktiskt!
Brooklyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 16:05   #3
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Tack! är jäkligt stolt and i got more to go.. Har fått höra från vänner att jag fortfarande är så att säga SMAL och jag vill egentligen inte vara direkt smal utan jag vill se normal ut så jag tänker hålla på med min viktuppgång ett tag till. Min rygg ser fortfarande lite för smal ut så jag antar att jag fortfarande behöver gaina vikt

Men jag mår så jävla bra både psykiskt och fysiskt nu.. Har mått 100 % fint varenda dag, tills idag, tror jag fått halsfluss..Men det är bara att ta nya tag. Vi alla blir vi sjuka ibland första gången jag är sjuk sen typ juni hehe.
Gammal 2006-10-08, 16:07   #4
Nithian
Registered User

Nithians avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Tack! är jäkligt stolt and i got more to go.. Har fått höra från vänner att jag fortfarande är så att säga SMAL och jag vill egentligen inte vara direkt smal utan jag vill se normal ut så jag tänker hålla på med min viktuppgång ett tag till. Min rygg ser fortfarande lite för smal ut så jag antar att jag fortfarande behöver gaina vikt

Men jag mår så jävla bra både psykiskt och fysiskt nu.. Har mått 100 % fint varenda dag, tills idag, tror jag fått halsfluss..Men det är bara att ta nya tag. Vi alla blir vi sjuka ibland första gången jag är sjuk sen typ juni hehe.

Nu är det dags att ta till stålet!
Nithian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 16:07   #5
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Grattis! Du fortsätter väl styrketräna?
Gammal 2006-10-08, 16:10   #6
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Japp, men det har varit slött med det på sistone.. Har hållt upp ett par veckor.. Men jag tror allt jag tar nya tag snart igen
Gammal 2006-10-08, 16:15   #7
byggarefredde
Registered User

Reg.datum: Jun 2006
hur lång e du`?
byggarefredde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 16:15   #8
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

180 .. eller exactly 179,5 vet ej exakt vad normalviktig är där men skulle tippa på 70-75kg
Gammal 2006-10-08, 16:16   #9
Niclaaas
Banned

Niclaaass avatar

Reg.datum: Nov 2004
skönt för dig. hoppas det fortsätter lika bra.
Niclaaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 16:18   #10
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Kan inte fatta hur i helvete jag kunde trivas i den skit kroppen förr, hur jag kunnat vara så dum att tro att det är normalvikt osv.. ser ju bara på filmer jag och friends filmat.. ser ju ut som ett offer från afrika .. nu ser jag markant bättre ut.. I princip helt bra ut som jag ska se ut för att klassas som normal.
Gammal 2006-10-08, 16:52   #11
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Men hur mycket kan jag väga, bortsett från muskelökning? alltså hur mycket till kan jag gå upp i fett så att säga för att ligga helt normalt? 75 kg och så bygga muskler sen?
Gammal 2006-10-08, 16:58   #12
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Kan inte fatta hur i helvete jag kunde trivas i den skit kroppen förr, hur jag kunnat vara så dum att tro att det är normalvikt osv.. ser ju bara på filmer jag och friends filmat.. ser ju ut som ett offer från afrika .. nu ser jag markant bättre ut.. I princip helt bra ut som jag ska se ut för att klassas som normal.
Det går liksom upp i huvudet; man tycker att man ser bra ut (alt. är för tjock fortfarande) och fattar inte hur andra kan tycka att man är smal ... extremt effektivt mentalt filter, typ. Man kan säga att man bantar bort omdömet; det är liiite överdrivet men inte mycket.
F.ö. måste jag säga grattis till att ha vänt spiralen från nedåt till uppåt (och då syftar jag inte på vikten egentligen, utan på beteendet och tänkandet; det är betydligt svårare att aändra). En nobelprisprestation, faktiskt.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 17:05   #13
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Jag försöker tänka bort vikten så mycket det går och koncentrera mig p på att bli starkare i muskler.. Kan ju hålla någorlunda koll, men inte överdrivet. Man behöver ju liksom inte väga 100kg om man är en tennis spelare som gärna vill hålla sig aktiv etc...Är ju bara ute efter att stärka min kropp i stort sett.
Gammal 2006-10-08, 17:06   #14
sammy1
LYXFNASK

sammy1s avatar

Reg.datum: Oct 2006
Grattis! jag vet hur det känns! har gått från 68 kilo med lite mage till nerdeffad och 81 kilo muskler =) Fortsätt såhär!
sammy1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 17:12   #15
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Coolt. Deff tror jag att jag struntar i tills jag blir äldre om det nu intresserar mig. Strävar just nu efter att bara bli muskulösare..Sen skiter jag i om jag har både fett och muskler.. Bara jag bygger upp mig

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.