Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-18, 19:15   #1
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Vilka är era förebilder?

Det finns säkert redan en sådan här tråd, men jag hittade den inte. Frågan lyder i alla fall: Vilka är era förebilder? Alla kategorier; både när det gäller idrottsliga prestationer (vilket ju kan vara både kända elitidrottsmän och den rullstolsbundne killen som sliter i simbassängen), utseende, styrka/storlek etc. och intellektuellt, moraliskt, konstnärligt etc.

Så - vilka ser ni upp till, och varför?
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:20   #2
__P
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Björn Borg - hatar att förlora mer än älska att vinna....
__P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:21   #3
K9Media
Registered User

K9Medias avatar

Reg.datum: Jul 2006
Rocky Balboa
Gammal 2006-08-18, 19:24   #4
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:26   #5
Mass-Tech
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!

Mass-Techs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Jay Cutler i allt. Tycker han lever det perfekta livet.

Min Cost Of Redemption
Jamie Eason Tribute
Jay Cutlers hemsida
Ronnie Colemans hemsida
Mass-Tech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:32   #6
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Träningmässigt är det faktiskt tjejjerna (och några killar) här på forumet. Vanliga tjejjer som visat mig att det är coolt att ha muskler och som inte petar i maten.

Stil och klädmässigt är det Reese Witherspoon, vilken kvinna!

Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:32   #7
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004

Anthony Robbins, han är så grymt karismatisk, positiv, grym, ja allt jag vill va helt enkelt .
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:36   #8
Baha
Way of the ape

Bahas avatar

Reg.datum: Oct 2001
Henry David Thoreau is the shit värderings och moralmässigt

http://thoreau.eserver.org/henry.jpg
Baha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:37   #9
Niclaaas
Banned

Niclaaass avatar

Reg.datum: Nov 2004
har faktiskt inga
Niclaaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:40   #10
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Största förebilden e iofs självklart mamma Lise-lotte!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:52   #11
Pingu
Oleg sex dr

Pingus avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Det finns säkert redan en sådan här tråd, men jag hittade den inte. Frågan lyder i alla fall: Vilka är era förebilder? Alla kategorier; både när det gäller idrottsliga prestationer (vilket ju kan vara både kända elitidrottsmän och den rullstolsbundne killen som sliter i simbassängen), utseende, styrka/storlek etc. och intellektuellt, moraliskt, konstnärligt etc.

Så - vilka ser ni upp till, och varför?

Människa - Min farsa, finns alltid där och ställer upp fullständigt vilkorslöst.
Får skriva till nästa vecka om jag ska förklara hur han är.

Bodybuilding - Dorian Yates, han vet ni alla vem det är. Perfekt fysik

hockey - Eric Lindros och Brent Severyn, hur hade det sett ut nu om Lindros sluppit alla skador, Helt klart den mest kompletta hockeyspelaren genom tiderna som dominerade matcherna totalt.
Severyn, Känner igen mig själv i han. Inte den mest talangfulla liraren men det tog han igen på hårt arbete, satsade 300 % jämmt. Han kunde stå i timmar och skriva autografer. Fruktansvärt omtyckt av fansen och barnkär som få

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:53   #12
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Min farmor. Hon är den starkaste personen som finns. Världens bästa person! :love:

Inom byggning vettefan. Har ingen som jag verkligen vill se ut som
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:58   #13
dynamo
Registered User

dynamos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Personer jag träffar på, här och i verkliga livet blir oftast mina förebilder. Inte totalt sett, men jag plockar lite här och var där jag tycker någon är bättre än mig på något område. Fysiskt eller mentalt.

Jag har aldrig idoliserat någon vad jag kan komma ihåg. Jag tror ingen är perfekt.
Gammal 2006-08-18, 20:46   #14
bullis
Registered User

bulliss avatar

Reg.datum: Jul 2005
När jag väl tränar seriöst..

Citat:
Röven säger:
jävla svartrockaren kör dc
Röven säger:
vilken bög
Röven säger:
ska aldrig mer köra dc
bullis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 20:56   #15
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Isaac Asimov. Började läsa hans Stiftelsetrilogi när jag endast var 13 år.
En helt ny värld öppnade sig. Asimovs böcker gav mig en förkärlek till evolutionen, vetenskapen, mänskliga framstegen och rymden. Hans böcker fyllde mig med upptäckarglädje. Idag har jag lite svårt för hans deterministiska läggning, men känslan hans böcker gav mig i början av min intellektuella upptäcktsfärd var sensationell. Han var professor i biokemi, ordförande i Mensa och författat närmare 500 böcker.

Carl Sagan. Det nyfunna intresset för rymden fick resultatet att jag stötte på denna gigant i tonåren. Professor i astronomi och rymdfart, projektledare på NASA och Pulitzervinnare. Hans bok Kosmos gav mig ytterligare bränsle till min intelletuella eldslåga. Kan även rekommendera hans bok The Demonhaunted World som beskriver hur mysticismen tar över i västvärlden. Under tonåren var jag en riktig Sagan-groupie.

W A Mozart. Mina föräldrar hade inte ens en vettig stereo. Deras musikintresse var marginellt. Därför var det först när jag fick min egen riktiga stereo som jag, mest av en tillfällighet, började lyssna på Mozart. En kärlekshistoria började. Helt plötsligt lät modern musik som ljudet från en plåtslagare. Mozart var som balsam för själen och värdet av hans kompositioner övergår mitt förstånd. Senare så har Bach börjat ta mer plats. Han kompositioner är inte lättillgängliga, men när man tar sig tid att lyssna blir det lätt en drog.

Arthur Jones. Äkta amerikansk hjälte. Fick upp ögonen för honom när träningen blev alltmer viktig. Han är en fantastisk entreprenör, uppfinnare, intellektuellt orakel och excentriker. Bland annat så ägde han världens största privatägda flygplats placerad på sin ranch. Där hade han sin JumboJet som han själv flög. Han var en framgångsrik pilot i andra världskriget, och har även jobbat med produktion av djurfilmer. På sin ranch hade han tusentals alligatorer, elefanter, gorillor mm. Som miljardär har han spenderat över en miljard kronor av sina egna pengar på forskning kring muskelrelaterade skador. Hans insatser och personlighet har inspirerat mig och gett mig nytt perspektiv på produktivitet och entreprenörsanda.

Ayn Rand. Jag kan lätt använda tideräkningen f. AR och ef. AR i mitt liv. När jag började läsa hennes böcker (som jag kom i kontakt med via Arthur Jones) så klarnade mycket. Det var inget mindre än en uppenbarelse. Jag lärde mig att tänka. Borta var osäkerheten, dåliga självkänslan och viljan att vända kappan efter vinden. Jag är rätt övertygad om att ingen person kommer att kunna inspirera mig mer på ett intellektuellt plan.

Måste givetvis nämna min lilla tjej också. Hon ger mig kraft som ingen annan.

Så dessa är mina, till dagsdato, största inspiratörer, som på ett fundamentalt sätt påverkat mina värderingar.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:10.