2006-09-11, 07:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
På ny kula.
Nä nu känner jag mig återigen redo för en journal. Har varit härr förr, även testat lite på annat håll men tycker stämningen e lagom här.
Har haft ett litet uppehåll från skrivande för att rensa, rannsaka och besluta mig om saker och ting.
Det är verkligen dags för mig att göra radikala förändringar i mitt leverne då jag märkt att det inskränker alltför mycket på mitt liv, både privat och socialt.
Är en vanemänniska av aldeles för stora mått... (läs: manisk...)
Har skapat ett alltför strikt och kontrollerat levnadsmönster för mig själv, och jag börjar tröttna. Det har resulterat i att jag är rätt "svår" att umgås med då jag har mina rutiner och knappast skulle ändra på dem för någon annans skull. (eller rättare sagt, så har det varit fram tills nu.)
Men det är ju inte kul alls, behöver väll inte ens säga att jag inte har så mycket vänner... Inte för att jag är en tråkig eller otrevlig person utan bara att jag varit knepig att va med.
Sen har jag som sagt tryckt in mig själv i ett trångt hörn som bara gör mig stressad och ensam.
Ska jag tex träna på morgonen går jag upp snor tidigt för att jag tror att jag måste ha sån himla tid på mig att äta frukost, fixa i ordning mig osv, vilket är smått jobbig. Allt jag gör tar för mycket tid och jag ägnar aldeles för mycket tid till att tänka, känna efter och söla mig.
Skulle i dagsläget tex inte heller kunna sova borta, äta frukost med någon då jag vill/måste vara själv på mina mornar med mina rutiner....
Aja, finna en herrans massa mer att skriva om alla "tvångs" tankar och mönster jag har för mig men jag nöjer mig med dessa så länge.
Sen har jag ju några mål jag verkligen vill lyckas med.
1. Våga förändras så att jag tillslut kan ha både vänner och pojkvänner.
2. Träna bra och skaffa lite mera muskler.
3. Må bra fysiskt och psykiskt.
4. Få vara frisk, hel, glad och tillfreds.
Känns som detta forum är en lagom mix av hälsa, skön inställning till kosten (inte bara så insnöat på deff å bulk, utan bra nyttig mat helt enkelt), peppning/vännskaps skapning och självklart träning och hjälp/synpunkter på hur man kan förbättra/förändra.
Kan ju börja med att skriva upp mitt senaste "tränings" pass, i lördags snickrade jag ihop ett hemma pass al á cirkelträning.
ca 25 min uppvärmning: Hopprep och aerobics/friskis inspirerat.
Sen körde jag helkropps pass, superset, ca 2 min "aerobic" mellan seten.
Har grym träningsvärk i vaderna, hopprep är ta mej tusan gött!
Skulle ha dratt te gymmet i morse men vaderna is killing me så jag tog ett varmt bad ist... Ett steg i "ny kula" riktningen, dvs inte nojja över om jag inte tränar då jag planerat, det finns ju fler tillfällen!
Well, nu ska jag sticka in till stan och tjacka en historie bok till studierna, sen är det plugg och kanske till kvällen ett träningspass. Om så är fallet blir det pecs å triccar.
Ha en swell dag så länge!
|
2006-09-11, 08:13
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Välkommen på nytt då! 
Har ju följt dina matinlägg så nu ska det bli skoj att även följa din träning. Lycka till!
|
|
2006-09-11, 11:29
|
|
Registered User
|
Hoj!
Tackar för välkomnandet och lyckönskning!
Sitter hemma hos mamman och har nyss avnjutit en tok god lunch (synd att inte kameran var med.)
Tänkte kanske skriva hur mitt nuvarande tränings schema ser ut. (vill gärna ha hjälp med lite bättre upplägg, känns så fjuttigt det jag gör just nu.)
Dag 1: Ben, axlar och mage. Varierar övningar hyfsat ofta men dessa förekommer väll oftast: knäböj, utfall med ena benet på bänk, benpress, lårcurl samt benspark.
Axlar: axellyft, axelpress, frontraise, liggandes på sidan på lutande bänk(enarms), drag mot hakan.
Magen får olika varje gång några ex: höftlyft, dubbel crunch, v-ups, plankan med ben på bänk, sido plankan, oblique twist mfl.
Dag 2: bröst och triceps.
Tex: bröstpress, liggande bp, lutande, liggande flyes, lutande flyes, flyes i cable både uppifrån och nerifrån.
Triceps: overhead med rep i cable, press i cable, french, enarms bakom huvud, press mot pannan.
Dag 3: Rygg och biceps.
Rygg: latsdrag smalt och brett grepp, lats i cable med stång, sittande rodd, rodd i cable, enarms rodd, ryggresningar.
Biceps: curl med stång och hantlar, concentrations curl, hammer, sittande lutande curl.
Ja, kör inte alla övningarna varje gång, brukar bli 3-4 st/muskelgrupp.
Varvar mellan tungt, lätt och medel. (blir dock oftast tungt då jag gillar det mera...)
Skulle gärna vilja träna oftare då jag i princip kör noll cardio men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det isf?!? Tips!
Vill försöka få till lite muskler, se lite resultat av styrketräningen och inte bara vara en "slankis". Tycker det är snyggt med muskler och definition, men jag vill inte bli nån Bulkig muskel Märta men en Fitness Fia kanske!
Äter mellan 4-6 ggr/ dag beroende på när jag går upp... zzzzz.
Räknar ej kcal eller % (gjorde ett tag men blev för nojjig, kunde gräma mig över ett äpple..)
Lagar helst maten från grunden, gör egen myssli, bakar eget bröd osv. Det gör mig inget att det tar lite tid ibland, det är det värt. Varför köpa tex köttbullar med massa konstigheter i ist för att göra egna där man vet exakt innehåll. Jag menar betala för att få glutamat, E nummer, smakförstärkare, konserveringsmedel odyl? Why?
Ja det var väll min mat filosofi.
Skulle va skoj att på vägen jag ska vandra även knyta nya kontakter/vänskaper. Har fått den känslan av att många träffas privat och hittar på skoj saker, tränings relaterade och även annat, hel skoj verkar det.
Får se om det blir trning i kväll eller om det blir i morrn ist, är ledig i morrn så det känns ju inte helt omöjligt.
Hej hej så länge!
|
2006-09-11, 13:58
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Naggande go!
Hoj!
Tackar för välkomnandet och lyckönskning!
Äter mellan 4-6 ggr/ dag beroende på när jag går upp... zzzzz.
Räknar ej kcal eller % (gjorde ett tag men blev för nojjig, kunde gräma mig över ett äpple..)
Lagar helst maten från grunden, gör egen myssli, bakar eget bröd osv. Det gör mig inget att det tar lite tid ibland, det är det värt. Varför köpa tex köttbullar med massa konstigheter i ist för att göra egna där man vet exakt innehåll. Jag menar betala för att få glutamat, E nummer, smakförstärkare, konserveringsmedel odyl? Why?
Ja det var väll min mat filosofi.
Skulle va skoj att på vägen jag ska vandra även knyta nya kontakter/vänskaper. Har fått den känslan av att många träffas privat och hittar på skoj saker, tränings relaterade och även annat, hel skoj verkar det.
Får se om det blir trning i kväll eller om det blir i morrn ist, är ledig i morrn så det känns ju inte helt omöjligt.
Hej hej så länge!
|
Jag diggar din matlagningsfilosofi! Den håller jag verkligen med om och försöker anamma den själv så mycket som möjligt också. Brödbak är jag dålig på. Tycker det oftast bara är gott nybakat, sen blir det bara liggandes i frysen.
Själv är jag vegetarian, du gillade sån mat men du är inte det helt om jag har förstått saken rätt?
Jag vill också iväg och träna, men jag måste besluta var jag ska köpa gymkort först, för nu är det slut på gratisveckorna
|
|
2006-09-11, 13:59
|
|
SL-Kirurg
Reg.datum: Mar 2002
|
Lycka till med dina målsättningar!
Det där med bad lät som ett bra alternativ till gymet faktiskt!
|
2006-09-11, 14:48
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av izza
Jag diggar din matlagningsfilosofi! Den håller jag verkligen med om och försöker anamma den själv så mycket som möjligt också. Brödbak är jag dålig på. Tycker det oftast bara är gott nybakat, sen blir det bara liggandes i frysen.
Själv är jag vegetarian, du gillade sån mat men du är inte det helt om jag har förstått saken rätt?
Jag vill också iväg och träna, men jag måste besluta var jag ska köpa gymkort först, för nu är det slut på gratisveckorna 
|
Tackar! Ja visst kan det lätt bli så att nybakat e godare men jag har några recept som håller sig så saftiga och fina länge! Har ju testat både det ena och andra bröd receptet och hittat ett par favvisar!
Jag äter mycket vegetariskt ja men är en allätare, "rediga" köttbitar är jag väll inte så keen i men kyckling, fisk och färs går ner!
Hmm, knepigt med gymvalet. Förstår verkligen, man vill ju få ut så mycket av pengarna som möjligt.
|
2006-09-11, 14:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av emmzan
Lycka till med dina målsättningar!
Det där med bad lät som ett bra alternativ till gymet faktiskt! 
|
Tack! Ja det var rätt skönt med ett bad, passade på att raka ett par försummade ben när jag ändå höll på!
|
2006-09-11, 17:57
|
|
Registered User
|
Uhuhahh, MÄTT! (för mätt, ont i magen...)
Aja, det går över!
Tog det lugnt resten av dagen idag, har fasen galen träningsvärk i vaderna har även värk i fotsulorna har jag märkt...
Lika bra att vila så jag kan ge gärnet i morrn ist för halvmesyrer idag.
Lägger nog ben och axel passet mellan de 2 andra så benen får la vlia i möra med.
Nä nu ska jag nog lägga mig "belly up" i soffan och vänta på att säcken töms lite...
Amen tja då rå!
|
2006-09-11, 17:58
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Ah trevlig med journal här och välkommen hit!
Jag tycker överlag det är jättebra stämning här på journalforumet och vi är bra på att peppa varandra, särskilt vi tjejer verkar det som.
Låter ju som vettiga mål det där, när man är medveten om sina egna brister är det ju bara att bita ihop och ta tag i dem och försöka leva sitt liv så bra man bara kan. Lätt att säga, jag vet, men ändå.
Jag tänker iallafall hålla ett öga på dig!
|
|
|
2006-09-11, 20:32
|
|
Kissemiss
|
Välkommen hit igen!
Ska bli intressant att följa din journal. Kände faktiskt igen mig litegrann i din beskrivning. Kan själv bli rätt grinig ifall någon/något kommer och stör mina rutiner och min träning. Men men, vi prioriterar alla olika saker.
Lycka till! Jag håller tummarna!
|
|
|
2006-09-12, 11:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Ah trevlig med journal här och välkommen hit!
Jag tycker överlag det är jättebra stämning här på journalforumet och vi är bra på att peppa varandra, särskilt vi tjejer verkar det som.
Låter ju som vettiga mål det där, när man är medveten om sina egna brister är det ju bara att bita ihop och ta tag i dem och försöka leva sitt liv så bra man bara kan. Lätt att säga, jag vet, men ändå.
Jag tänker iallafall hålla ett öga på dig! 
|
Tackar! Ja det verkar som ett skönt gäng!
Ja, jag är alltför medveten om mina brister och vill och ska ändra på dem. För de gör mig bara otjänster!
Håller ett öga på dig med!
|
2006-09-12, 11:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av eleni
Välkommen hit igen!
Ska bli intressant att följa din journal. Kände faktiskt igen mig litegrann i din beskrivning. Kan själv bli rätt grinig ifall någon/något kommer och stör mina rutiner och min träning. Men men, vi prioriterar alla olika saker.
Lycka till! Jag håller tummarna!
|
Tackar.
Vist kan man lätt bli lite "egen" med sin träning och sina rutiner, det kan ju va ok om man trivs med det och det inte gör så att man går miste om liv och vänner tex. Det har/gör mina hang ups och de ska väck!
Men vist kommer träning och sådant alltid va av hög prio hos mig!
|
2006-09-12, 11:51
|
|
Registered User
|
Oh my säger jag bara...
Hade glömt vad slut man kunde bli av lågreps å superset... Va så darrig i armarna ett tag där. GÖTT!!
Bröst, triceps och mage.
Bröstperss, (maskin, användes som uppvärminig)
3x15
Triceps i samma maskin
3x15 (super set)
Liggande b.p: 3x12
Enarms hantelextension: 3x12
Pullover: 3x12
Kickbacks: 3x12
Liggande lutande hatelflyes: 3x12
tricepspress, cable: 3x12
Dubbelcrunch: 3x30
sidan i ryggresen: 3x20
Ja det var dagens pass det, promenad dit och hem á 15 min.
Nä nu ska jag lägga upp dagens lunch, diska sen pysa in te stan och tjacka lite kurslitteratur.... (dyrt skit...  )
Ha de!
|
2006-09-12, 21:26
|
|
Registered User
|
Znaaark, trött.
Tänke redovisa dagens kost innan sängen får sällis.
Mål1: 2 hemmabakade mackor, kesomini med kaviar, min vaniljprotte latte drink, kaffe.
Mål2: 30 g protec, 1 banan.
Mål 3: 200 g sötpotatis, 130 g kycklingbiffar, 1 lök, 1 äpple.
Mål 4: En kaffe latte på lättmjölk, 1 shapy lowcarb bar.
Mål 5: 130 g kycklingbiffar, 200 g broccoli, ca 100 g kesomini, 20 g jordnötssmör, 1 äpple.
Mål 6: 1/5 burk kesella lätt, 20 g canderel chokladpulver, 20 g protec och lite mjölk (god röra!), ca 20 g valnötter.
Vätska: 2 l + 1 l under träning.
Nää nu måste jag sova, tidiga lektioner i morrn... *suck*
Natt!
|
2006-09-12, 22:09
|
|
Kissemiss
|
Shiet, du verkar ha stenhård koll på vad du stoppar i dig. Väger/mäter du allting eller? Önskade jag hade sån disciplin
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.
|

|