Jag har en del frågor om förbränning plus en kostfråga i samband med förbränning.
Först undrar jag lite om det är med cykling/promenad. Lågintensiv träning är ju bra för fettförbränningen och så. När man snackar om denna lågintensiva träningen, vilken puls ska man då försöka ha under passets gång? Jag vet att alla har ju olika, men om jag säger att min puls är normalt runt 70 slag i minuten. Och jag är väldigt otränad med, taskig kondis
Så, har ni nån liten teori/hypotes/aning om vad jag bör satsa på att ha för puls under mina pass?
Sedan har jag en till fråga. Jag har försökt lära mig det här om protein och sånt, det är viktigt. Så om jag nu tränar kondition innan frukost varje varddag. Jag ska försöka gå upp vid 9-snåret. Och om jag INTE tränar någon styrketräning heller, är detta "schemat" bra tror ni? jag tänker på om jag lyckas hålla ett hyfsat underskott av energi och även inte få i mig så att jag går upp i vikt. Tänk på att morgonkondispass är typ den enda träningen:
Frukost: All-bran-flingor med mellanmjölk och nån grov mack - Alternativt havre- eller risgrynsgröt
Mellanmål: En frukt eller en macka med kyckling
Lunch: Det som mamma lagar, troligtvis kött, potatis och grönsaker
Mellanmål: Nån macka med kyckling eller en frukt
Kvällsmat: Samma som frukost
Jag vet att man ska äta middag med, men det lama är att vår familj har aldrig ätit nån riktig middag vid sen eftermiddag, typ 17-18, som många gör. Det har alltid varit det här dagsmålet vid klockan 13-14 och sen inget matmål förrens kvällen. Inga mellanmål eller nåt, utan jag ska försöka lägga till det.
Hur viktigt är det med den här middagen egentligen? har den stor påverkan om den hoppas över och det lagade målet endast äts vid lunch?
Hoppas ni orkade läsa allt