Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-07, 15:55   #1
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Fattig

Kommer vara sjuukt fattig ett tag framöver och kommer inte att kunna lägga så mkt pengar på mat (fråga inte).

Har kg-vis med linser, ärtor, pasta, havregryn, korngryn, råris, grovt rågmjöl och prottepulver, en flarra olivolja och burkar tonfisk + krossade tomater.

Kött och fågel känns dyrt, kan jag skippa sånt och kanske köpa mjölk och ägg som komplement? Grönsaker + frukt, hur mycket bör man minst äta.

När det gäller proteinerna - hur kombinerar jag bäst så det blir fullvärdigt protein?

Borde väl gå att leva gott på det jag har hemma, några månader utan variation kan väl inte skada? Bör jag komplettera med vitaminpiller?
Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-07, 19:21   #2
Molotov
Degenerativ

Molotovs avatar

Reg.datum: Dec 2002
Om det blir för enformigt kan du ju till Frälsis soppkök så får du iallafall lite variation på käket
Molotov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-07, 19:34   #3
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Ägg och potatis är en bra kombination - omelett med potatis, lök och kassler/skinka är gott.
Havregryn är det livsmedel som är billigast om man räknar per gram protein har jag för mig, gör havregrynsgröt på mjölk för att få upp proteinhalten ytterligare.
Om du köper kött/fågel - storhandla på nån supermarket istället för att strököpa det, det tjänar du otroligt mycket på i längden, de brukar även ha tokbillig (halvdan visserligen) tonfisk på såna ställen.
Pasta/Ris är billigt och bra, proteinshakes är prisvärda om man ser till kostnaden per gram protein...

Lite virrigt svar kanske..får skylla på att jag jobbar.

/pez
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-07, 19:39   #4
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Jocke skrev förresten en liten grej om hur man kunde kombinera olika livsmedel för att få bästa möjliga aminosyreprofil för ett par månader sedan, den verkar ha försvunnit i flytten...

Skicka ett pm till honom så kanske han postar den igen.

/pez
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-08, 01:36   #5
MIGGE
Registered User

MIGGEs avatar

Reg.datum: Dec 2002
jordnötter är billigt per kcal iafall!

rekommenderas
MIGGE är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.