2006-04-18, 14:06
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Difference between UFC and Pride
|
|
|
2006-04-18, 14:15
|
|
Ripped to the bone!
Reg.datum: Oct 2005
|
De är lika skojiga att se på nästan, tycker UFC är lite roligare för jag sett mest av det antagligen. När visar Eurosport nästa event?
|
2006-04-18, 14:22
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wennerberg
De är lika skojiga att se på nästan, tycker UFC är lite roligare för jag sett mest av det antagligen. När visar Eurosport nästa event?
|
Så du tycker UFC är roligare Wennerberg?
Det var värst! Smaken e som baken
Jämför dock Arlovski VS Tim Sylvia och Fedor VS Crocop... Lite skillnad på skills va?
|
|
|
2006-04-18, 14:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Wow, matchen mellan Crocop och Fedor är redan en klassiker!
On topic: UFC är en farmarliga jämfört med Pride.
Elitserien vs NHL.
Deras bästa fighters har inte en chans mot Prides fighters. Kolla när Liddell försökte leka med de stora pojkarna. Inte imponerande...
Finns det någon tungviktare i UFC som skulle kunna köra mot Fedor, Crocop, Mark Hunt, Nogueria osv?
Problemet med UFC enligt min åsikt är simpelt, buren! Den gör så att medelmåttor som Tito Ortiz verkar duktiga. Den lämpar sig för ground'n'pound folk som Mark Coleman och Ortiz; tryck upp folk mot buren och daska dem tills de inte orkar mer.
(Att Coleman vann mot Shogun ser jag som en freak occurrence)
Sedan så vill ju UFC profilera sig för en amerikansk publik och har mestadels amerikanska fighters och kvaliten blir därefter.
Vill avslutningsvis säga att visst, det finns några riktigt bra fighters i UFC också, men generellt sett håller Pride en mycket högre klass.
|
|
|
2006-04-18, 14:34
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Ja, alla vet ju att Pride har världens bästa fighters.
Tim Sylvia (som nu är UFCs bästa heavyweight) hade ju inte haft en suck mot Pride's topp-10, men det är en annan diskussion.
Tim Sylvia är ju en stor tough-guy Brawler men det går ej att jämföra honom skillmässigt med tex Fedor.
Min första tanke när jag såg UFC HW var Ho-hum, medan när jag såg Pride's HW match när Crocop utmanade Fedor så satt jag som på nålar av spänning!
Enormt tråkiga fighters i UFC-toppen nuförtiden (My Opinion).
|
|
|
2006-04-18, 14:39
|
|
Registered User
|
En sak till:
Att Pride gjort om Bushido-eventen till två st lättviktsklasser är nog det bästa de kunde ha hittat på! Det fanns så jäkla många bra fighters som var för lättviktiga för att kunna köra mot mellanviktarna.
Nu har de äntligen en egen klass och det är helt klart en av de bästa och roligaste att titta på. Jag syftar på den lättaste klassen alltså, med Joachim Hansen, Gomi, Pulver plus ett gäng japaner som jag inte minns namnet på.
Otroligt bra!
|
|
|
2006-04-18, 14:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Jo tungvikten i pride är helt klart bättre den i UFC, lätt tungvikt har större bredd också, men tror inte liddell hade gjort bort sig iaf i Pride nu.
Förra gången när han åkte på däng i Pride var han skadad med.
Andra viktklasser föredrar jag UFC över Pride. Men viktklassen under lätt tungvikt är dock jämn.
Introt i pride är läckert, men jag föredrar UFC i helhet och mycket beror nog på att dom pratar engelska. (menar inte kommentators nu)
Undrar om penn komma gå ner i en viktklass nu när den finns, han tävlade ju där normalt innan han mötte Hughes.
|
|
|
2006-04-18, 14:42
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Ursprungligen postat av Papi
En sak till:
Att Pride gjort om Bushido-eventen till två st lättviktsklasser är nog det bästa de kunde ha hittat på! Det fanns så jäkla många bra fighters som var för lättviktiga för att kunna köra mot mellanviktarna.
Nu har de äntligen en egen klass och det är helt klart en av de bästa och roligaste att titta på. Jag syftar på den lättaste klassen alltså, med Joachim Hansen, Gomi, Pulver plus ett gäng japaner som jag inte minns namnet på.
Otroligt bra!
|
Pride är smarta, det vet vad publiken vill se.
Pride har nu både Freakshows (för de japaner som vill se David VS Goliath), fights med snabbare och teknikinriktade lättare fighters (Bushido) och de vanliga turneringarna + Nyårsevents.
Ja, den klassen är mkt snabb och fartfylld. Förutom Hansen, Gomi, Pulver, Azeredo et al kolla även in Imanari, softish leglocks o heelhooks på den killen.
|
|
|
2006-04-18, 14:50
|
|
Registered User
|
Precis, de vet vad folk vill ha. Tyvärr innebär detta att man blir tvungen att uthärda freaks som Giant Silva och liknande. Hans senaste "match"? Motståndaren pruttade i hans generella riktning och han klappade direkt. Så jävla illa för sporten att såna som han får ställa sig i ringen överhuvudtaget bara för att få sin check och tillfredsställa vissa japaners märkliga fetischer...
|
|
|
2006-04-18, 14:52
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Precis, de vet vad folk vill ha. Tyvärr innebär detta att man blir tvungen att uthärda freaks som Giant Silva och liknande. Hans senaste "match"? Motståndaren pruttade i hans generella riktning och han klappade direkt. Så jävla illa för sporten att såna som han får ställa sig i ringen överhuvudtaget bara för att få sin check och tillfredsställa vissa japaners märkliga fetischer... 
|
Trots det håller Pride hög klass och har världens bästa fighters och fighter, så killar som Giant Silva är lätt att uthärda för mig.
Det finns ett amerikanskt talesätt som heter "It's all about the Benjamins" men i detta fall är det ju "It's all about the YENjamins".
As long as they deliver 80 % top-fights per event , i can live with some Freakshow matches like Giant Silva etc.
|
|
|
2006-04-18, 14:55
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Det finns ett amerikanskt talesätt som heter "It's all about the Benjamins" men i detta fall är det ju "It's all about the YENjamins".
As long as they deliver 80 % top-fights per event , i can live with some Freakshow matches like Giant Silva etc.
|
Haha, YENjamins...
Seriöst, var är det med dig och Kwone Capone grejen? Varför skriver du till hälften på engelska? Gör du en äkta Capone och klipper och klistrar från Sherdog forumen?
|
|
|
2006-04-18, 14:58
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Haha, YENjamins...
Seriöst, var är det med dig och Kwone Capone grejen?
|
Hur menar du?
Var är det med mig och...?
Jak inte förstå detta
|
|
|
2006-04-18, 15:00
|
|
Registered User
|
Du skriver en massa på engelska, som Zone Capone brukar göra. Han gör det ju för att han klipper och klistrar från engelska forum.
Tänkte att du kanske tagit över hans roll nu när han slutat här.
|
|
|
2006-04-18, 15:04
|
|
Självgod idoit
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Wow, matchen mellan Crocop och Fedor är redan en klassiker!
On topic: UFC är en farmarliga jämfört med Pride.
Elitserien vs NHL.
Deras bästa fighters har inte en chans mot Prides fighters. Kolla när Liddell försökte leka med de stora pojkarna. Inte imponerande...
Finns det någon tungviktare i UFC som skulle kunna köra mot Fedor, Crocop, Mark Hunt, Nogueria osv?
Problemet med UFC enligt min åsikt är simpelt, buren! Den gör så att medelmåttor som Tito Ortiz verkar duktiga. Den lämpar sig för ground'n'pound folk som Mark Coleman och Ortiz; tryck upp folk mot buren och daska dem tills de inte orkar mer.
(Att Coleman vann mot Shogun ser jag som en freak occurrence)
Sedan så vill ju UFC profilera sig för en amerikansk publik och har mestadels amerikanska fighters och kvaliten blir därefter.
Vill avslutningsvis säga att visst, det finns några riktigt bra fighters i UFC också, men generellt sett håller Pride en mycket högre klass.
|
1, Liddell har gjort bra ifrån sig i Pride.
2, Hur kan du anse Coleman fortfarande vara från UFC? Han har krigat i Pride i runt 6 år, dvs längre än nästan alla andra på toppen där.
3, glöm inte att de som slåss i UFC tränar för att slåss i en bur, alltså blir det en annorlunda stil.
För övrigt håller jag med om att Pride har de bästa fighters, men är det så konstigt när de kan betala säkert 10 gånger så mycket?
|
|
|
2006-04-18, 15:06
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Du skriver en massa på engelska, som Zone Capone brukar göra. Han gör det ju för att han klipper och klistrar från engelska forum.
Tänkte att du kanske tagit över hans roll nu när han slutat här. 
|
Jag trodde alla förstod att så var fallet då vi inte har honom här längre?
Someone's gotta keep the Capone fire burnin' ya know?
Spreadin' teh holy word for teh masses!
//Kwone C
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:09.
|

|