Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-20, 19:02   #1
slinkan
Registered User

Reg.datum: Feb 2006
Fiskbullar & Fiskpinnar.....

Hej,

Är det ok att trycka i sig 500gr Fiskbullar i hummersås med ris till middag efter träningen, eller kanske 12 fiskpinnar med stuvad spenat??

Är lite dålig på det här vad som är ok och inte ok att käka....

Tacksam för svar!
slinkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 19:05   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Inget fel på den maten. Ja, det är helt okej att äta husmanskost om man tränar.

Spenat är rätt kolhydratsnålt, så det är inget vidare återhämtningsmål, dock, om du inte har någon annan kolhydratkälla.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 19:20   #3
slinkan
Registered User

Ok va kul! (gott)

Så det spelar ingen roll att det är ganska mycket fett i både fiskbullarna och fiskpinnarna??
Gammal 2006-03-20, 19:32   #4
keffat_liv
Banned

keffat_livs avatar

Reg.datum: Aug 2005
ät det inte direkt efter bara.

Sen så är väl inte proteinet i fiskbullar spciellt mkt. Har inte koll på hur stort det är i huvudet, men det är nog inte optimal mängd iaf.
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 19:34   #5
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Målet allra närmast efter hård träning är det en fördel om det är fettsnålt, då fett saktar ned magsäckstömningen, men sedan behöver du inte utesluta det. Och är du normaltränande och inte elitsatsande så spelar det säkert inte avgörande roll om du använder dina nämnda mål som första mål efter träning heller. Träningen är inte bortkastad bara för att man äter som en normal människa.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 19:44   #6
slinkan
Registered User

Men jag tar en fet proteindrink + gainer både innan och direkt efter träningen, sedan 1 timma efter "efterträningsdrinken", DÅ smäller jag i mig mina fiskbullar eller fiskpinner.

Får iallafall i mig ca 35gr proteiner av dom så det borde vara tillräckligt och sen från riset eller potatisen så har jag kolhydrater och spinaten till fiskpinnarna är ju nyttig..

Gör jag någurlunda rätt då?
Gammal 2006-03-20, 20:06   #7
keffat_liv
Banned

keffat_livs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av slinkan
Men jag tar en fet proteindrink + gainer både innan och direkt efter träningen, sedan 1 timma efter "efterträningsdrinken", DÅ smäller jag i mig mina fiskbullar eller fiskpinner.

Får iallafall i mig ca 35gr proteiner av dom så det borde vara tillräckligt och sen från riset eller potatisen så har jag kolhydrater och spinaten till fiskpinnarna är ju nyttig..

Gör jag någurlunda rätt då?
Direkt efteråt är det onödigt med protein. Så ta proteindrinken 1 timme efter träningen. Sen äter du maten 1 timme efter det. 35gram protein från fiskbullar är förmodligen inte tillräckligt för att vara optimal. Ett glas mjölk till så är du nog där. Men då handlar det bara om att vara optimal, du kommer förmodligen bygga jättebra på så som du kör nu också.
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 20:28   #8
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
fiskpinnar brukar väl innehålla rent generellt massa skit som ströbröd etc. Inte särskilt proteinrika har jag för mig iaf. kan iof ha helt fel då jag inte käkat fiskpinnar på åratal..
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.