Målet allra närmast efter hård träning är det en fördel om det är fettsnålt, då fett saktar ned magsäckstömningen, men sedan behöver du inte utesluta det. Och är du normaltränande och inte elitsatsande så spelar det säkert inte avgörande roll om du använder dina nämnda mål som första mål efter träning heller. Träningen är inte bortkastad bara för att man äter som en normal människa.
Men jag tar en fet proteindrink + gainer både innan och direkt efter träningen, sedan 1 timma efter "efterträningsdrinken", DÅ smäller jag i mig mina fiskbullar eller fiskpinner.
Får iallafall i mig ca 35gr proteiner av dom så det borde vara tillräckligt och sen från riset eller potatisen så har jag kolhydrater och spinaten till fiskpinnarna är ju nyttig..
Men jag tar en fet proteindrink + gainer både innan och direkt efter träningen, sedan 1 timma efter "efterträningsdrinken", DÅ smäller jag i mig mina fiskbullar eller fiskpinner.
Får iallafall i mig ca 35gr proteiner av dom så det borde vara tillräckligt och sen från riset eller potatisen så har jag kolhydrater och spinaten till fiskpinnarna är ju nyttig..
Gör jag någurlunda rätt då?
Direkt efteråt är det onödigt med protein. Så ta proteindrinken 1 timme efter träningen. Sen äter du maten 1 timme efter det. 35gram protein från fiskbullar är förmodligen inte tillräckligt för att vara optimal. Ett glas mjölk till så är du nog där. Men då handlar det bara om att vara optimal, du kommer förmodligen bygga jättebra på så som du kör nu också.
fiskpinnar brukar väl innehålla rent generellt massa skit som ströbröd etc. Inte särskilt proteinrika har jag för mig iaf. kan iof ha helt fel då jag inte käkat fiskpinnar på åratal..