Tjena adam! Joodu, de flesta här inne kör väl på kasein (kesella, keso eller varför inte i pulverform) innan de går o lägger sig, i alla fall jag. Gärna lite fett med det så segas nedbrytningen ned för att använda svenska. Vi ungdomar bör hellre ta kasein än vassle i regel eftersom king grub sa något om det..

minns inte vad förutom att det hade något med proteinsyntes och nedbrytning att göra. I samband med träning äre väl iaf protte före, snabba kolisar direkt efter samt fyller på med protte 1 timme samt 2 timmar efter med eventuella kolisar. Inge fett iaf, för det segar ned återhämtningen. Sitt inte o smådrick drinken i 4 timmar för att hela tiden ha ett jämnt proteinintag utan jag har fått för mig att det är mer "optimalt" att köra på intag a´la 20 gr eaa typ var tredje timma ungefär som ska vara bättre.
ps. Du har inga planer att börja klöra på friskvårds som oss fåfänge-gymmare?
edit: tonfisk innehåller mkt kvicksilver.. inte bra , amerikanske livsmedlesverket rekommenderar 120gram/veckan.. dock kan kvicksilverhalten minskas genom att käka mer selen, minns ej hundra!