Hade lite bråttom hos tjejjen i morse, så jag tog en halvliter mjölk i ett glas, 1,5 dl havregryn och två skedar oboy i det och rörde om lite. Satans vad gott!
Jag vaknade - Hatade världen.
Sen mötte kaffe mina läppar och jag ville skriva meterlånga hyllningstrådar om kärlekens ambrosia.
Någon som kännt så?
Man är ju inte människa förrän koffeindosen. Sedan växer leendet på läpparna. På en nära andraplats kommer havren, som när den dumper ner i magen ger känslor av välbehag.
Oboy anser jag vara för sött på morgonen. Mjölk med havre fungerar däremot varm som kall.
Jo, fast jag tar mycket mer havregryn och mindre mjölk
120 gram havregryn, 3dl lättmjölk och 2 teskedar oboy. 3 ggr om dagen, fast inte nu för det är diet nu.
5 dl havregryn
5 dl juice (Det här var innan den laktosfria mjölken dök upp i butikerna.)
2 bananer
1 dl proteinpulver
1 ägg (Jag skulle inte använda det idag.)
2 msk oboy
1 msk rapsolja
Helt perfekt att låta grynen stå i blöt i mixern under morgonpromenaden och sen bara hälla ner allt det andra och mixa lite. Lite extra vatten om det blev för tjockt.
5 dl juice (Det här var innan den laktosfria mjölken dök upp i butikerna.)
2 bananer
1 dl proteinpulver
1 ägg (Jag skulle inte använda det idag.)
2 msk oboy
1 msk rapsolja
Helt perfekt att låta grynen stå i blöt i mixern under morgonpromenaden och sen bara hälla ner allt det andra och mixa lite. Lite extra vatten om det blev för tjockt.
Fan, jag ska prova det där imorrn. För har sovmorgon och har typ 5 dl mjölk hemma så ta det sista av det till en proteindrink känns lite ego och provar hellre den där drinken än att dricka proteindrinken med vatten.