Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-02, 22:30   #1
Big_Vik
Registered User

Reg.datum: Mar 2003
kontakt med andra dimensioner, andar och skit

En arbetskamrat berättade hur hon vaknade en natt av en gestalt som stod och stirrade på henne i dörröppningen. Hon ville röra sig och väcka sin man men var som paralyserad. Plötsligt försvinner denna siluett, hon reser sig och följer efter denne in till rummet där hennes tvillingbarn sover. Där inne finns ingenting, men taklampan svajar fram och tillbaka i rasande fart.

Systern till samma person råkade ut för något liknande. Hennes man hade flera gånger om nätterna sett en kort figur ståendes utanför fönstret, men valde att hålla tyst om detta för att inte oroa sin fru. En natt vaknar frun av en mystisk skugga i dörröppningen. Hon förmåt likt sin systers fall inte heller röra sig. En lång stund betraktar denna gestalt henne. Så försöker hon väcka sin man utan resultat. På morgonen berättar hon för sin man om nattens händelser som ägde rum när han sov. "Jag såg honom också, vad länge han stod där den här gången" och så går det upp för frun att han sett denne figur förut.

Till saken hör att ingen av dessa tror på andar, spöken ellre övernaturliga fenomen, men de kan ändå inte på något sätt förklara sina upplevelser.

Tror ni på sånt här? Har ni hört om liknande saker? Vilka är dessa mystiska "andar" och vad vill de? Kan man fånga dem på något sätt?
Big_Vik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-02, 22:32   #2
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Ring Ghostbusters.

Jag tror på övernaturliga saker, fast jag anser att de är naturliga. Men människor intellekt är för lågt för att förstå allt.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-02, 22:33   #3
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Reg.datum: Oct 2003
jag hade ringt snuten för det är tydligen inbrott det rör sig om.
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-02, 22:34   #4
Ungtuppen
Banned User

Ungtuppens avatar

Reg.datum: Jul 2004
Sånt där kan vara riktigt intressant faktiskt.
Ungtuppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-02, 22:36   #5
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Bosse Ringholm som gått vilse på väg hem från krogen?
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-02, 23:00   #6
Wennerberg
Ripped to the bone!

Wennerbergs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Uppenbarligen så har det varit en person inne i deras hem, det är så man kan förklara saken. Men för att göra det lite spännande så berättar man det på det viset. Lika löjligt som religion i alla dess former.
Gammal 2006-01-02, 23:22   #7
TheGovernator
Registered User

TheGovernators avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Wennerberg
Uppenbarligen så har det varit en person inne i deras hem, det är så man kan förklara saken. Men för att göra det lite spännande så berättar man det på det viset. Lika löjligt som religion i alla dess former.
wörd
TheGovernator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-02, 23:24   #8
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Vik
En arbetskamrat berättade hur hon vaknade en natt av en gestalt som stod och stirrade på henne i dörröppningen. Hon ville röra sig och väcka sin man men var som paralyserad. Plötsligt försvinner denna siluett, hon reser sig och följer efter denne in till rummet där hennes tvillingbarn sover. Där inne finns ingenting, men taklampan svajar fram och tillbaka i rasande fart.

Var hon som paralyserad av skräck eller var hon paralyserad (hon kunde inte röra på sig fastän hon ville?).
Gammal 2006-01-02, 23:36   #9
weli
Registered User

welis avatar

Reg.datum: Aug 2004
en lördagkväll var jag uppe länge, jag satt på datan och jag använde ett program som heter Paltalk där finns många rum för den som vill chatta och prata. jag gick in ett rum där det satt bara 2 personer och admin var en kvinna från Australien, iaf hon frågade om det var ok om hon gjorde sk "Reading" på mig (det innebär att hon läser av mig, spå typ) och det gjorde hon. Det sjukaste med hela var att hon beskrev min faster perfekt och jag satt där helt tyst och små rädd.

hon gjorde även andra saker som jag inte skriva här , men måste säga att den kvinnan var grymt bra på hon gjorde. Till slut lärde hon mig hur man blir en sån och jag har testat mig fram med 5 personer och det funkade på dom alla.

So anyway ja jag tror det!
Gammal 2006-01-02, 23:38   #10
HenrY
Registered User

HenrYs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Mjo, tror faktiskt på sådana saker som spöken, andar osv!
Och jag är även rätt rädd för sådant...
HenrY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-02, 23:39   #11
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av weli
Till slut lärde hon mig hur man blir en sån och jag har testat mig fram med 5 personer och det funkade på dom alla.
Du kan prova på mig med då.
Gammal 2006-01-02, 23:50   #12
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag kan hamna i det där paralyserade läget ibland. Tror det kallas att man faller i dvala, nått som är mellan att vara vaken och att sova. Väldigt obehagligt är det dock, då det känns som att man är vaken men kan inte röra sig eller skrika. Hur mycket man än skriker och tar i så händer inget. Jag brukar dock kunna vakna om jag pressar riktigt hårt. När man faller in i det här så är det även stor risk att man kan drömma samtidigt, och då oftast för mig så tänker jag att nu kommer det en mardröm samtidigt som jag blir helt paralyserad. Klart som fan det gör det då, jag är ju halvvaken och kan bestämma det.

Antagligen är det drömmar i den här otäcka dvalan man kan hamna i som dom råkat ut för.
Gammal 2006-01-02, 23:51   #13
weli
Registered User

welis avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Du kan prova på mig med då.

hehe jag e inte så bra på det än men jag får väl försöka

ja det första jag såg när jag tänkte på ditt namn var vit T-shirt, vet inte rikigt hur jag ska förklara det men den T- shirten det e nåt med den, den betyder nåt unik för dig. jag förtår inte den delen med vita t-shirten men fick en bild på mitt huvud bara. jag behöver öva mer

har du 2 syskon?
Gammal 2006-01-02, 23:59   #14
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
när det gäller sånt här trams så finns det ALLTID en logisk förklaring.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 00:01   #15
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av weli
hehe jag e inte så bra på det än men jag får väl försöka

ja det första jag såg när jag tänkte på ditt namn var vit T-shirt, vet inte rikigt hur jag ska förklara det men den T- shirten det e nåt med den, den betyder nåt unik för dig. jag förtår inte den delen med vita t-shirten men fick en bild på mitt huvud bara. jag behöver öva mer

har du 2 syskon?
Har ingen vit t-shit som betyder något alls vad jag vet.
Har däremot 2 syskon. Ett halvsyskon.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:03.