Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-04, 17:23   #1
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Hur sova fast man inte är trött?

Som en rolig överraskning har jag fått ett arbetspass som inte riktigt går ihop med min nuvarande dygnsrytm. För att orka med det behöver jag lyckas sova några timmar i varje fall, men hur fasen skall jag lyckas med det när jag inte är trött?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 17:24   #2
Ryska_raketen
Banned User

Ryska_raketens avatar

Vad sägs om att lägga dig ner (hmm är du hemma ? ) där det är mörkt och TYST! Och bara vila. Tänk inte NU MÅSTE JAG SOVA! Utan om du inte kan somna, ligg och vila.
Ryska_raketen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 17:29   #3
Helena B
Japp, så är det!

Helena Bs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Som en rolig överraskning har jag fått ett arbetspass som inte riktigt går ihop med min nuvarande dygnsrytm. För att orka med det behöver jag lyckas sova några timmar i varje fall, men hur fasen skall jag lyckas med det när jag inte är trött?
Jag har samma problem, kan aldrig sova eller jag somnar vid 4-5 på morgonen och så ska man upp vid 7.
Helena B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 17:37   #4
clash
Big tits, round ass and a smile to match. Call me Sweetcheeks and I'll flip your pancake!

clashs avatar

Reg.datum: Sep 2002
alkohol, sömntabletter eller helt enkelt härda ut tills kroppen tvingas ändra uppfattning i frågan
Gammal 2006-01-04, 17:37   #5
Hnke
Registered User

Hnkes avatar

Reg.datum: Nov 2003
håller med clash här...
Hnke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 17:49   #6
Yes
Banned User

Yess avatar

Det får nog bli en slurk whiskey innan sängdags då. Sömntabletter har jag liksom inga, och "ligga och vila"-konceptet slutar alltid med att jag får en genial idé som omedelbart måste undersöka närmare(dvs. jag sätter mig och läser eller letar information om något obskyrt ämne i några timmar, sen lagom tills jag egentligen borde vaknat är jag skittrött).
Gammal 2006-01-04, 17:51   #7
mistermr
Oh la la

mistermrs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Jag har haft sömnproblem sedan 2-3 år tillbaka. Jag förstår inte vad jag kan göra för att komma undan problemet. Jag kan ej tänka mig sömnpiller/alkohol mm

MVH
Gammal 2006-01-04, 18:00   #8
Yes
Banned User

Yess avatar

Varför inte sömnpiller? Det är förstås ingen permanent lösning, men det kan hjälpa dig komma på rätt spår. Jag har själv provat seratonin i en kortare period och det var till riktigt stor hjälp.
Gammal 2006-01-04, 18:03   #9
mistermr
Oh la la

mistermrs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Varför inte sömnpiller? Det är förstås ingen permanent lösning, men det kan hjälpa dig komma på rätt spår. Jag har själv provat seratonin i en kortare period och det var till riktigt stor hjälp.
Nä, jag vill inte!

Inga sömnpiller, tack.

Men tack ändå för tipset.

MVH
Gammal 2006-01-04, 18:05   #10
Helena B
Japp, så är det!

Helena Bs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mistermr
Jag har haft sömnproblem sedan 2-3 år tillbaka. Jag förstår inte vad jag kan göra för att komma undan problemet. Jag kan ej tänka mig sömnpiller/alkohol mm

MVH
Sömnpiller funkade bara den första natten för mig, blev helt däckad och sov mycket mer än vad jag behövde. Sedan känner man sig bara bakis när man vaknar.
Gammal 2006-01-04, 18:06   #11
mistermr
Oh la la

mistermrs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Helena B
Sömnpiller funkade bara den första natten för mig, blev helt däckad och sov mycket mer än vad jag behövde. Sedan känner man sig bara bakis när man vaknar.
Exakt, jag vill ej hålla på sådant.

Hade igår en sådan natt där jag bara låg och tittade upp på taket, utan att kunna sova. Det var så irriterande, man blir helt frustrerad.

MVH
Gammal 2006-01-04, 18:08   #12
Helena B
Japp, så är det!

Helena Bs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mistermr
Exakt, jag vill ej hålla på sådant.

Hade igår en sådan natt där jag bara låg och tittade upp på taket, utan att kunna sova. Det var så irriterande, man blir helt frustrerad.

MVH
Jo jag har så varje natt. Men det är bara att se det positivt, man får ut fler timmar av dygnet än andra som sover 8h.
Gammal 2006-01-04, 18:11   #13
mistermr
Oh la la

mistermrs avatar

Citat:
Jo jag har så varje natt. Men det är bara att se det positivt, man får ut fler timmar av dygnet än andra som sover 8h.
Jo, men om skall vakan upp tidigt och lyssna på en föreläsning eller stå på labbet och jobba så är det inte mgm trevlig prestation man utför då man ej har sovit under natten. Det har hänt mig flera gånger, det är varken roligt eller bra.

MVH
Gammal 2006-01-04, 18:11   #14
Diana
Källargymdelägare

Dianas avatar

Reg.datum: Jan 2003
de finns ett skitbra naturläkemedel som heter valerina forte/natt, hur bra som helst, man både sommnar bättre och sover längre men läs bruksanvisningen NOGA för den ena av dem bör man inte köra bil dagen efter om man käkat (allvarligt skit
Citat:
Jag har samma problem, kan aldrig sova eller jag somnar vid 4-5 på morgonen och så ska man upp vid 7.
usch va kallas denna åkomma vi lider av? och hur åtgärdas den påbästa sätt
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-04, 18:12   #15
keffat_liv
Banned

keffat_livs avatar

Citat:
och äter du inget den perioden så lär proteinbalansen lägga sig negativ snabbare, inte speciellt positivt:P
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:30.